Έργα και υποδομές που αξιοποιούν τις τεχνολογίες υδρογόνου θα δημιουργήσουν έως 2.000 θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία,
καθιστώντας την περιφέρεια πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα, που έχει ενταχθεί στα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI).«Αυτό που βιώνουμε εδώ στη Δυτική Μακεδονία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετασχηματισμούς στην ανθρώπινη ιστορία. Θα πρέπει να αποστασιοποιηθούμε από μια προηγουμένως γραμμικά προσανατολισμένη οικονομία που εκμεταλλεύεται και επεξεργάζεται τις πρώτες ύλες και στη συνέχεια τις πετάει», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου «Hydrogen Europe», Γιώργος Χατζημαρκάκης, κατά την παρουσίαση, στην Κοζάνη, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυψελών υδρογόνου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Συνεδρίου Καινοτομίας, που διοργανώνει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
«Σήμερα θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά ένα όχημα που κινείται με υδρογόνο. Ένα όχημα το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, με τη διαφορά ότι η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται στο όχημα μέσω της χρήσης του υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου. Το συγκεκριμένο όχημα είναι δικό μου και το χρησιμοποιώ καθημερινά στις Βρυξέλλες. Σε 5 λεπτά ανεφοδιάζω και έχω αυτονομία 600 χλμ. Αυτή η τεχνολογία είναι ιδανική για τη μείωση των εκπομπών, ενώ χρησιμοποιεί πολύ, πολύ λιγότερο κρίσιμες πρώτες ύλες από ό,τι τα οχήματα με μπαταρίες. Συνολικά χρειαζόμαστε 20 φορές λιγότερες κρίσιμες πρώτες ύλες. Επίσης, μπορούμε να ανακουφίσουμε την τρέχουσα επιβάρυνση στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Η διεύρυνση τους είναι βεβαίως απαραίτητη, χωρίς αμφιβολία», είπε ο κ. Χατζημαρκάκης, παρουσιάζοντας το ηλεκτρικό Hyundai SUV κυψελών υδρογόνου που δεν παράγει ρύπους κατά την κίνησή του έχοντας ως μοναδικό «απόβλητο» το καθαρό νερό.
«Δυνατότητα χρήσης υδρογόνου και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης»
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, «η διάσταση για μια πλήρη μετάβαση σε οχήματα με μπαταρίες και αντλίες θερμότητας θα ήταν τόσο τεράστια που απλούστατα μας λείπουν οι αντίστοιχες πρώτες ύλες» , συνεπώς «η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης χωρίς υδρογόνο και τις τεχνολογίες του δεν θα ήταν εφικτή».
Πρόσθεσε δε, ότι η μετατροπή φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και «αυτό θα δημιουργούσε επίσης άλλες 500-1000 νέες θέσεις εργασίας» στην «παραγωγή λεωφορείων, δουλειές και πάλι σε αυτό το επίπεδο», ενώ «θα ακολουθήσουν κι άλλα». «Αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι περιφέρειες που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για περαιτέρω επενδύσεις. Αυτό περιλαμβάνει καταρτισμένο προσωπικό και κατάλληλο περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε επίσης για τη δημιουργία μιας ακαδημίας υδρογόνου. Αυτό θα είναι το περιεχόμενο της εργασίας που μπορεί στη συνέχεια να εφαρμοστεί εδώ από τις τεχνικές σχολές και τα πανεπιστήμια επί τόπου. Θέλουμε να τα κάνουμε όλα αυτά σε στενή συνεργασία με την περιοχή», σημείωσε.
Ο κ. Χατζημαρκάκης υπενθύμισε ότι η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα παρουσιάσει στους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων το επόμενο Σαββατοκύριακο ένα μεγάλο βιομηχανικό σχέδιο, το οποίο επικεντρώνεται σε πέντε τεχνολογίες που θα προωθηθούν μαζικά ως μέρος μιας μεγάλης βιομηχανικής προσπάθειας. «Ανέφερε την αιολική ενέργεια, την ηλιακή, τις αντλίες θερμότητας, την αποθήκευση και, πάνω από όλα, το καθαρό υδρογόνο. Έχουμε επίγνωση της ευθύνης του κλάδου μας. Θα πρέπει να εργαστούμε σκληρά για αυτή τη βιομηχανική αλλαγή, θα πρέπει να το κάνουμε αυτό χέρι και χέρι με εκπροσώπους της κοινωνίας, της πολιτικής, της επιστήμης και της βιομηχανίας», τόνισε.
worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου