Η επικράτηση του Ολλανδού ήταν απόλυτη. Ωστόσο εξαιρετικές ήταν και οι δύο W14 των Χάμιλτον και Ράσελ που πέτυχαν το 2-3.
Πριν τον αγώνα η Pirelli είχε σχεδόν αγνοήσει την μέση γόμα από τις προτεινόμενες στρατηγικές της. Ωστόσο αυτήν ακριβώς επέλεξαν οι δύο Red Bull για την εκκίνηση του αγώνα. Από τη μία η μικρή πιθανότητα για βροχή στη διάρκεια του αγώνα και από την άλλη το σημαντικό πλεονέκτημα ρυθμού της RB19 οδήγησαν την αυστριακή ομάδα σε αυτήν την επιλογή.
Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί πλην των Σάρτζεντ (μέση) και Λεκλέρ (σκληρή) επέλεξαν την μαλακή γόμα. Ο Μονεγάσκος ξεκίνησε, μάλιστα, από το pitlane λόγω αντικατάστασης του πίσω μέρους της Ferrari αλλά και νέου κιβωτίου.
Εκκίνηση
Όπως ήταν φυσικό οι αντίπαλοι του Φερστάπεν είχαν πλεονέκτημα στην εκκίνηση. Ο Σάινθ, μάλιστα, επιχείρησε το προσπέρασμα στην πρώτη στροφή. Ωστόσο ο Ολλανδός αμύνθηκε σωστά. Πολύ καλή εκκίνηση είχε κάνει, όμως, και ο Χάμιλτον ο οποίος κατάφερε να προσπεράσει τον Νόρις με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων.
Ο Λάντο θα έκανε λάθος στην στροφή 2 ακουμπώντας το πίσω αριστερά ελαστικό του Χάμιλτον με την εμπρός του πτέρυγα. Η ζημιά θα τον ανάγκαζε να μπει στα pits για νέα πτέρυγα καταστρέφοντας τον αγώνα του. Ο Στρολ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και προσπέρασε όμορφα τον Χάμιλτον στην στροφή 5 για να ανέβει τρίτος.
Πρώτες στάσεις
Με το undercut να είναι πολύ ισχυρό στην Βαρκελώνη, τα πρώτα pit-stops των οδηγών ήταν απλώς θέμα χρόνου. Ο Χούλκενμπεργκ μπήκε πρώτος για να ακολουθήσουν στους επόμενους γύρους και -σχεδόν- όλοι οι υπόλοιποι.
Στον 14ο θα έμπαινε ο Στρολ ενώ ο Χάμιλτον είχε μπει στο DRS του Σάινθ. Αυτό ανάγκασε την Ferrari να φωνάξει τον Σάινθ για αλλαγή σε μέση γόμα έναν γύρο μετά. Αντιθέτως οι δύο Mercedes είχαν πολύ καλό ρυθμό και χαμηλή φθορά στα μαλακά Pirelli με τα οποία είχαν ξεκινήσει τον αγώνα.
Παρά το ότι είχαν ξεκινήσει με την μαλακή γόμα, οι W14 έδειχναν ικανές να βγάλουν τον αγώνα ακόμη και με δύο στάσεις στα pits όπως και η Red Bull. Στον 20ο γύρο μπήκαν οι Αλόνσο και Γκασλί για να πάρουν σκληρή και μέση γόμα αντίστοιχα.
Οι Χάμιλτον-Ράσελ θα έμπαιναν για αλλαγή τελικά στους γύρους 25 και 26 αντίστοιχα. Έναν γύρο αργότερα το ίδιο θα έπραττε και ο Φερστάπεν παίρνοντας, όμως, τη σκληρή. Με 27 γύρους να έχουν περάσει η σειρά ήταν Φερστάπεν, Σάινθ, Χάμιλτον, Ράσελ και Στρολ.
Οι Mercedes ανταγωνιστικές
Έναν γύρο αργότερα ο Χάμιλτον θα προσπερνούσε τον Σάινθ για την δεύτερη θέση. Επιπλέον και ο Ράσελ είχε πάρει τον ταχύτερο γύρο. Οι W14 είχαν καλύτερο ρυθμό από την Ferrari χάρη και στην πιο φρέσκια γόμα.
Μετά το μέσο του αγώνα ο Ράσελ είχε φτάσει κι εκείνος πίσω από την Ferrari με τον αριθμό 55 και απειλούσε για την τρίτη θέση. Θα περνούσε τον Ισπανό με μία πολύ όμορφη κίνηση στην στροφή 1. Με 25 γύρους να απομένουν ο Φερστάπεν είχε διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Χάμιλτον. Ακόμη 10 πιο πίσω ήταν ο Ράσελ με τους Σάινθ, Πέρεζ και Αλόνσο να ακολουθούν σε απόσταση.
Grand Slam
Στον 46ο γύρο ο Ράσελ έκανε την δεύτερη αλλαγή του επιστρέφοντας στην μαλακή γόμα. Αμέσως άρχισε να κατεβάζει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου, κλείνοντας την διαφορά του από τον τρίτο Πέρεζ. Πέντε γύρους αργότερα θα έμπαιναν και οι Χάμιλτον-Πέρεζ για να πάρουν επίσης τα μαλακά Pirelli.
Τις στάσεις τους είχαν ολοκληρώσει και οι Aston Martin με τον Αλόνσο, μάλιστα, να προσπερνά εντυπωσιακά τον Οκόν για την έβδομη θέση στον 52ο γύρο. Στον 53ο μπήκε και ο πρωτοπόρος Φερστάπεν για να πάρει την μαλακή γόμα.
Εν τω μεταξύ ο teammate του Ολλανδού προσπερνούσε τον Σάινθ ανεβαίνοντας τέταρτος. Με όλους τους πρωτοπόρους να έχουν ολοκληρώσει τους ανεφοδιασμούς τους η σειρά είχε παγιωθεί με τους Φερστάπεν, Χάμιλτον, Ράσελ, Πέρεζ και Σάινθ να απαρτίζουν την πρώτη πεντάδα.
Η κατάταξη αυτή παρέμεινε μέχρι και το τέλος του αγώνα. Ο Φερστάπεν, μάλιστα, σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο στο τέλος επισφραγίζοντας την κυριαρχία του.
Η τελική κατάταξη του ισπανικού GP
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 170 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 117 | |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 99 | |
4 | MERCEDES | 87 | |
5 | MERCEDES | 65 | |
6 | FERRARI | 58 | |
7 | FERRARI | 42 | |
8 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 35 | |
9 | ALPINE RENAULT | 25 | |
10 | ALPINE RENAULT | 15 | |
11 | MCLAREN MERCEDES | 12 | |
12 | HAAS FERRARI | 6 | |
13 | MCLAREN MERCEDES | 5 | |
14 | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
15 | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
16 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
17 | HAAS FERRARI | 2 | |
18 | WILLIAMS MERCEDES | 1 | |
19 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
20 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 287 |
2 | MERCEDES | 152 |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 134 |
4 | FERRARI | 100 |
5 | ALPINE RENAULT | 40 |
6 | MCLAREN MERCEDES | 17 |
7 | HAAS FERRARI | 8 |
8 | ALFA ROMEO FERRARI | 8 |
9 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου