Σε επίπεδα υπερπληροφόρησης έχουν φτάσει πλέον τα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία, μέσω δεκάδων αισθητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων «παρακολούθησης» και μέτρησης δεδομένων, προσφέρουν στα μάτια του οδηγού πληροφορίες που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θα μπορούσαν να βρεθούν μόνο σε... μαχητικό αεροσκάφος.
Αναμφίβολα, κάθε πληροφορία που λαμβάνει ο οδηγός μέσω των οθονών ενός αυτοκινήτου προσφέρει κάποια χρησιμότητα, όμως οι σημαντικότερες από αυτές εμφανίζονται στην οθόνη ή τα όργανα που βρίσκονται ακριβώς μπροστά του.
Εκτός από τις βασικές χρήσιμες πληροφορίες που παρουσιάζονται στον πίνακα πληροφοριών, όπως είναι για παράδειγμα η ταχύτητα κίνησης, η στάθμη του καυσίμου και η θερμοκρασία του κινητήρα, το αυτοκίνητο μπορεί να ειδοποιήσει αλλά και να προειδοποιήσει τον οδηγό για την ενεργοποίηση διαφόρων συστημάτων, την σωστή λειτουργία τους αλλά και τυχόν δυσλειτουργία που μπορεί να έχει παρουσιαστεί και να θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την σωματική του ακεραιότητα.
Οι προειδοποιητικές ενδείξεις που παρουσιάζονται στον πίνακα πληροφοριών διαχωρίζονται χρωματικά σε λιγότερο ή περισσότερο σημαντικές και έχουν μπλε, πράσινο, κίτρινο ή κόκκινο χρώμα, με τα δύο τελευταία να είναι και εκείνα που πρέπει να προσέχει ο οδηγός περισσότερο όταν εμφανιστούν -το πράσινο υποδεικνύει συνήθως την ενεργοποίηση ενός συστήματος, όπως και το μπλε.
Ας δούμε μαζί πέντε ενδείξεις που ευτυχώς δεν συνηθίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους στο πίνακα πληροφοριών ενός αυτοκινήτου και γι' αυτό το λόγο μπορεί να μην είναι γνωστές σε νέους αλλά και παλιούς οδηγούς. Ωστόσο απαιτούν άμεση προσοχή, καθώς οι δυσλειτουργίες ή βλάβες στις οποίες αναφέρονται μπορούν να εξελιχθούν γρήγορα σε κάτι χειρότερο και να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή του.
Κόκκινη ένδειξη μπαταρίας
Σίγουρα μια από τις ενδείξεις που σπάνια βλέπει ένας οδηγός στο αυτοκίνητο, η κόκκινη ένδειξη μπαταρίας πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από την πλευρά του και με τη σωστή διαδικασία. Η εν λόγω ένδειξη σημαίνει σημαντικό πρόβλημα στην τροφοδοσία του ηλεκτρικού κυκλώματος του αυτοκινήτου, κατά πάσα πιθανότητα βλάβη στο δυναμό.
Αν εμφανιστεί στο ταμπλό η κόκκινη ένδειξη μπαταρίας, μην απενεργοποιήσετε τον κινητήρα και πηγαίνετε απευθείας στο συνεργείο. Αν ωστόσο το αυτοκίνητο φέρει ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, τότε αποποινικοποιηθείτε άμεσα σε ασφαλές σημείο και καλέστε οδική βοήθεια.
Κόκκινη ένδειξη κύκλου με θαυμαστικό στο κέντρο
Η ενεργοποίση αυτής της ένδειξης, ενημερώνει τον οδηγό ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, είτε γιατί τα τακάκια έχουν φαγωθεί εντελώς είτε γιατί υπάρχει διαρροή στο κύκλωμα των υγρών φρένων. Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο πρέπει να ακινητοποιηθεί άμεσα, καθώς άμεσος είναι και ο κίνδυνος να σταματήσουν τα φρένα να λειτουργούν εντελώς.
Μπορεί επίσης να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει χωρίς να έχει απενεργοποιηθεί το χειρόφρενο, στην οποία περίπτωση απαιτείται μόνο το λύσιμο του από τον οδηγό.
Κίτρινη ένδειξη ανθρώπου με ζώνη και αερόσακο
Με την ένδειξη να είναι κίτρινη, τα επίπεδα «συναγερμού» από την πλευρά του οδηγού μπορούν να είναι χαμηλότερα, αν και η κατάσταση πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Η συγκεκριμένη ένδειξη μπορεί να σημαίνει δύο πράγμα; είτε ο οδηγός έχει απενεργοποιήσει τον αερόσακο του συνοδηγού είτε υπάρχει βλάβη στις ζώνες ασφάλειας ή στους αερόσακους του αυτοκινήτου και τα δύο συστήματα ενδέχεται να μην λειτουργήσουν και να συνεργαστούν σωστά σε περίπτωση ατυχήματος.
Κίτρινο τιμόνι με θαυμαστικό
Ως ένδειξη το κίτρινο τιμόνι με θαυμαστικό ενεργοποιείται στον πίνακα οργάνων όταν υπάρχει πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης και συγκεκριμένα με το σύστημα υποβοήθησης της κρεμαγιέρας. Ο οδηγός υπάρχει περίπτωση να έχει εντοπίσει το πρόβλημα νωρίτερα καθώς το τιμόνι ενδέχεται να έχει βαρύτερη αίσθηση από το συνηθισμένο και να απαιτεί περισσότερη δύναμη για να γυρίσει. Καλό είναι λοιπόν η επίσκεψη στο συνεργείο να γίνει το συντομότερο δυνατό.
Κίτρινος κύκλος με χελώνα
Αυτή η ένδειξη αφορά επίσης τους οδηγούς υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υποδηλώνει πρόβλημα στο σύστημα κίνησης του οχήματος. Λόγω του προβλήματος η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου βάζει το αυτοκίνητο σε λειτουργία «κρίσιμης κατάστασης» και μειώνει σημαντικά την απόδοση του συστήματος ώστε να μην επιδεινωθεί η βλάβη.
Σε κάθε περίπτωση αν δεν το έχετε κάνει ήδη, μια σχολαστική ματιά στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή του αυτοκινήτου που χρησιμοποιείτε και βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι, μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, είναι επιβεβλημένη καθώς εκεί θα βρείτε όλες τις επεξηγήσεις που χρειάζεστε και για τις ενδείξεις του πίνακα πληροφοριών, οι οποίες μπορεί και να είναι ελαφρώς διαφορετικές από εκείνες που παρουσιάζονται εδώ.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου