Αναμφισβήτητα, ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»
είναι η πιο επιτυχημένη σειρά όλων των εποχών που δείχνει με τον καλύτερο σκηνοθετικό τρόπο την ζωή του Θεανθρώπου.Η συγκεκριμένη σειρά ξεκίνησε τα γυρίσματά της, το 1975. Μάλιστα, αυτά τελείωσαν ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή το 1976. Από εκεί και πέρα, αυτά έλαβαν χώρα στο Μαρόκο και την Τυνησία.
Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Το σκηνοθετικό κόλπο που μέχρι και σήμερα την καθιστά επιτυχημένη σειρά
Η επιτυχία της σειράς αν μη τι άλλο κρίνεται και από το γεγονός ότι ο ηθοποιός Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος υποδύεται τον Ιησού, σαν εικόνα έχει ταυτιστεί απόλυτα με την εικόνα που έχουν φτιάξει πολλοί στο μυαλό τους για τον Χριστό. Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο Τζεφιρέλι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα του Ιησού-Πάουελ.
Ο ηθοποιός είχε έτσι και αλλιώς γαλάζια μάτια, ο σκηνοθέτης επέμεινε να τονιστούν ιδιαίτερα και φρόντισε και κάτι ακόμη για να δώσει ένα υπεράνθρωπο στοιχείο στον ήρωά του. Συγκεκριμένα, προκειμένου να κάνει τα μάτια του Ιησού-Πάουελ, διάφανα μπλε, σαν κρυστάλλινα, έκαναν στο πάνω μέρος του ματιού του ηθοποιού μια μπλε γραμμή eyeliner και στο κάτω μια λεπτή λευκή γραμμή.
Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Το δεύτερο σκηνοθετικό κόλπο που μαγνητίζει τους τηλεθεατές
Το δεύτερο κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι είχε επίσης να κάνει με τα μάτια. Επιτεύχθηκε αφενός χάρη στην επιμονή του Τζέφρι Πάουελ και αφετέρου χάρη στο μοντάζ. Ο ηθοποιός από την πλευρά του εξασκήθηκε να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα μπορούσε και όταν δεν τα κατάφερνε παρενέβαινε το… μοντάζ.
Ουσιαστικά ο Τζεφιρέλι ήθελε ο Ιησού του να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του. Έτσι, σε όλη τη σειρά ο Πάουελ εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει τα μάτια του μια και μόνη φορά. Άλλες δυο φορές ανοιγοκλείνει τα μάτια του το αγόρι που υποδύεται τον Ιησού σε μικρότερη ηλικία.
Επιλογές του Τζεφιρέλι που δικαιώθηκαν καθώς όπως αναγνώρισαν τηλεκριτικοί με αυτό το κόλπο ο θεατής απέκτησε μια διεισδυτική επαφή με το πρόσωπο του Ιησού. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα ψάχνουμε να δούμε τη σειρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου