Από συγκεκριμένους κανόνες διέπονται η στάση και η στάθμευση στο οδικό δίκτυο, οι οποίοι πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα, μιας και διαφορετικά η κυκλοφορία διεξάγεται μετ’ εμποδίων, προκαλώντας ατελείωτη ταλαιπωρία στους πολίτες.
Όπως έχουμε αναφέρει μέσα από πολλά άρθρα μας, κάθε οδηγός οφείλει να μην παρκάρει στο πεζοδρόμιο, να μην κάνει κατάληψη θέσεων ΑμεΑ, να μην διπλοπαρκάρει, να μην παρεμποδίζει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.ο.κ.
Εφόσον τηρεί τους παραπάνω κανόνες, έχει τη δυνατότητα να αφήνει το όχημά του σταθμευμένο για όσο καιρό επιθυμεί. Εξαιρείται, βέβαια, μια κατηγορία οχημάτων, τα οποία υπόκεινται σε χρονικούς προορισμούς όσον αφορά τη στάθμευσή τους σε δρόμους εντός κατοικημένων περιοχών.
Πρόκειται για τα φορτηγά αυτοκίνητα μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους πάνω από 3,5 τόνους, λεωφορεία, μηχανήματα έργων, αγροτικά μηχανήματα, ρυμουλκούμενα, τροχόσπιτα και σκάφη.
Όσον αφορά το σκεπτικό του νομοθέτη, το μεγάλο μέγεθος των προαναφερθέντων οχημάτων αποτελεί τροχοπέδη στην κυκλοφορία των οχημάτων, στερώντας πολύτιμο χώρο από το οδικό δίκτυο.
Όποιος σταθμεύει κάποιο εκ των παραπάνω οχημάτων για πάνω από 24 ώρες εντός κατοικημένης περιοχής τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 40 ευρώ.
Ειδικότερα, στην παράγραφο 5 του Άρθρου 34 «Στάση και στάθμευση» του ΚΟΚ ορίζεται ότι «στις κατοικημένες περιοχές απαγορεύεται η στάθμευση φορτηγών αυτοκινήτων μεγίστου επιτρεπόμενου βάρους πάνω από 3,5 τόνους, λεωφορείων, μηχανημάτων έργων, αγροτικών μηχανημάτων, ρυμουλκούμενων, τροχόσπιτων και σκαφών, πέρα από 24 συνεχείς ώρες.
Η στάθμευση αυτών μπορεί να πραγματοποιείται σε κατάλληλους περιφραγμένους χώρους που ορίζονται από τους οικείους δήμους ή κοινότητες ή από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τους λιμένες με φορέα διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, ή από τον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού για τους τουριστικούς λιμένες ή τον αρμόδιο φορέα διαχείρισης λιμένα, σύμφωνα με το άρθρο 52Α του παρόντος ή το άρθρο 44 του ν. 4150/2013 (Α’ 102), οι οποίοι μεριμνούν και για τη φύλαξή τους, ενώ με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών και Μεταφορών, και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής και ζητήματα, όπως οι δαπάνες φύλαξης και συντήρησης».
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου