ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Γ. Χατζημαρκάκης: Έως 2000 θέσεις εργασίας στη Δ. Μακεδονία μέσα από επενδύσεις στη χρήση υδρογόνου


Έργα και υποδομές που αξιοποιούν τις τεχνολογίες υδρογόνου θα δημιουργήσουν έως 2.000 θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία,

καθιστώντας την περιφέρεια πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα, που έχει ενταχθεί στα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI).

«Αυτό που βιώνουμε εδώ στη Δυτική Μακεδονία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετασχηματισμούς στην ανθρώπινη ιστορία. Θα πρέπει να αποστασιοποιηθούμε από μια προηγουμένως γραμμικά προσανατολισμένη οικονομία που εκμεταλλεύεται και επεξεργάζεται τις πρώτες ύλες και στη συνέχεια τις πετάει», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου «Hydrogen Europe», Γιώργος Χατζημαρκάκης, κατά την παρουσίαση, στην Κοζάνη, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυψελών υδρογόνου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Συνεδρίου Καινοτομίας, που διοργανώνει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

 
  «Είμαστε εδώ για να εφαρμόσουμε καινοτομίες. Θέλουμε να πρωτοστατήσουμε εδώ σε αυτήν την περιοχή. Το να προχωρήσουμε δεν θα φέρει μόνο νέες επενδύσεις, θα δημιουργήσει επίσης πολλές, πολλές νέες θέσεις εργασίας. Μόνο οι επενδύσεις στην ηλεκτρόλυση θα δημιουργήσουν έως και 1.000 νέες θέσεις εργασίας», εξήγησε ο κ. Χατζημαρκάκης, και αφού αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα των οχημάτων κυψελών υδρογόνου, παρουσίασε ένα σχέδιο αξιοποίησης τους υδρογόνου στις μεταφορές μέχρι την πλήρη μετάβαση στα οχήματα με μπαταρίες και αντλίες θερμότητας. Στο σχέδιο αυτό, όπως διευκρίνισε, και πάλι η Δυτική Μακεδονία διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο, ο οποίος θα εξασφαλίσει νέες θέσεις απασχόλησης στην περιοχή.

«Σήμερα θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά ένα όχημα που κινείται με υδρογόνο. Ένα όχημα το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, με τη διαφορά ότι η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται στο όχημα μέσω της χρήσης του υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου. Το συγκεκριμένο όχημα είναι δικό μου και το χρησιμοποιώ καθημερινά στις Βρυξέλλες. Σε 5 λεπτά ανεφοδιάζω και έχω αυτονομία 600 χλμ. Αυτή η τεχνολογία είναι ιδανική για τη μείωση των εκπομπών, ενώ χρησιμοποιεί πολύ, πολύ λιγότερο κρίσιμες πρώτες ύλες από ό,τι τα οχήματα με μπαταρίες. Συνολικά χρειαζόμαστε 20 φορές λιγότερες κρίσιμες πρώτες ύλες. Επίσης, μπορούμε να ανακουφίσουμε την τρέχουσα επιβάρυνση στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Η διεύρυνση τους είναι βεβαίως απαραίτητη, χωρίς αμφιβολία», είπε ο κ. Χατζημαρκάκης, παρουσιάζοντας το ηλεκτρικό Hyundai SUV κυψελών υδρογόνου που δεν παράγει ρύπους κατά την κίνησή του έχοντας ως μοναδικό «απόβλητο» το καθαρό νερό.

«Δυνατότητα χρήσης υδρογόνου και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης»

Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, «η διάσταση για μια πλήρη μετάβαση σε οχήματα με μπαταρίες και αντλίες θερμότητας θα ήταν τόσο τεράστια που απλούστατα μας λείπουν οι αντίστοιχες πρώτες ύλες» , συνεπώς «η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης χωρίς υδρογόνο και τις τεχνολογίες του δεν θα ήταν εφικτή».

 
  Στο πλαίσιο αυτό εξήγησε ότι το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Εκπέμπονται οξείδια του αζώτου (Νοx) κατά την καύση μεν, αλλά είναι διαχειρίσιμα δε. Δεν εκπέμπεται ωστόσο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό ισχύει και για την τεχνολογία των οχημάτων. Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που μπορούν να μετατρέψουν υπάρχοντα οχήματα με ένα κατάλληλο κιτ. Θα έπρεπε να αντικαταστήσουμε το ρεζερβουάρ, θα έπρεπε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι απολύτως πραγματοποιήσιμο. Τα τανκ ούτως ή άλλως θα κατασκευάζονται εδώ στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Οι αλλαγές στον κινητήρα είναι τόσο δευτερεύουσες που θεωρώ πως είναι μια επένδυση που αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο μόνο αν έχουμε και αντίστοιχο δίκτυο υποδομών. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πολιτική συζήτηση», διευκρίνισε ο διευθύνων Σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου «Hydrogen Europe», σημειώνοντας ότι η «μαγική λέξη» στην προοπτική αυτή είναι το «AFIR», δηλαδή ο κανονισμός για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Πρόσθεσε δε, ότι η μετατροπή φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και «αυτό θα δημιουργούσε επίσης άλλες 500-1000 νέες θέσεις εργασίας» στην «παραγωγή λεωφορείων, δουλειές και πάλι σε αυτό το επίπεδο», ενώ «θα ακολουθήσουν κι άλλα». «Αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι περιφέρειες που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για περαιτέρω επενδύσεις. Αυτό περιλαμβάνει καταρτισμένο προσωπικό και κατάλληλο περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε επίσης για τη δημιουργία μιας ακαδημίας υδρογόνου. Αυτό θα είναι το περιεχόμενο της εργασίας που μπορεί στη συνέχεια να εφαρμοστεί εδώ από τις τεχνικές σχολές και τα πανεπιστήμια επί τόπου. Θέλουμε να τα κάνουμε όλα αυτά σε στενή συνεργασία με την περιοχή», σημείωσε.

Ο κ. Χατζημαρκάκης υπενθύμισε ότι η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα παρουσιάσει στους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων το επόμενο Σαββατοκύριακο ένα μεγάλο βιομηχανικό σχέδιο, το οποίο επικεντρώνεται σε πέντε τεχνολογίες που θα προωθηθούν μαζικά ως μέρος μιας μεγάλης βιομηχανικής προσπάθειας. «Ανέφερε την αιολική ενέργεια, την ηλιακή, τις αντλίες θερμότητας, την αποθήκευση και, πάνω από όλα, το καθαρό υδρογόνο. Έχουμε επίγνωση της ευθύνης του κλάδου μας. Θα πρέπει να εργαστούμε σκληρά για αυτή τη βιομηχανική αλλαγή, θα πρέπει να το κάνουμε αυτό χέρι και χέρι με εκπροσώπους της κοινωνίας, της πολιτικής, της επιστήμης και της βιομηχανίας», τόνισε.

worldenergynews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου