Με τα τροχαία ατυχήματα να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, η έγκαιρη άφιξη των σωστικών συνεργείων στο σημείο του εκάστοτε συμβάντος αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας ώστε να σωθούν ζωές.
Για να επιτελέσουν, ωστόσο, τα σωστικά συνεργεία το σωτήριο έργο τους, πρέπει να λάβουν έγκαιρη ειδοποίηση είτε από τους εμπλεκόμενους στο οδικό συμβάν είτε από ανθρώπους που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες.
Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός που κάθε πολίτης οφείλει να γνωρίζει, ώστε να ειδοποιήσει εγκαίρως τις αρχές. Πρόκειται για τον 112 ο οποίος αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης που λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης (όπως είναι στην Ελλάδα το «100» και το «166»).
Το «112» αποδεικνύεται σωτήριο στους δρόμους της χώρας μας, και πολύ περισσότερο εφόσον βρισκόμαστε σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 112 δεν αφορά αποκλειστικά σε τροχαία ατυχήματα, αλλά ένα ευρύ φάσμα συμβάντων όπως είναι μία πυρκαγιά, ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο κ.ο.κ.
Στην Ελλάδα, το 112 – αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας- λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
- την Αστυνομία
- τo Πυροσβεστικό Σώμα
- το ΕΚΑΒ
- το Λιμενικό Σώμα
- την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
- την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM). Παράλληλα, η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Όταν απαντηθεί η κλήση, ο τηλεφωνητής θα προβεί σε ερωτήσεις προκειμένου να γίνει ο προσδιορισμός της ακριβούς θέσης του συμβάντος αλλά και του είδους της βοήθειας που χρήζει ο καλών.
Σημειώνεται ότι το 112 μπορεί να ειδοποιηθεί και με εναλλακτικούς τρόπους και ειδικότερα:
- Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS στον αριθμό 112.
- Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
- Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση contact@112.gov.gr.
- Μέσω της εφαρμογής του gov.gr, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά τηλέφωνα με iOS και Android.
Κατά την επικοινωνία με το 112 με κάποιον εκ των ανωτέρω εναλλακτικούς τρόπους, πρέπει να γίνει παράθεση των ακολούθων στοιχείων:
- Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
- Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
- Υπάρχουν τραυματίες;
Διευκρινίζεται ότι πέρα από το εισερχόμενο σκέλος, το 112 έχει και εξερχόμενο, μέσω του οποίου οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά των πολιτών, προκειμένου να ληφθούν οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.
Οι κάτοχοι smartphone λαμβάνουν γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου