Πρόκειται για τα περίφημα Humvees, τα οποία σχεδιάστηκαν για να μεταφέρουν στρατιώτες και φορτία και ήρθαν στο προσκήνιο όταν χρησιμοποιήθηκαν από τον αμερικανικό στρατό κατά την εισβολή στον Παναμά το 1989 και στη συνέχεια στον πόλεμο στον Περσικό.
Το 1992 κυκλοφόρησε η εμπορική εκδοχή του Humvee, το Hummer. Το θηριώδες τζιπ των 4,5 τόνων κυριαρχούσε στους δρόμους και έκαιγε 4,2 χιλιόμετρα ανά λίτρο.
Ήταν όμως δημοφιλές ανάμεσα στους celebrities του Χόλιγουντ όπως ο Arnold Schwarzenegger, που απέκτησε έναν ολόκληρο στόλο από Hummers.
Τον Δεκέμβριο του 1999, όταν η αμερικανική οικονομία ήταν ισχυρή και οι τιμές της βενζίνης ήταν σχετικά χαμηλές, η General Motors αγόρασε από την AM General τα δικαιώματα του Hummer. Και το 2002 κυκλοφόρησε το Hummer H2, μία μικρότερη (αν και στους 3,9 τόνους) και φθηνότερη εκδοχή του αρχικού μοντέλου.
Γρήγορα, το Hummer έγινε σύμβολο του αμερικανικού lifestyle, που ειδικά την εποχή εκείνη ήθελε τα πάντα μεγάλα και υπερβολικά.
Σχεδιασμένο για τα πεδία μάχης, αυτό το αυτοκίνητο δεν είχε πολλές ανέσεις (δεν είχε αερόσακους, όμως είχε γάντζους στο καπό, στην περίπτωση που χρειαζόταν να μεταφερθεί κρεμασμένο από ένα ελικόπτερο), όμως σιγά-σιγά κέρδισε κυρίως το ανδρικό κοινό.
Άλλωστε, η General Motors το προώθησε εύστοχα σαν ένα σύμβολο αρρενωπότητας, ποντάροντας στην αίσθηση πολλών ανδρών την εποχή εκείνη ότι ευνουχίζονται από την άνοδο του «metrosexual», του περιποιημένου άνδρα των πόλεων που ξαφνικά εμφανιζόταν σαν το νέο πρότυπο.
Το 2005 κυκλοφόρησε το Hummer H3, ένα μοντέλο ακόμα μικρότερο (στους 2,6 τόνους) και πιο οικονομικό (στα 6,8 με 8,5 χιλιόμετρα ανά λίτρο). Όμως και αυτό δεν γλίτωσε από την οργή των οικολόγων. Το Hummer ήταν κόκκινο πανί για τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους ακτιβιστές και μάλλον όχι άδικα. Σε μία από τις επιθέσεις στις αντιπροσωπίες που το πουλούσαν, βάνδαλοι έγραψαν –αφότου πρώτα κατέστρεψαν όσο περισσότερα τέτοια αυτοκίνητα μπορούσαν- συνθήματα όπως «χοντροί, τεμπέληδες Αμερικανοί».
Στις επικρίσεις για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Hummer ήρθαν να προστεθούν το 2008 η οικονομική κρίση και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Οι πωλήσεις του θηριώδους τζιπ μειώθηκαν πάνω από 50%.
Και τον Δεκέμβριο του 2008, η GM χρειάστηκε να διασωθεί από το αμερικανικό κράτος με ένα πακέτο αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Την 1η Ιουνίου του 2009 η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία αναζήτησε προστασία από τους πιστωτές της στο πλαίσιο του Άρθρου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα.
Και όμως, το 2020, δέκα ολόκληρα χρόνια αφότου κατασκευάστηκε το τελευταίο Hummer, η GM ανακοίνωσε την επιστροφή του brand.
moneyreview.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου