Συγκεκριμένα, όσοι υποψήφιοι οδηγοί δεν θα έχουν γνώσεις σχετικά με τις νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων θα είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν.
Η εξέλιξη αυτή αναφορικά με τις εξετάσεις έρχεται κατόπιν των προτάσεων της Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) για επικαιροποιημένους κανόνες, στο πλαίσιο της πολιτικής για την οδική ασφάλεια 2021-2030 και της δέσμευσης για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2050.
Ειδικότερα προτείνεται να διευρυνθεί η εξεταστέα ύλη προκειμένου να καλύπτονται οι απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Επίσης, θα αξιολογούνται οι γνώσεις και οι δεξιότητες που συνδέονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και άλλες αυτοματοποιημένες τεχνολογίες, κάτι που σημαίνει ότι κάθε υποψήφιος οδηγός θα πρέπει να μπορεί να χειρίζεται με ευχέρεια τις τεχνολογίες των καινούργιων οχημάτων.
Παράλληλα, οι οδηγοί θα μαθαίνουν πώς ο τρόπος με τον οποίο οδηγούν επηρεάζει τις εκπομπές του οχήματός τους.
Η έγκριση των ανωτέρω προτάσεων της Κομισιόν και η υιοθέτησή τους από το ελληνικό σύστημα εξετάσεων οδήγησης αναμένεται να αυξήσει το βαθμό δυσκολίας των εξετάσεων.
Ποιες αλλαγές έρχονται στο ελληνικό σύστημα εξέτασης
Ήδη στη χώρα μας πρωθούνται παρεμβάσεις ώστε να διασφαλιστούν υψηλά πρότυπα στη διαφάνεια της διαδικασίας απόκτησης διπλώματος οδήγησης, με αιχμή του δόρατος την ενσωμάτωση τεχνητών μέσων όπως καμερών στην εξέταση των υποψήφιων οδηγών τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό σκέλος των εξετάσεων.
Ειδικά για την πρακτική εξέταση, προβλέπεται η τοποθέτηση κάμερας υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητα λήψης εικόνας 360 μοιρών, που θα περιλαμβάνει, επίσης, μικρόφωνο.
Μέσω της χρήσης του μικρόφωνου και της κάμερας θα παρακολουθείται όλη η καμπίνα του αυτοκινήτου, καθώς και εξωτερικά σημεία στο δρόμο τα οποία κρίνονται σημαντικά για την πορεία και κατά την διάρκεια της εξέτασης.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου