Οι δύο άνδρες έχουν βάλει στόχο να φτάσουν στα «άστρα» προκειμένου να υλοποιήσουν τις φιλοδοξίες τους, να διασυνδέσουν περισσότερο τον κόσμο, να βγάλουν περισσότερα χρήματα και να ασκήσουν περισσότερη επιρροή στην πορεία.
Το μεγάλο στοίχημα της Amazon ονομάζεται Project Kuiper και αφορά την εκτόξευση και εκμετάλλευσης δορυφόρων που παρέχουν πρόσβαση σε ευρυζωνικά δίκτυα και θα υποστηρίζονται από την εταιρεία γίγαντα στην τεχνολογία. Στόχος είναι – σε πρώτη φάση – να εκτοξευτούν και να αξιοποιηθούν πάνω από 3.200 δορυφόροι που θα περιστρέφονται για το σκοπό αυτό γύρω από τον πλανήτη.
Σύμφωνα με την Amazon, οι δύο πρώτοι δοκιμαστικοί της δορυφόροι, που εκτοξεύτηκαν στις 6 Οκτωβρίου, βρίσκονται τώρα σε τροχιά και λειτουργούν καλά, ενώ συνεχίζονται οι δοκιμές με πυρετώδεις ρυθμούς. Σε ανακοίνωσή της η Amazon αναφέρει ότι η παραγωγή των δορυφόρων θα ξεκινήσει στο Kirkland της Ουάσιγκτον «πριν από το τέλος του έτους», όπως σημειώνεται.
Για να γίνουν όλα αυτά η Amazon θέλει πρώτα να ολοκληρώσει εκτεταμένες δοκιμές στο δίκτυο δεδομένων της, κάτι που περιλαμβάνει τη δρομολόγηση δεδομένων από το Διαδίκτυο, μέσω του επίγειου δικτύου που τροφοδοτείται από τις υπηρεσίες Amazon Web Services (AWS), προς τους δοκιμαστικούς δορυφόρους και προς τερματικούς πελάτες στον χώρο δοκιμών, καθώς και αποστολή δεδομένων προς την άλλη κατεύθυνση.
«Ο πρώτος από αυτούς τους δορυφόρους παραγωγής βρίσκεται σε καλό δρόμο για εκτόξευση το πρώτο εξάμηνο του 2024 και αναμένουμε να εισέλθουμε σε δοκιμές (beta) με πελάτες για εμπορικούς σκοπούς το δεύτερο εξάμηνο του 2024», δήλωσε η Amazon. Οι δορυφόροι KuiperSat-1 και KuiperSat-2 εκτοξεύτηκαν με τη διαστημική αποστολή Protoflight στην κορυφή πυραύλου τύπου Atlas V.
Προηγείται ο Μασκ
Ο Μασκ από την πλευρά του βρίσκεται πολύ πιο μπροστά στην κούρσα αφού η εταιρεία του SpaceX ξεκίνησε να εκτοξεύει δορυφόρους Starlink από το 2019. Από τον Αύγουστο του 2023 το δίκτυο αυτό αποτελείται από πάνω από 5.000 μικρούς δορυφόρους μαζικής παραγωγής. Αυτοί βρίσκονται σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη (LEO). Η εταιρεία σχεδιάζει να φτάσει να χρησιμοποιεί τελικά σχεδόν 12.000 δορυφόρους, με πιθανή μεταγενέστερη επέκταση σε 42.000.
Οι υπηρεσίες δορυφορικού ίντερνετ Starlink είναι διαθέσιμες σε αυξανόμενο αριθμό χωρών και σε διαφορετικές τιμές. Το Σεπτέμβριο του 2023 ένα πακέτο Starlink κόστιζε 120 δολάρια το μήνα στη Νέα Υόρκη, 90 δολάρια στην Αλάσκα και 75 στερλίνες ή 92 δολάρια ΗΠΑ στη Βρετανία, εξαιρουμένων του κόστους υλικού και των τελών παράδοσης.
Το όραμα
Όπως σχολίαζε το Bloomberg, σχεδόν 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο και οι δισεκατομμυριούχοι Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος βρίσκονται τώρα σε «αποστολή» που θα μπορούσε να περιορίσει το ψηφιακό χάσμα.
Με τα δίκτυά τους Starlink και Project Kuiper, οι δύο κορυφαίοι επιχειρηματίες και πλουσιότεροι άνθρωπο στον κόσμο (204 δις δολ ο Μασκ, 149 δις δολ ο Μπέζος με τον Μπερνάρ Αρνό της LVMH να βρίσκεται ανάμεσά τους με 153 δις δολ προσωπική περιουσία) ανταγωνίζονται για την εκτόξευση χιλιάδων μικρών δορυφόρων χαμηλής τροχιάς (LEO).
Στόχος τους είναι να συνδεθούν περιοχές που είναι πολύ απομακρυσμένες για επίγειες ευρυζωνικές συνδέσεις ή έχουν αποκοπεί από φυσικές καταστροφές ή συγκρούσεις. Ή να παρέχουν υπηρεσίες σε όλους όσους θέλουν απευθείας πρόσβαση στο διαδίκτυο από δορυφόρο. Κύριο όπλο τους είναι οι επαναχρησιμοποιούμενοι πύραυλοι της SpaceX και της εταιρείας του Μπέζος (Blue Origin), που επιτρέπουν την εκτόξευση δορυφόρων με χαμηλότερο κόστος από ότι παλιότερα.
Οι κινήσεις τους δεν έχουν περάσει καθόλου απαρατήρητες. Τόσο η Κίνα όσο και ευρωπαϊκές χώρες υποστηρίζουν και αναπτύσσουν ανταγωνιστικά αντίστοιχα συστήματα (LEO) από φόβο μήπως αποκλειστούν από μια κρίσιμη όπως αποδεικνύεται τεχνολογία του μέλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου