Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023

Δραματικές ώρες για τους πέντε επιβάτες του υποβρυχίου Titan - Μέχρι πότε θα έχουν οξυγόνο

 

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το υποβρύχιο Titan, τα ίχνη του οποίου χάθηκαν την Κυριακή

(18/06) την ώρα που κατευθυνόταν προς το ναυάγιο του Τιτανικού με πέντε επιβαίνοντες.  Οι διασώστες επικεντρώθηκαν την Τετάρτη σε ένα απομακρυσμένο σημείο του Βόρειου Ατλαντικού όπου εντοπίστηκαν υποθαλάσσιοι θόρυβοι, αν και οι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι οι ήχοι μπορεί να μην προέρχονται από το σκάφος. Πρόκληση αποτελεί η παροχή οξυγόνου, η οποία αναμένεται να εξαντληθεί μέχρι το μεσημέρι.


 
 

Ήδη η διεθνής επιχείρηση διάσωσης που έχει ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή που χάθηκαν τα ίχνη του βαθυσκάφους, έχει σαρώσει μια πολύ μεγάλη έκταση για την εύρεση του.  Η αμερικανική ακτοφυλακή δήλωσε ότι τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROV) αναπτύχθηκαν υποβρυχίως κοντά στο σημείο όπου καναδικά αεροσκάφη κατέγραψαν τους θορύβους με τη χρήση σημαντήρων σόναρ την Τρίτη και την Τετάρτη, αλλά δεν έχουν βρει ακόμη κανένα ίχνος του Τιτάνα.

«Δεν ξέρουμε τι είναι οι ήχοι που ακούστηκαν»

Ο πλοίαρχος της ακτοφυλακής Τζέιμι Φρέντερικ δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η ανάλυση των θορύβων ήταν «ασαφής». «Όταν βρίσκεσαι στη μέση μιας υπόθεσης έρευνας και διάσωσης, έχεις πάντα ελπίδα», είπε. «Όσον αφορά τους θορύβους συγκεκριμένα, δεν ξέρουμε τι είναι». Οι αξιωματούχοι δεν έδωσαν περιγραφή των ήχων.

Ακόμη, το  γαλλικό ερευνητικό πλοίο Atalante βρισκόταν καθ’ οδόν αργά την Τετάρτη για να αναπτύξει ένα ρομποτικό καταδυτικό σκάφος ικανό να κατέβει σε βάθος πολύ χαμηλότερο από αυτό ακόμη και του ναυαγίου του Τιτανικού, δήλωσε η ακτοφυλακή.

Το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ, το λεγόμενο Victor 6.000, στάλθηκε κατόπιν αιτήματος του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έστελνε το δικό του ειδικό σύστημα διάσωσης, σχεδιασμένο για την ανύψωση μεγάλων, βαρέων υποθαλάσσιων αντικειμένων, όπως βυθισμένα αεροσκάφη ή μικρά σκάφη.

«Περιορισμένες οι ποσότητες φαγητού και νερού»

Πέραν του οξυγόνου, το οποίο τελειώνει, ο πλοίαρχος της αμερικανικής ακτοφυλακής, Τζέιμι Φρέντερικ, ρωτήθηκε και για τις προμήθειες, για τις οποίες απάντησε πως υπάρχουν «περιορισμένες ποσότητες», φαγητού και νερού, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες σχετικές πληροφορίες.

«Πρέπει να παραμείνουμε αισιόδοξοι», ανέφερε στη συνέχεια ο πλοίαρχος της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ παρά την επέκταση της περιοχής αναζήτησης στην επιφάνεια, η οποία όπως είπε χαρακτηριστικά είναι πλέον διπλάσια από την έκταση της πολιτείας του Κονέκτικατ, ενώ η έρευνα κάτω από την επιφάνεια του νερού έχει βάθος περίπου 2,5 μιλίων.


 
 
Ποιοι είναι οι πέντε επιβαίνοντες

Το τουριστικό υποβρύχιο έχει πέντε επιβάτες, οι οποίοι κατέβαλλαν 250.000 δολάρια ανά άτομο για να συμμετάσχουν σε αυτό το ταξίδι. Στους επιβαίνοντες, περιλαμβάνονται ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, 58 ετών, και ο πακιστανικής καταγωγής επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταούντ, 48 ετών, με τον 19χρονο γιο του Σουλεμάν, οι οποίοι είναι και οι δύο Βρετανοί πολίτες.

Ακόμη, επιβάτης του πλοίου είναι και ο Γάλλος ωκεανογράφος και κορυφαίος εμπειρογνώμονας του Τιτανικού Paul-Henri Nargeolet, 77 ετών, και ο Stockton Rush, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της OceanGate.

Να σημειωθεί ότι ο Τιτάνας ξεκίνησε με 96 ώρες αέρα, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σημαίνει ότι το οξυγόνο θα μπορούσε να εξαντληθεί μέχρι το πρωί της Πέμπτης. Όμως οι ειδικοί λένε ότι η παροχή αέρα εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως το αν το υποβρύχιο έχει ακόμη ρεύμα και πόσο ήρεμοι έχουν παραμείνει οι άνθρωποι που επιβαίνουν σε αυτό. 

«Ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα»

Ο Sean Leet, ο οποίος ηγείται μιας εταιρείας στην οποία ανήκει από κοινού το πλοίο υποστήριξης, το Polar Prince, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ότι «ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα», αλλά αρνήθηκε να δώσει λεπτομερή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο σταμάτησε η επικοινωνία.

«Υπάρχει ακόμα διαθέσιμη υποστήριξη ζωής στο υποβρύχιο και θα συνεχίσουμε να ελπίζουμε μέχρι τέλους», δήλωσε ο Leet, διευθύνων σύμβουλος της Miawpukek Horizon Maritime Services, στους δημοσιογράφους στο Σεντ Τζονς του Νιουφάουντλαντ.

Μια φίλη του Harding, η Jannicke Mikkelsen, η οποία έχει συνοδεύσει τον Βρετανό επιχειρηματία σε άλλες αποστολές, δήλωσε στο Reuters ότι ήλπιζε σε καλά νέα, αλλά δεν ήταν αισιόδοξη. «Θα είναι θαύμα αν ανασυρθούν ζωντανοί», είπε.

Τεράστιες οι προκλήσεις ακόμα και αν εντοπιστεί ο Τιτάνας

Ακόμα και αν ο Τιτάνας εντοπιστεί, η ανάκτησή του θα παρουσιάσει τεράστιες υλικοτεχνικές προκλήσεις. Αν το υποβρύχιο είχε καταφέρει να επιστρέψει στην επιφάνεια, θα ήταν ακόμα δύσκολο να εντοπιστεί στο ανοιχτό νερό, είπαν οι ειδικοί. Είναι σφραγισμένο με βίδες από έξω, εμποδίζοντας οποιονδήποτε βρίσκεται μέσα να βγει χωρίς βοήθεια.

Αν ο Τιτάνας βρίσκεται στον πυθμένα του ωκεανού, μια προσπάθεια διάσωσης θα ήταν ακόμη πιο δύσκολη λόγω των τεράστιων πιέσεων και του απόλυτου σκοταδιού σε βάθος άνω των 2 μιλίων. Ο εμπειρογνώμονας του Τιτανικού Tim Maltin δήλωσε ότι θα ήταν «σχεδόν αδύνατο να πραγματοποιηθεί διάσωση από υποβρύχιο σε υποβρύχιο» στον πυθμένα της θάλασσας.

Το γαλλικό υποβρύχιο που βρίσκεται καθ’ οδόν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στην απελευθέρωση του Τιτάνα, εάν έχει κολλήσει στον πυθμένα της θάλασσας, αν και το ρομπότ δεν μπορεί να σηκώσει μόνο του το σκάφος των 21.000 λιβρών (9.525 κιλών). Το ρομπότ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει να αγκιστρωθεί το υποβρύχιο σε ένα πλοίο επιφανείας ικανό να το ανυψώσει, δήλωσε ο χειριστής. 

«Καμπανάκι» για την ασφάλεια του υποβρυχίου

Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του Titan τέθηκαν το 2018 κατά τη διάρκεια ενός συμποσίου εμπειρογνωμόνων της βιομηχανίας υποβρυχίων και σε μια αγωγή που κατέθεσε ο πρώην επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, David Lochridge, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι απολύθηκε επειδή εξέφρασε ανησυχίες ότι το κύτος δεν θα μπορούσε να αντέξει σε ακραία βάθη.

Στη δική της δικαστική αγωγή κατά του Lochridge, η OceanGate δήλωσε ότι αρνήθηκε να δεχτεί διαβεβαιώσεις από τον επικεφαλής μηχανικό της εταιρείας και κατηγόρησε τον Lochridge ότι αποκάλυψε εμπιστευτικές πληροφορίες.

Τελικώς τα δύο μέρη συμβιβάστηκαν στην υπόθεση.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου