Σε χώρες όπως η Ελλάδα, με τα πολύ ζεστά καλοκαίρια και τις περιόδους καύσωνα όπου η θερμοκρασία ξεπερνά κατά πολύ τους 40 βαθμούς Κελσίου, το air condition στο αυτοκίνητο συμβάλλει αποφασιστικά στην άνεση του οδηγού και των επιβατών.
Παράλληλα, το air condition συμβάλλει το ίδιο αποφασιστικά στην υγεία και την οδική ασφάλεια αφού η οδήγηση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα με υψηλές θερμοκρασίες καταβάλλει τον οδηγό και μειώνει την αντίληψή και τα αντανακλαστικά του σε τέτοιο βαθμό που βάζει σε κίνδυνο τον ίδιο αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Η λειτουργία του air condition για την ψύξη της καμπίνας του αυτοκινήτου το καλοκαίρι είναι επιβεβλημένη. Ωστόσο επιβεβλημένη είναι και η ορθή χρήση του ώστε να μην παρουσιάσει μεταξύ άλλων δυσλειτουργίες που μπορεί να κοστίσουν δεκάδες ευρώ στον κάτοχο του αυτοκινήτου.
Ας δούμε μαζί τα πέντε πιο συχνά λάθη που κάνουμε χρησιμοποιώντας το κλιματιστικό του αυτοκινήτου ώστε να αποφύγουμε τα περιττά έξοδα και να βελτιστοποιήσουμε την απόδοσή του.
Οδήγηση με ακραία χαμηλή ρύθμιση θερμοκρασίας
Ένα από τα πλέον συχνά λάθη που κάνουμε με το air condition το καλοκαίρι είναι να το ρυθμίζουμε σε ακραίες τιμές χαμηλής θερμοκρασίας. Τόσο για το απλό air condition όσο και για τον αυτόματο κλιματισμό με τη συγκεκριμένη ενέργεια το μόνο που καταφέρνουμε είναι να αυξήσουμε την κατανάλωση καυσίμου.
Το παραπάνω γίνεται γιατί ζητάμε από το air condition να εργάζεται διαρκώς στο μέγιστο των δυνατοτήτων του έχοντας έναν κυριολεκτικά ουτοπικό στόχο αφού οι 16 συνήθως βαθμοί Κελσίου που έχουμε ορίσει δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Το σωστό είναι να ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία στους 24-26 βαθμούς Κελσίου, τιμές που θα μας προσφέρουν ιδανικές συνθήκες κίνησης τόσο για μικρής όσο και για μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές.
Ένα από τα πλέον συχνά λάθη που κάνουμε με το air condition το καλοκαίρι είναι να το ρυθμίζουμε σε ακραίες τιμές χαμηλής θερμοκρασίας. Τόσο για το απλό air condition όσο και για τον αυτόματο κλιματισμό με τη συγκεκριμένη ενέργεια το μόνο που καταφέρνουμε είναι να αυξήσουμε την κατανάλωση καυσίμου.
Το παραπάνω γίνεται γιατί ζητάμε από το air condition να εργάζεται διαρκώς στο μέγιστο των δυνατοτήτων του έχοντας έναν κυριολεκτικά ουτοπικό στόχο αφού οι 16 συνήθως βαθμοί Κελσίου που έχουμε ορίσει δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Το σωστό είναι να ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία στους 24-26 βαθμούς Κελσίου, τιμές που θα μας προσφέρουν ιδανικές συνθήκες κίνησης τόσο για μικρής όσο και για μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές.
Αφήνουμε το air condition αναμμένο
Ένα από τα πράγματα που ξεχνούν, τις περισσότερες φορές σκόπιμα οι οδηγοί των αυτοκινήτων είναι η απενεργοποίηση του κλιματιστικού πριν εκκινήσουν τον κινητήρα.
Η συγκεκριμένη ενέργεια αν και παρουσιάζεται «αθώα» αρχικά, στην πράξη ζορίζει πολύ την μπαταρία του αυτοκινήτου και μειώνει τη διάρκεια ζωής. Το φαινόμενο αφορά περισσότερο τα παλιότερα αυτοκίνητα που δεν φέρουν ηλεκτρονικά συστήματα με σύγχρονες δικλείδες ασφάλειας.
Ένα από τα πράγματα που ξεχνούν, τις περισσότερες φορές σκόπιμα οι οδηγοί των αυτοκινήτων είναι η απενεργοποίηση του κλιματιστικού πριν εκκινήσουν τον κινητήρα.
Η συγκεκριμένη ενέργεια αν και παρουσιάζεται «αθώα» αρχικά, στην πράξη ζορίζει πολύ την μπαταρία του αυτοκινήτου και μειώνει τη διάρκεια ζωής. Το φαινόμενο αφορά περισσότερο τα παλιότερα αυτοκίνητα που δεν φέρουν ηλεκτρονικά συστήματα με σύγχρονες δικλείδες ασφάλειας.
Δεν κλείνουμε το air condition όταν πρέπει
Με την προοπτική να είναι ξανά έτοιμο να λειτουργήσει όταν θέσουμε σε εκκινήσουμε το μοτέρ, το να μην κλείνουμε το air condition τη σωστή χρονική στιγμή είναι ένα ακόμη λάθος που μπορεί να μας οδηγήσει σε επιπλέον έξοδα.
Το λάθος το καταλαβαίνουμε συνήθως πολύ αργά όταν στην καμπίνα υπάρχει έντονη οσμή μούχλας σε συνδυασμό πολλές φορές με μειωμένη απόδοση από το κλιματιστικό.
Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας. Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα μειώνει την θερμοκρασία διαφόρων επιφανειών που βρίσκει στον διάβα του που μπορεί να αποτελούν μέρος του συστήματος ή να βρίσκονται κοντά σε αυτό.
Από την άλλη ο ζεστός αέρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας που προκύπτει από την απότομη απενεργοποίηση του air condition συσσωρεύεται ακόμη περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη.
Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας, ενώ μπορούν να φράξουν μερικώς τους αεραγωγούς -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες.
Έτσι καλό είναι να κλείνουμε το air condition λίγα λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας αφήνοντας ωστόσο σε λειτουργία τον ανεμιστήρα.
Με την προοπτική να είναι ξανά έτοιμο να λειτουργήσει όταν θέσουμε σε εκκινήσουμε το μοτέρ, το να μην κλείνουμε το air condition τη σωστή χρονική στιγμή είναι ένα ακόμη λάθος που μπορεί να μας οδηγήσει σε επιπλέον έξοδα.
Το λάθος το καταλαβαίνουμε συνήθως πολύ αργά όταν στην καμπίνα υπάρχει έντονη οσμή μούχλας σε συνδυασμό πολλές φορές με μειωμένη απόδοση από το κλιματιστικό.
Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας. Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα μειώνει την θερμοκρασία διαφόρων επιφανειών που βρίσκει στον διάβα του που μπορεί να αποτελούν μέρος του συστήματος ή να βρίσκονται κοντά σε αυτό.
Από την άλλη ο ζεστός αέρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας που προκύπτει από την απότομη απενεργοποίηση του air condition συσσωρεύεται ακόμη περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη.
Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας, ενώ μπορούν να φράξουν μερικώς τους αεραγωγούς -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες.
Έτσι καλό είναι να κλείνουμε το air condition λίγα λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας αφήνοντας ωστόσο σε λειτουργία τον ανεμιστήρα.
Οδηγούμε με το παράθυρο ανοιχτό
Η οδήγηση το καλοκαίρι με το παράθυρο ανοιχτό και το air condition να δουλεύει είναι ένα ακόμη συχνό λάθος που κάνουμε. Συνήθως αυτό γίνεται γιατί έτσι πιστεύουμε ότι κάνουμε καλό αναφορικά με την ανακύκλωση του αέρα. Ωστόσο αυτό που πετυχαίνουμε είναι να καίμε περισσότερη βενζίνη από όση χρειάζεται, αφού ο κλιματισμός δουλεύει πιο σκληρά για να φέρει τη θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα.
Στην υψηλότερη κατανάλωση βενζίνης συνεισφέρει και το ίδιο το ανοιχτό παράθυρο αφού έτσι μειώνεται η αεροδυναμική απόδοση ενώ στην καμπίνα καταλήγουν αφιλτράριστα μικροσωματίδια και λοιποί ρύπου που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα. Το παράθυρο λοιπόν πρέπει να παραμένει κλειστό κατά τη χρήση του κλιματιστικού.
Η οδήγηση το καλοκαίρι με το παράθυρο ανοιχτό και το air condition να δουλεύει είναι ένα ακόμη συχνό λάθος που κάνουμε. Συνήθως αυτό γίνεται γιατί έτσι πιστεύουμε ότι κάνουμε καλό αναφορικά με την ανακύκλωση του αέρα. Ωστόσο αυτό που πετυχαίνουμε είναι να καίμε περισσότερη βενζίνη από όση χρειάζεται, αφού ο κλιματισμός δουλεύει πιο σκληρά για να φέρει τη θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα.
Στην υψηλότερη κατανάλωση βενζίνης συνεισφέρει και το ίδιο το ανοιχτό παράθυρο αφού έτσι μειώνεται η αεροδυναμική απόδοση ενώ στην καμπίνα καταλήγουν αφιλτράριστα μικροσωματίδια και λοιποί ρύπου που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα. Το παράθυρο λοιπόν πρέπει να παραμένει κλειστό κατά τη χρήση του κλιματιστικού.
Ξεχνάμε τη συντήρησή του air condition
Η περιοδική συντήρηση και του κλιματιστικού, σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή, είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία και την μακροζωία του. Μεγάλη μερίδα οδηγών αγνοεί αυτόν τον κανόνα λόγω και του υψηλού επιπέδου αξιοπιστίας που παρουσιάζει το air condition ενός αυτοκινήτου -ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή- και με την προοπτική να γλιτώσουν χρήματα αμελούν το service του.
Για λόγους που αναφέραμε και πιο πάνω η μη συντήρηση του air condition μπορεί να οδηγήσει σε αχρείαστες επισκευές πολλών εκατοντάδων ευρώ, τις οποίες και θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει έστω με ένα τυπικό έλεγχο του συστήματος.
Η περιοδική συντήρηση και του κλιματιστικού, σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή, είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία και την μακροζωία του. Μεγάλη μερίδα οδηγών αγνοεί αυτόν τον κανόνα λόγω και του υψηλού επιπέδου αξιοπιστίας που παρουσιάζει το air condition ενός αυτοκινήτου -ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή- και με την προοπτική να γλιτώσουν χρήματα αμελούν το service του.
Για λόγους που αναφέραμε και πιο πάνω η μη συντήρηση του air condition μπορεί να οδηγήσει σε αχρείαστες επισκευές πολλών εκατοντάδων ευρώ, τις οποίες και θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει έστω με ένα τυπικό έλεγχο του συστήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου