Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Αθήνα–Θεσσαλονίκη με αυτοκίνητο –Πόσο θα μου κοστίσει


Η απόσταση μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας δεν είναι μικρή, ενώ όπως είναι ευκόλως κατανοητό το κόστος για να πραγματοποιηθεί η διαδρομή με αυτοκίνητο δεν είναι και το πιο χαμηλό.

Η Αθήνα απέχει από την Θεσσαλονίκη 499,6 χλμ. και σε περίπτωση που επιθυμεί κάποιος να πραγματοποιήσει το ταξίδι με αυτοκίνητο θα πρέπει να γνωρίζει ότι πλέον είναι μία σχετικά γρήγορη διαδικασία που, χωρίς τις στάσεις, δεν ξεπερνά τις πέντε ώρες.
 
 
Σε όλο όμως το μήκος της διαδρομής, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου θα πρέπει σταματήσει σε έντεκα σταθμούς διοδίων και να καταβάλει συνολικά 31,35 ευρώ. Πέρα όμως από το κόστος των διοδίων, οι οδηγοί θα πρέπει να εφοδιαστούν και με «καύσιμα», ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου τους.



Με τις τιμές των καυσίμων να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο θα κοστίσει το συγκεκριμένο ταξίδι σε έναν ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου με διαφορετικό καύσιμο (βενζίνη, diesel ή LPG), αλλά και με ένα βενζινοκίνητο υβριδικό και ηλεκτρικό αυτοκίνητο (80 kWh μπαταρία κατά μ.ο.), κινούμενοι αποκλειστικά στην εθνική οδό.

Για να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα, το πρώτο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι το κόστος του κάθε καυσίμου, το οποίο με βάση τις τελευταίες (7/3) επίσημες μέσες τιμές διαμορφώνεται ως εξής:

Βενζίνη (αμόλυβδη 95 οκτανίων): 1,903 ευρώ/λίτρο
Diesel: 1,712 ευρώ/λίτρο
LPG: 1,007 ευρώ/λίτρο
Ηλεκτρικό: 0,20 ευρώ/κιλοβατώρα (φόρτιση στο σπίτι), 0,496 ευρώ/κιλοβατώρα (σε AC έως 22 kW φορτιστή) ή 0,62 ευρώ/κιλοβατώρα (σε DC, 50 kW φορτιστή)




Στη συνέχεια πρέπει να λάβουμε υπόψιν τη μέση κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Εμείς, ως παράδειγμα πήραμε ένα μικρομεσαίο (C-Segment) αυτοκίνητο, με τις παρακάτω καταναλώσεις να αφορούν στο πόσο «καίει» στην εθνική με 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, παίρνοντας ως βάση τις μετρήσεις των δημοσιογράφων του carandmotor.gr.

Ανά καύσιμο η κατανάλωση στην εθνική με 4 επιβάτες και αποσκευές είναι:

Βενζινοκίνητο μικρομεσαίο: 8,0 λτ./100 χλμ.
Diesel μικρομεσαίο: 6,5 λτ./100 χλμ.
Υβριδικό μικρομεσαίο: 7,0 λτ./100 χλμ.
LPG μικρομεσαίο: 9,5 κιλά/100 χλμ.
Ηλεκτρικό μικρομεσαίο: 20 kWh/100 χλμ.



Έχοντας ως βάση όλα τα παραπάνω, είναι εύκολο να υπολογίσουμε το πόσο θα μας κοστίσει σε «καύσιμο» για την πραγματοποίηση του ταξιδιού μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας, με την προϋπόθεση ότι έχουμε «φουλάρει» στην τόπο κατοικίας μας.
 
 

Βενζινοκίνητο: 76,12 ευρώ
Diesel: 54,78 ευρώ
Υβριδικό: 71,36 ευρώ
LPG: 47,83 ευρώ
Ηλεκτρικό: 16 ευρώ στο σπίτι, 39,68 ευρώ σε AC φορτιστή ή 49,60 ευρώ σε DC φορτιστή




Σε αυτό όμως το σημείο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να σταματήσει λίγο μετά την Λάρισα για να φορτίσει τουλάχιστον άλλες 20 kWh ρεύματος σε ταχυφορτιστή με κόστος 12,40 ευρώ, ανεβάζοντας το αντίστοιχο κόστος ταξιδιού.

Σε κάθε περίπτωση «τεχνολογίας», τα διόδια δεν μεταβάλουν την αξία τους (31,35 ευρώ) με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος για να ολοκληρώσουμε την διαδρομή μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας να είναι:

Βενζινοκίνητο: 107,47 ευρώ
Diesel: 86,13 ευρώ
Υβριδικό: 102,71 ευρώ
LPG: 79,18 ευρώ
Ηλεκτρικό: 59,75 ευρώ στο σπίτι, 83,43 ευρώ σε AC φορτιστή ή 93,35 ευρώ σε DC φορτιστή (και στις τρεις περιπτώσεις περιλαμβάνονται τα 12,40 ευρώ για την απαιτούμενη ολιγόλεπτη ταχυφόρτιση στην Ε.Ο.)

Συμπερασματικά, η πραγματοποίηση του ταξιδιού μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων είναι πιο προσιτή με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχουμε φορτίσει για αρχή στο σπίτι μας, και ας χάνουμε χρόνο στην διαδρομή για μία ολιγόλεπτη ταχυφόρτιση. 

Σε κάθε άλλη περίπτωση, «πρωταθλητής» βγαίνει το υγραεριοκίνητο και από κοντά του με λίγο μεγαλύτερο κόστος ακολουθεί το πετρελαιοκίνητο και το ηλεκτρικό που έχει φορτίσει σε wallbox ή ταχυφορτιστή. 
Τα βενζινοκίνητα θα ξεπεράσουν τα 100 ευρώ μαζί με τα διόδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου