ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Αυτοκίνητο || Ο χρυσός κανόνας των 5 λεπτών -Ποιος είναι και γιατί πρέπει να τον γνωρίζεις πριν πατήσεις τον διακόπτη του air condition


Το ρυθμιστικό μέσο της θερμοκρασίας στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου είναι το σύστημα κλιματισμού, το οποίο και πρέπει να αξιοποιείται σωστά για τη δική του αλλά και την δική μας υγεία.

Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο θεωρείται απαραίτητος, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς αναλαμβάνει να ρυθμίσει την θερμοκρασία της καμπίνας στα ιδανικά για κάθε περίπτωση επίπεδα.

Εκτός από την άνεσης το air condition του αυτοκινήτου επηρεάζει άμεσα και την ασφάλεια αφού ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν δεινοπαθεί τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού και παραμένει συγκεντρωμένος στο «έργο» του που δεν είναι άλλο από την οδήγηση και αυξάνει δραστικά την πιθανότητα να αντιμετωπίσει με επιτυχία κάποια δυσάρεστη κατάσταση.

 
 



Ορισμένες φορές τα συστήματα κλιματισμού, ειδικά στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, μπορεί να παρουσιάσουν δυσλειτουργία και να φέρνουν στην καμπίνα αέρα έντονη οσμή που θυμίζει εκείνη της μούχλας, ενώ για την ίδια αιτία η συνολική τους απόδοση μπορεί να παρουσιάζεται μειωμένη.

Στην προκειμένη περίπτωση το κακό έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση του «συμπτώματος» και γι΄ αυτό το κακό αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι οι οδηγοί και συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούν τον κλιματισμό του αυτοκινήτου.

Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας και αυτό έχει συνέπειες.

Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα και μέσω των αεραγωγών φτάνει στην καμπίνα, μειώνει την θερμοκρασία και άλλων επιφανειών και μερών που βρίσκονται κοντά στο σύστημα κλιματισμού ή αποτελούν μέρος αυτού όπως είναι για παράδειγμα οι αεραγωγοί.



Από την άλλη ο ζεστός κινητήρας αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας δημιουργείται ακόμη περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη του συστήματος κλιματισμού, η οποία υπάρχει ήδη εκεί λόγω της λειτουργίας του.

Η ύπαρξη διαφοράς θερμοκρασία στο κύκλωμα του air condition δημιουργεί τις πλέον ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία. Παράλληλα όσα περισσότερα συγκεντρώνονται τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να φράξουν μερικώς και σταδιακά οι δίοδοι του αέρα -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες- και το air condition να παρουσιάσει μειωμένη απόδοση.

 
 

Έτσι λοιπόν φτάνουμε στον κανόνα των πέντε λεπτών, ο οποίος καλό είναι να εφαρμόζεται κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το κλιματιστικό του αυτοκίνητο. Ο συγκεκριμένος και ιδιαίτερα απλός κανόνας θέλει τον οδηγό να απενεργοποιεί το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσει στον προορισμό του αφήνοντας παράλληλα τον ανεμιστήρα ανοιχτό.



Με αυτόν τον τρόπο, ο θερμότερος αέρας που εισέρχεται στο κύκλωμα απομακρύνει την υγρασία και παράλληλα απομακρύνει και την πιθανότητα να αναπτυχθούν βακτήρια και μύκητες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας.

Επίσης, ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα αραιώνουν και τα σέρβις που μπορεί να χρειαστούν για το κλιματιστικό, με τον συμπιεστή του να λειτουργεί παράλληλα σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.

Τον συγκεκριμένο κανόνα ακολουθούν και τα τελευταίας γενιάς οικιακά κλιματιστικά, τα οποία, πριν απενεργοποιηθούν εντελώς λειτουργούν για μερικά λεπτά τον ανεμιστήρα τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο. 

carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου