Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Σοβαρές καταγγελίες για το ΕΚΑΒ - Ποια νησιά είναι ανοχύρωτα και κινδυνεύουν ζωές

Ασθενοφόρα υπάρχουν, όχι όμως διασώστες: σε μόλις πέντε λέξεις συμπυκνώνουν οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ την ένδεια προσωπικού στη νησιωτική χώρα, υπενθυμίζοντας πως πρόκειται για διαχρονικό πρόβλημα. Και προειδοποιούν ότι εξαιτίας των επισφαλών συνθηκών είναι θέμα χρόνου η τραγική ιστορία που εκτυλίχθηκε την περασμένη Κυριακή στην Κω να επαναληφθεί.

 
 

Οι προβλέψεις τους άλλωστε βασίζονται σε… απλά μαθηματικά. Νησιά που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες να «βουλιάξουν» από τουρίστες αλλά και εποχικούς εργαζόμενους καλύπτονται με μόλις ένα ασθενοφόρο, καθώς το προσωπικό δεν επαρκεί για να υπάρχει παράλληλα διαθέσιμο και δεύτερο όχημα.

Δημοφιλείς προορισμοί

Στη μακρά λίστα που παραθέτει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος, συμπεριλαμβάνονται ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί όπως η Μύκονος, η Πάρος, η Νάξος, η Σαντορίνη, η Ανδρος, η Ιος, η Κως, η Λέρος… Οπως αναλύει, για να καλυφθεί η 24ωρη βάρδια ενός ασθενοφόρου είναι απαραίτητο να υπηρετούν 10 διασώστες. Ο κανόνας όμως δεν θέλει το αριθμητικό αυτό κριτήριο να εκπληρώνεται, με αποτέλεσμα οχήματα σε καίρια γεωγραφικά σημεία να παραμένουν παροπλισμένα λόγω έλλειψης προσωπικού.

Ενδεικτικά ο ίδιος αναφέρει την περίπτωση της Μυκόνου, όπου υπηρετούν μόλις 5 διασώστες. «Το κενό καλύπτεται από συναδέλφους που μετακινούνται στο νησί από την ηπειρωτική χώρα, πρέπει όμως να γίνει σαφές πως ούτε στην Αθήνα υπάρχει πλεόνασμα προσωπικού».

Στο νησί του Ιπποκράτη πάλι αποδεικνύεται με τον πλέον τραγικό τρόπο πως ακόμη και όταν οι προϋποθέσεις ασφαλούς παροχής προνοσοκομειακής φροντίδας καλύπτονται οριακά (υπηρετούν 7 μόνιμοι διασώστες και 3 επικουρικοί), το περιθώριο για ανθρώπινες τραγωδίες παραμένει μεγάλο. Μια από αυτές γράφτηκε την περασμένη Κυριακή όταν μία 63χρονη γυναίκα άφησε την τελευταία της πνοή σε καρότσα αγροτικού καθ’ οδόν προς το νοσοκομείο της Κω. Την ίδια ώρα, το μοναδικό ασθενοφόρο του νησιού επιχειρούσε για την κάλυψη άλλου περιστατικού



Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) Μιχάλη Γιαννάκο, στην Ιο, στην Κάρπαθο και στα Κύθηρα, καθώς «το ΕΚΑΒ με έναν-δύο διασώστες λειτουργεί μερικά 8ωρα».

Προσλήψεις

 
 

Πάντως, και όπως σημειώνει ο Γ. Μαθιόπουλος, παρότι οι μετακινήσεις προσωπικού κατά τους θερινούς μήνες αποτελούν παραδοσιακά λύση ανάγκης ώστε να ενισχυθεί η νησιωτική χώρα, η τροφοδοσία από την ηπειρωτική χώρα παραμένει επίσης μία δισεπίλυτη εξίσωση. «Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν μόνιμες προσλήψεις. Η τελευταία προκήρυξη έτρεξε το 2014 με αποτέλεσμα δύο χρόνια μετά το ΕΚΑΒ να ενισχυθεί με 196 εργαζόμενους σε όλη τη χώρα», λέει ο ίδιος.

Ομως, στο μεσοδιάστημα, έχουν αποχωρήσει (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων) από το ΕΚΑΒ 500 εργαζόμενοι. Εν τω μεταξύ, το επκουρικό προσωπικό δεν προτιμά, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων, την τοποθέτησή του σε νησιά καθώς οι χαμηλές αμοιβές σε συνδυασμό με τα υψηλά ενοίκια συνθέτουν ένα πλαίσιο μη ελκυστικό. Το πρόβλημα στέγασης εντούτοις στη νησιωτική χώρα αποτελεί αντικίνητρο και για το μόνιμο προσωπικό.

Ο ανασχεδιασμός των υπηρεσιών αποτελεί συνεπώς… μονόδρομο σύμφωνα με τον Γ. Μαθιόπουλο, λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές και εποχικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας. «Θα πρέπει να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό, ώστε τα μέλη των πληρωμάτων να επαρκούν για την 24ωρη λειτουργία ενός τουλάχιστον ασθενοφόρου στο σύνολο των νησιών, δημιουργώντας τις προοπτικές και για τη λειτουργία δεύτερου οχήματος. Είναι αναγκαίο όμως να θεσπιστούν και κίνητρα, ενώ θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα προβλέπει τη μετακίνηση προσωπικού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου