Μπορεί οι πτήσεις από την Ευρώπη στην Αυστραλία να διαρκούν περί τις 20 ώρες
σήμερα, αλλά μια ελβετική νεοφυής επιχείρηση φιλοδοξεί με ένα υπερηχητικό αεροσκάφος με κινητήρες υδρογόνου να μειώσει στις 4 ώρες τη διάρκεια του ταξιδιού.Η Destinus, όπως λέγεται η εν λόγω εταιρεία, δοκιμάζει πρωτότυπα υπερηχητικών αεροσκαφών εδώ και αρκετά χρόνια και ανέφερε επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις του δεύτερου πρωτοτύπου Eiger στα τέλη του 2022.
Τώρα, το ισπανικό υπουργείο Επιστημών επέλεξε την Destinus για να λάβει μέρος σε μια στρατηγική πρωτοβουλία και να επιδοτήσει τις έρευνές της για υπερηχητικές πτήσεις με τη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο.
Watch as Eiger boldly soars in the sky!
— Destinus (@destinusaero) November 9, 2022
With each prototype we go faster, further, and get closer to our dream–a #hypersonic future powered by #hydrogen. With airplanes that will challenge the limits of time, #space, #sustainability, and human potential.https://t.co/b5GEnyM5Fc pic.twitter.com/FA22bu3Vds
Εταιρείες, τεχνολογικά κέντρα και ισπανικά πανεπιστήμια συμμετέχουν στο πρότζεκτ των 12.000.000 ευρώ.
Η Destinus συνεργάζεται με τον Ισπανό κατασκευαστή κινητήρων ITP Aero για τη δημιουργία ενός κέντρου δοκιμών κινητήρων υδρογόνου.
Η Ισπανία ποντάρει στην υδρογονοκίνηση
Η ισπανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή μιας δοκιμαστικής εγκατάστασης κοντά στη Μαδρίτη, όπου θα δοκιμαστούν οι κινητήρες υδρογόνου που «αναπνέουν» αέρα. Ένα δεύτερο πρότζεκτ, 15.000.000 ευρώ, θα χρηματοδοτήσει έρευνα σε πτυχές σταθμών παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με υγρό υδρογόνο.
Η υδρογονοκίνηση αποτελεί αντικείμενο πολλών ερευνών λόγω των πράσινων διαπιστευτηρίων της, με τα κύρια υποπροϊόντα της καύσης του υδρογόνου να είναι η θερμότητα και το νερό.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο RMIT της Μελβούρνης κατασκεύασαν με τρισδιάστατη εκτύπωση καταλύτες, που μπορούν να τροφοδοτήσουν πτήσεις με ταχύτητα πενταπλάσια του ήχου και να ψύξουν την υπερβολική ζέστη που δημιουργείται, όταν τα αεροπλάνα πετούν τόσο γρήγορα.
Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες του μέλλοντος θα μπορούν με αυτές τις ταχύτητες να πραγματοποιούν πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης σε περίπου 90 λεπτά.
Η Destinus υποστηρίζει ότι -χάρη στην τεχνολογία της- μια πτήση από τη Φρανκφούρτη στο Σίδνεϊ θα διαρκεί 4 ώρες και 15 λεπτά και από τη Φρανκφούρτη στη Σαγκάη 2 ώρες και 45 λεπτά, δηλαδή θα είναι 8 ώρες συντομότερη απ’ ό,τι σήμερα.
«Είμαστε ευτυχείς που λάβαμε αυτές τις επιχορηγήσεις, ειδικά καθώς αποτελούν σαφή ένδειξη ότι η Destinus ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική κατεύθυνση της Ισπανίας και της Ευρώπης για την προώθηση των πτήσεων υδρογόνου» δήλωσε ο Νταβίντε Μπονέτι, αντιπρόεδρος επιχειρήσεων και ανάπτυξης προϊόντων της Destinus.
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου