Παρότι η καθημερινή μας κίνηση στο οδικό δίκτυο απαιτεί να έχουμε στραμμένη την προσοχή μας στον δρόμο και να σεβόμαστε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου όσο προσεκτικοί και αν είμαστε, ενδέχεται να εμπλακούμε σε ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν.
Ένας από τους μεγαλύτερους εφιάλτες που μπορεί να βιώσουμε ως οδηγοί είναι να κολλήσει το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητό μας επιταχύνει παρά τη θέλησή μας. Πρόκειται για μία δυσάρεστη οδηγική κατάσταση που είναι σπάνια και εμφανίζεται – κυρίως - στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Πού οφείλεται το «κόλλημα» του γκαζιού;
Βασικότερη αιτία είναι το πατάκι του αυτοκινήτου να έχει μαζευτεί κοντά στο πεντάλ, ενώ σε άλλες περιπτώσεις το πρόβλημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη που χρήζει επιδιόρθωσης.
Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;
Αρχικά, δεν πρέπει να χάσουμε την ψυχραιμία μας, μιας και ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό μας και να προβούμε σε λάθος κινήσεις. Φυσικά, η πρώτη αντίδραση μας είναι πατήσουμε παρατεταμένα το πεντάλ του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα η συγκεκριμένη ενέργεια συνήθως είναι αποτελεσματική, δεδομένου ότι με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και ως εκ τούτου σταματά η επιτάχυνση του αυτοκίνητου μας.
Σε περίπτωση, ωστόσο, που είμαστε κάτοχοι ενός παλιάς τεχνολογίας αυτοκινήτου, το πάτημα του φρένου σε συνδυασμό με το «κόλλημα» του γκαζιού θα προκαλέσει μεν την επιβράδυνση του οχήματος, αλλά όχι στον βαθμό που θα επέλθει η ακινητοποίησή του.
Αυτό που έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε είναι το εξής: Σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο να επιλέξουμε τη «νεκρά» και σε αυτόματο να κατευθύνουμε τον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση «Ν». Πατώντας ταυτόχρονα το φρένο, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.
Αφού σβήσουμε τον κινητήρα, πρέπει να ελέγξουμε αν το «κόλλημα» του γκαζιού οφείλεται σε κάποιο… μπέρδεμα με το πατάκι. Σε περίπτωση, ωστόσο, που το «κόλλημα» δεν οφείλεται στο παραπάνω, καλό είναι να μην ενεργοποιήσουμε ξανά τον κινητήρα, αλλά να καλέσουμε την οδική βοήθεια για τη μεταφορά του αυτοκινήτου μας στο συνεργείο όπου θα γίνει η διάγνωση του προβλήματος.
Αρχικά, δεν πρέπει να χάσουμε την ψυχραιμία μας, μιας και ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό μας και να προβούμε σε λάθος κινήσεις. Φυσικά, η πρώτη αντίδραση μας είναι πατήσουμε παρατεταμένα το πεντάλ του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα η συγκεκριμένη ενέργεια συνήθως είναι αποτελεσματική, δεδομένου ότι με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και ως εκ τούτου σταματά η επιτάχυνση του αυτοκίνητου μας.
Σε περίπτωση, ωστόσο, που είμαστε κάτοχοι ενός παλιάς τεχνολογίας αυτοκινήτου, το πάτημα του φρένου σε συνδυασμό με το «κόλλημα» του γκαζιού θα προκαλέσει μεν την επιβράδυνση του οχήματος, αλλά όχι στον βαθμό που θα επέλθει η ακινητοποίησή του.
Αυτό που έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε είναι το εξής: Σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο να επιλέξουμε τη «νεκρά» και σε αυτόματο να κατευθύνουμε τον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση «Ν». Πατώντας ταυτόχρονα το φρένο, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.
Αφού σβήσουμε τον κινητήρα, πρέπει να ελέγξουμε αν το «κόλλημα» του γκαζιού οφείλεται σε κάποιο… μπέρδεμα με το πατάκι. Σε περίπτωση, ωστόσο, που το «κόλλημα» δεν οφείλεται στο παραπάνω, καλό είναι να μην ενεργοποιήσουμε ξανά τον κινητήρα, αλλά να καλέσουμε την οδική βοήθεια για τη μεταφορά του αυτοκινήτου μας στο συνεργείο όπου θα γίνει η διάγνωση του προβλήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου