Κάθε χρόνο, η κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία αποτίμησης εμπορικών σημάτων Brand Finance θέτει σε «κρας τεστ» 5.000 από τις μεγαλύτερες μάρκες και δημοσιεύει πάνω από 100 εκθέσεις, κατατάσσοντας τα brands σε όλους τους τομείς και τις χώρες. Οι 50 πολυτιμότερες και ισχυρότερες μάρκες ένδυσης στον κόσμο περιλαμβάνονται στην ετήσια κατάταξη Brand Finance Apparel 50 2023.
Η Άνι Μπράουν, γενική διευθύντρια της Brand Finance UK, σχολίασε: «Η Brand Finance UK είναι μια από τις σημαντικότερες μάρκες του κόσμου που έχουν αναδειχθεί από την Ελλάδα. Από την αδιάκοπη δέσμευσή της στην καινοτομία, την ικανότητά της να βρίσκεται μπροστά από τις τάσεις της αγοράς και τις εκτεταμένες συνεργασίες με αθλητές σε όλο τον κόσμο, η Nike έχει εδραιώσει τη θέση της στην κορυφή της βιομηχανίας ένδυσης. Το 2023, συνεχίζει να αξιοποιεί την τεράστια παγκόσμια επιρροή και φήμη της για να ενισχύσει τη θετική αλλαγή στον κόσμο του αθλητισμού και όχι μόνο».
Η New Balance (αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 11% σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) μπήκε στη φετινή κατάταξη ως μία από τις εταιρείες που πρέπει να προσέξετε. Η φήμη και η δημοτικότητά της πρόκειται να εκτοξευθούν στα ύψη μετά τον πρόσφατο θρίαμβο της εντυπωσιακής τενίστριας Coco Gauff στο US Open, όπου η ίδια και η οικογένειά της φόρεσαν με υπερηφάνεια το κατά παραγγελία μπλουζάκι της «Call me Champion». Το 2023 επίσης, παρουσιάστηκε το υπογεγραμμένο παπούτσι της New Balance, το CG1 Vintage. Η νίκη της αναμένεται να προκαλέσει αύξηση των πωλήσεων παπουτσιών, επηρεάζοντας θετικά την αξία της μάρκας New Balance και ενισχύοντας τη θετική φήμη της στον αθλητικό κλάδο.
Αυτές είναι οι 10 πολυτιμότερες μάρκες ένδυσης το 2023
:
Η μάρκα ενδυμάτων Down-apparel Bosideng ξεχωρίζει στην Κίνα
Ο κλάδος της ένδυσης έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον ταχύ εκσυγχρονισμό της Κίνας και γνωρίζει ισχυρή ανάπτυξη. Η μεγαλύτερη μάρκα πουπουλένιων ενδυμάτων της Κίνας, η Bosideng, (η αξία της οποίας αυξήθηκε κατά 12% σε 1,9 δισ. δολάρια ΗΠΑ), ξεπέρασε με επιτυχία τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κινεζικές μάρκες στην παγκόσμια αγορά, συνδεόμενη με τους καταναλωτές και καθιερώνοντας τον εαυτό της ως διακριτό παίκτη. Η ικανότητα της Bosideng να διεισδύει στη δυτική αγορά, αναδεικνύοντας παράλληλα την κινεζική κληρονομιά της, ενίσχυσε την επιτυχία και την ισχύ της μάρκας της φέτος. Η Bosideng άνοιξε περισσότερα καταστήματα σε όλη την Ευρώπη, συνεργάστηκε με διάσημους σχεδιαστές, συμπεριλαμβανομένου του πρώην δημιουργικού διευθυντή της Hermès, Ζαν-Πολ Γκοτιέ’, και συμμετείχε σε διεθνείς επιδείξεις μόδας για να ενισχύσει το παγκόσμιο προφίλ της μάρκας της.
Ο γαλλικός οίκος μόδας Celine ανακηρύχθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μπράντα – Ανθεκτικά τα εμβληματικά ονόματα πολυτελείας
Η Celine (η αξία της οποίας αυξήθηκε κατά 51% στα 2,9 δισ. δολάρια) γνώρισε αξιοσημείωτη ανάπτυξη υπό τη δημιουργική διεύθυνση του Εντί Σλιμάν, ο οποίος διορίστηκε στη μάρκα το 2018 και επιβλέπεται από την διευθύνοντα σύμβουλο της Celine, Σεβερίν Μερλ. Το καινοτόμο όραμα του Σλιμάν και οι προσπάθειες αναζωογόνησης της μάρκας, οι οποίες ενισχύονται από το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαφημιστικές καμπάνιες, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αυξανόμενη αξία της μάρκας Celine. Η μάρκα αποτελεί μια ακόμη μελέτη περίπτωσης για τη δύναμη της υπερδύναμης πολυτέλειας LVMH όσον αφορά την ικανότητά της να δίνει νέα πνοή σε μάρκες πολυτελούς κληρονομιάς.
Η πολυτελής ένδυση έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις και μετασχηματισμούς στη μετά την περίοδο της πανδημίας, με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδιαμορφώνουν το τοπίο, ενώ το streetwear και το athleisure κερδίζουν δημοτικότητα. Ωστόσο, γνωστές μάρκες πολυτελείας όπως η Dior (αξία μάρκας αυξημένη κατά 46% στα 13,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ), η Louis Vuitton (αξία μάρκας αυξημένη κατά 12% στα 26,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ) και η Chanel (αξία μάρκας αυξημένη κατά 27% στα 19,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ) έχουν ευδοκιμήσει, χάρη στην πολλά υποσχόμενη αύξηση των πωλήσεων και τις διαχρονικές δυνάμεις της μάρκας τους, διατηρώντας το εμβληματικό τους καθεστώς στον μετα-πανδημικό κόσμο.
Αυτές είναι οι 10 πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μάρκες ένδυσης το 2023:
Η Rolex συνώνυμο της πολυτέλειας
Εκτός από τον υπολογισμό της αξίας των εμπορικών σημάτων, η Brand Finance προσδιορίζει επίσης τη σχετική ισχύ των εμπορικών σημάτων μέσω μιας ισορροπημένης κάρτας αποτελεσμάτων με μετρήσεις που αξιολογούν τις επενδύσεις μάρκετινγκ, την αξία των ενδιαφερόμενων μερών και την επιχειρηματική απόδοση. Η Rolex (η αξία της μάρκας αυξήθηκε κατά 28% στα 10,7 δισ. δολάρια ΗΠΑ) έχει γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας και της διαχρονικής κομψότητας. Είναι αυτός ο συνδυασμός κληρονομιάς, δεξιοτεχνίας και φήμης για την αριστεία που οδηγεί στη διαρκή δύναμη της μάρκας των ελβετικών ωρολογοποιών, με άλλες ισχυρές επιδόσεις από την Omega (αξία μάρκας αυξημένη κατά 13% σε 4,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στην 20ή θέση και την TAG Heuer (αξία μάρκας αυξημένη κατά 6% σε 2,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στην 36η θέση.
Αυτές είναι οι 10 πιο ισχυρές μάρκες ένδυσης το 2023:
Μειώνονται οι αξίες των εμπορικών σημάτων για τους γίγαντες της γρήγορης μόδας
Καθώς η βιωσιμότητα γίνεται όλο και μεγαλύτερο κίνητρο μεταξύ των εμπορικών σημάτων, παγκόσμιοι οίκοι γρήγορης μόδας όπως η H&M (η αξία του εμπορικού σήματος μειώθηκε κατά 26% στα 9,4 δισ. δολάρια) και η Zara (η αξία του εμπορικού σήματος μειώθηκε κατά 15% στα 11 δισ. δολάρια) δέχονται πλήγμα . Η αποδυνάμωση των εμπορικών τους σημάτων μπορεί να αποδοθεί στην ασαφή επικοινωνία και στην έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, διαπιστώθηκε ότι η Conscious Collection της H&M χρησιμοποιεί εκτενώς συνθετικά υλικά που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα. Η περίπτωση αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση στον κλάδο, σύμφωνα με την οποία οι εν λόγω λιανοπωλητές επιδίδονται σε «πράσινο πλύσιμο» για να συγκαλύψουν πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους.
Nike: Yψηλότερη Αξία Αντίληψης Βιωσιμότητας (SPV) $2,3 δισ.
Η Nike έχει την υψηλότερη Αξία Αντίληψης Βιωσιμότητας στην κατάταξη ενδυμάτων για το 2023, στα 2,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Η εκστρατεία βιωσιμότητας «Move to Zero» της μάρκας συγκέντρωσε παγκόσμια προσοχή και ενίσχυσε την παγκόσμια αντίληψη για τη δέσμευση της μάρκας για βιωσιμότητα. Η Nike εμπλέκει επίσης ενεργά τους αθλητές στις προσπάθειές της για βιωσιμότητα, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τη βιωσιμότητα. Η μάρκα συνεχίζει να αξιοποιεί την τεράστια παγκόσμια επιρροή της για την προώθηση των πρακτικών ESG σε ολόκληρη την εταιρεία, υποστηρίζοντας την αποστολή της να «κινεί τον κόσμο» προς τα εμπρός μέσω του αθλητισμού και να ενδυναμώνει τη θετική αλλαγή για τις κοινότητες σε όλο τον κόσμο.
Αυτές είναι οι 10 καλύτερες μάρκες ένδυσης όσον αφορά τη βιωσιμότητα το 2023:
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου