ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023

Είναι παράνομο να έχω κοτσαδόρο στο αυτοκίνητο;


Μετά και τις αλλαγές στη νομοθεσία, είναι καλό να γνωρίζουμε τι ισχύει με τον κοτσαδόρο στο αυτοκίνητό μας.

Ο κοτσαδόρος είναι ένα εξάρτημα που χρησιμοποιείται από μια μεγάλη μερίδα οδηγών στη χώρα μας, οι οποίοι είτε τον τοποθέτησαν στο αυτοκίνητο τους εκ των υστέρων, είτε προχώρησαν στην αγορά ενός αυτοκινήτου που τον είχε ήδη εγκατεστημένο.

 
 

Η ύπαρξη κοτσαδόρου επιτρέπει σε έναν οδηγό επιβατικού αυτοκινήτου να ρυμουλκήσει με ασφάλεια μια μπαγκαζιέρα ή κάποιου άλλου τύπου τρέιλερ (π.χ. τρέιλερ σκάφους) πολλαπλασιάζοντας έτσι την χρηστικότητα του αυτοκινήτου αλλά και τη δυνατότητα μεταφορά του.

Η νομοθεσία σχετικά με την ύπαρξη κοτσαδόρου σε ένα ιδιωτικής χρήσης επιβατικό όχημα στην Ελλάδα υπήρξε ασαφής για ένα αδικαιολόγητα μεγάλο χρονικό διάστημα.




Ωστόσο οι σχετικά πρόσφατες αλλαγές στη νομοθεσία, που επιβάλλουν και υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο του κοτσαδόρου ενός οχήματος από τα ΚΤΕΟ, έρχονται να βάλουν τέλος σε αυτό το θολό τοπίο μια για πάντα.

Ειδικότερα, η ύπαρξη σταθερά τοποθετημένου (ή μόνιμου) κοτσαδόρου σε ένα αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης θεωρείται πλέον παράνομη με το νόμο να έχει επιβάλλει πλέον την αντικατάσταση του με αποσπώμενο ή αναδιπλούμενο κοτσαδόρο στα αυτοκίνητα που έφεραν ήδη.

Το σκεπτικό πίσω από την υποχρεωτική αντικατάσταση του σταθερού κοτσαδόρου από αποσπώμενη ή αναδιπλούμενη μονάδα είναι η μείωση της ζημιάς (ή και του τραυματισμού) που μπορεί να προκαλέσει σε ένα άλλο όχημα ή χρήστη του δρόμου, καθώς ο σταθερός κοτσαδόρος προεξέχει από τις ζώνες παραμόρφωσης και προστασίας (π.χ. ο πίσω προφυλακτήρας) που διαθέτει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο -ουσιαστικά τις παρακάμπτει και δημιουργεί κινδύνους.

 
 




Αναφορικά με τη χρήση του, ο κοτσαδόρος μπορεί να «φαίνεται», μόνο όταν ο οδηγός ρυμουλκεί ένα τρέιλερ ή μια μπαγκαζιέρα, όταν δηλαδή τον χρησιμοποιεί για τον σκοπό που έχει σχεδιαστεί. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται από το νόμο η αφαίρεση ή η αναδίπλωση του, ανάλογα σε ποια κατηγορία από τις δύο ανήκει ώστε να μην προεξέχει από το αμάξωμα.

Αναφορικά με τον ίδιο τον κοτσαδόρο, αυτός πρέπει να έχει εγκατασταθεί στο αυτοκίνητο από τον ίδιο τον κατασκευαστή, κάτι που σημαίνει ότι πληροί τις προϋποθέσεις και έχει πάρει και τη σχετική έγκριση τύπου. Αν έχει τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο μετά την αγορά του θα πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί γι' αυτόν και να έχει τοποθετηθεί από ειδικό εγκαταστάτη.

Να σημειωθεί επίσης ότι όπως και πριν την αλλαγή της νομοθεσίας, έτσι και τώρα, ένα αυτοκίνητο που φέρει κοτσαδόρο θα πρέπει να συνοδεύεται από άδεια ρυμούλκησης, η οποία εκδίδεται από την υπηρεσία Μεταφορών.

Τέλος καλό είναι να δηλώσουμε στην ασφαλιστική μας την ύπαρξη κοτσαδόρου στο αυτοκίνητο μας. Σε αντίθετη περίπτωση αν υπάρξει ατύχημα υπάρχει το ενδεχόμενο να μην μας καλύψει, ενώ η ασφαλιστική θα πρέπει να έχει λάβει ενημέρωση και για την ύπαρξη της άδειας ρυμούλκησης. 

 carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου