ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Δύο κουμπιά θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη – Ανοίγει η βεντάλια των ευθυνών


Περισσότερο από δύο εβδομάδες μετά την τραγωδία στα Τέμπη και ενώ είναι σε εξέλιξη οι έρευνες των Αρχών για τα

αίτια της φονικής σύγκρουσης των τρένων, νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας και η βεντάλια των ευθυνών ανοίγει ολοένα και περισσότερο. Μήνυση φοιτήτριας που ταξίδευε με το δεύτερο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας βάζει για πρώτη φορά στο κάδρο την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

 
 

Το πόρισμα της ΡΑΣ έκρινε ανεπαρκή και ελλιπή την εκπαίδευση του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας, ενώ η πολυσυζητημένη αυτόματη χάραξη πορείας των τρένων αποδεικνύεται πως λειτουργούσε καθώς, σύμφωνα με έγγραφο-φωτιά, που δημοσιεύει το LIVE NEWS, οι προηγούμενοι σταθμάρχες της βάρδιας την είχαν χρησιμοποιήσει. Παρά ταύτα και τα εμφανή και σοβαρά λάθη του σταθμάρχη, σήμερα κατατέθηκε η πρώτη μήνυση τραυματία του δυστυχήματος στα Τέμπη, που βάζει στο κάδρο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και την περίφημη αυτόματη χάραξη, στην οποία ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί ή δεν ήξερε να χρησιμοποιεί.

Με δύο κουμπάκια θα είχε αποτραπεί η τραγωδία

Ο Δημοσθένης Πίτσας, σταθμάρχης Λάρισας, δείχνει ζωντανά στο LIVE NEWS πως γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο σταθμάρχης.

«Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε πως περιμένουμε ένα τρένο από την Θεσσαλονίκη, παίρνουμε την αγγελία από τον προηγούμενο σταθμάρχη και χαράζουμε την διαδρομή του κατά την είσοδό της.

Αυτό γίνεται αυτοματοποιημένα, πατώντας ένα κουμπάκι στην αρχή και ένα στο τέλος της διαδρομής.

Εάν έχει γίνει κάποιο λάθος μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Είτε γυρίζοντας το κλειδί με το χέρι μας είτε κάνοντας αυτόματη χάραξη» εξηγεί.

Έγγραφο – φωτιά: Οι προηγούμενοι σταθμάρχες χρησιμοποιήσαν την αυτόματη χάραξη

Η ανάλυση των στοιχείων του πίνακα ελέγχου στη Λάρισα απέδειξε ότι ο μοιραίος σταθμάρχης από την ώρα που έμεινε μόνος του δεν έκανε καμία ηλεκτρονική χάραξη ενώ σε σχετικό έγγραφο φαίνεται πως οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες είχαν κάνει χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης.

Συγκεκριμένα, από τις 22.12.51 στις 28 Φεβρουαρίου έως τις 01.39.38 δεν έγινε ούτε μία ηλεκτρονική χάραξη και όλα γίνονταν χειροκίνητα.

Η αμαξοστοιχία 62 που συγκρούστηκε με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 57 άνθρωποι στα Τέμπη, έφθασε στο σταθμό της Λάρισσας στις 23.04 και η σύγκρουση έγινε σχεδόν 20 λεπτά αργότερα.

Τις ίδιες ώρες ο σταθμάρχης διαχειρίστηκε με τον ίδιο τρόπο και άλλα τρένα, όπου και πάλι είχε κάνει λάθος σε ένα αλλά το αντιλήφθηκε εγκαίρως ο μηχανοδηγός.

Αντιθέτως, από τις δοκιμές που έγιναν από τις 01.39.39 έως τις 02.39.45 το σύστημα λειτουργούσε κανονικά σύμφωνα με το έγγραφο που παρουσίασε το Mega.

 

Μήνυση τραυματία βάζει στο κάδρο την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών

Την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών βάζει -για πρώτη φορά- στο κάδρο της αναζήτησης και ποινικών ευθυνών, μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε 19χρονη φοιτήτρια που τραυματίστηκε σοβαρά στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών

Με την μηνυτήρια αναφορά η φοιτήτρια ζητά, όπως επισημαίνουν οι δικηγόροι της, «την πλήρη διερεύνηση σε σχέση με την τέλεση πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού και συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως ανεξαρτήτως της θέσεως τους, είτε στην ιεραρχία των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ, είτε στα πολιτικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη και την εποπτεία του, αφενός σε βάρος της εντολέως μας και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τραίνου “Intercity 62”».

 
 

«[…]Εντούτοις, άπαντες οι αρμόδιοι φορείς αποποιούνται τον ευθυνών τους, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετακυλήσουν την ευθύνη τους, καθώς με πράξεις ή δια των παραλείψεών τους τυγχάνουν συνυπεύθυνοι για την τραγωδία αυτή. Αποτελεί χρέος της Δικαιοσύνης και των αρμοδίων Αρχών να επιληφθούν του ζητήματος και να διερευνήσουν την τέλεση των τελεσθέντων εις βάρος μου και εις βάρος των συνεπιβατών μου αδικημάτων» αναφέρει χαρακτηριστικά η φοιτήτρια στη μηνυτήρια αναφορά της.

Γιαπί το κτίριο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει πολιτική κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ωστόσο όπως φαίνεται το κτίριο της τηλεδιοίκησης έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο γιαπί.

Ο χώρος μοιάζει εγκαταλειμμένος στην τύχη του, ενώ πλέον έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο εργοτάξιο, όπου έχουν ξηλωθεί τα πάντα ακόμα και η οροφή, όπου πραγματοποιούνται εργασίες προκειμένου να φτιαχτεί από την αρχή και να τοποθετήσουν νέα και σύγχρονα μηχανήματα.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους το κτίριο λειτουργούσε μέχρι το 2019, χωρίς να είναι γνωστό σε ποιο βαθμό και πόσο λειτουργικό ήταν.


Πάντως αν λειτουργούσε σωστά το κτίριο της τηλεδιοίκησης σύμφωνα με τους εργαζομένους θα έσωζε ζωές, καθώς οι σταθμάρχες θα είχαν τη δυνατότητα να δουν σε πραγματικό χρόνο πού και σε ποια γραμμή βρίσκονται οι αμαξοστοιχίες.

Έτσι σύμφωνα με έμπειρους σιδηροδρομικούς θα είχε φανεί ότι τα δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή και θα είχε αποφευχθεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά.

Η εικόνα πάντως είναι αποκαλυπτική για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, καθώς υπάρχουν παντού κρεμασμένα καλώδια παντού, πεταμένα τεφτέρια και παραπέμπει πιο πολύ σε οικοδομή παρά στο πλέον κομβικό κτίριο διοίκησης ενός σιδηροδρομικού σταθμού.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου