Τώρα, ο «βασιλιάς του τένις», στα 36 του προς τα 37, θα διατηρήσει τα «σκήπτρα» του ως νο1 στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, κάτι το οποίο πετυχαίνει για 8η φορά στην 20ετή επαγγελματική καριέρα του (από το 2003), μετά τη νίκη του σε βάρος του Δανού Χόλγκερ Ρούνε στα ATP Finals στο Τορίνο, ανεξάρτητα από την πορεία του τουρνουά.
Έτσι, θα γίνει ο πρώτος τενίστας στην ιστορία, ο οποίος θα φθάσει τις 400 εβδομάδες ως επικεφαλής στο ranking της ATP. Πέρα από τα ρεκόρ μέσα στα κορτ όμως, πετυχαίνει ρεκόρ και έξω από αυτά.
Το αμιγώς αγωνιστικό «κομμάτι» για τον Νόλε άλλωστε, όπως και για όλους τους μεγάλους αθλητές του τένις, συμβαδίζει με το οικονομικό, αλλά ειδικότερα και με το επιχειρηματικό.
Πριν μπει στο γήπεδο, στην Ιταλία, ο Τζόκοβιτς είχε συγκεντρώσει το ποσό ρεκόρ των 176.231.853 δολ. από τα χρηματικά έπαθλα των αγώνων του όλα αυτά για χρόνια και μόνο φέτος έφτασε τα 11.524.597 δολ., χωρίς να υπολογίζονται τα πριμ των ATP Finals (Πηγή: ATP Tour).
Αυτό σημαίνει ότι κατάφερε να κερδίσει μέσα στα κορτ 40-45 εκατ. δολ. περισσότερα χρήματα (αποκλειστικά ως Prize Money) από τους βασικότερους ανταγωνιστές του στο παρελθόν, τον (τραυματία) Ισπανό Ραφαέλ Ναδάλ και τον βετεράνο πλέον Ελβετό Ρότζερ Φέντερερ, εκ των οποίων ο μεν έχει προσθέσει στον λογαριασμό του αθροιστικά στο σύνολο της καριέρας του 134.640.719 δολ. από πριμ νίκης, ο δε αποσύρθηκε με ποσό 130.594.339 δολ.
Αν συνυπολογισθούν και τα κέρδη από τις business και τις εμπορικές συμφωνίες ή συνεργασίες του, με χορηγούς και διαφημιζόμενους, η καθαρή αξία της περιουσίας του Τζόκοβιτς υπερβαίνει τα 240 εκατ. δολ. (ποσό που προκύπτει από την αφαίρεση των εξόδων του, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο είτε σε ατομικό).
Τα συνολικά έσοδά του εκτιμώνται από τους ειδικούς της αγοράς στα 575 εκατ. δολ., προσαρμοσμένα μάλιστα στον πληθωρισμό (Inflation-Adjusted Earnings), αν και σε αυτό το μέτωπο σε ανεπίσημες λίστες ο υπερπρωταθλητής Τζόκοβιτς φέρεται να είναι πίσω από τους «πρωταθλητές του μάρκετινγκ» Φέντερερ (1,38 δισ. δολ.) και Ναδάλ (660 εκατ. δολ.), με ενημερωμένα στοιχεία έως και την χρήση του 2022. Οι τίτλοι του: 97, με 24 Grand Slam και 1083-211 νίκες/ήττες.
Όλα τα deals του Νόλε
Στην ανανεωμένη «χρυσή» λίστα των βασικών χορηγών του Νόλε εξακολουθούν φυσικά να φιγουράρουν «βαριά» ονόματα της αγοράς από κλάδους όπως ωρολογοποιία, ο τραπεζικός, οι τηλεπικοινωνίες, η αυτοκινητοβιομηχανία, η οινοποιία κ.ά. και εννοείται αυτά των εταιρειών που του παρέχουν είδη αθλητικής ένδυσης-υπόδησης και ρακέτες: Lacoste, Asics, Head, Hublot, Waterdrop, Raiffeisen Bank κ.λπ.
Κατά καιρούς, από το portfolio των συνεργασιών του έχουν «παρελάσει» και άλλα brands όπως οι Peugeot, ΚΙΑ Motors, Seiko, Audemars Piguet, Jacob’s Creek (premium μάρκα κρασιού από την Αυστραλία), Telekom Srbija, Mercedes-Benz, UKG, Lemero, Ultimate Software Group, Fitline, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Konzum, η αεροπορική Air Serbia airline, η επιχείρηση ναύλωσης και διαχείρισης αεροσκαφών NetJets κτλ.
Ξένα δημοσιεύματα τον εμφάνιζαν ως έναν εκ των ιδιοκτητών της NetJets, αφού συχνά χρησιμοποιεί δικά της private jets για να ταξιδεύει αεροπορικώς στις διοργανώτριες χώρες των στα οποία παίζει, με προτίμηση στο Gulfstream G650 της Gulfstream Aerospace.
Αντιθέτως, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot δεν φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται στους επίσημους χορηγούς του, αν δει κανείς και την ιστοσελίδα του, παρά την διαχρονικά «στενή» σχέση τους. Υπενθυμίζεται ότι μετά την άρνηση του Τζόκοβιτς να εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού και τις παλαιότερες απουσίες του από κορυφαία τουρνουά, οι πληροφορίες ήθελαν τους Γάλλους διατεθειμένους να διακόψουν την συνεργασία τους μαζί του…
Μόνο από τις διαφημίσεις εμπορικών σημάτων ο Σέρβος φέρεται να κερδίζει γύρω στα 30 εκατ. δολ. ετησίως, προς επιβεβαίωση του σχετικού τίτλου σε ρεπορτάζ: «The Novak Djokovic Brand is Getting Stronger With Age». Το ίδιο δείχνουν και τα 28 εκατ. των followers στα social media.
Αν και πολλοί διαφωνούν και αντιτείνουν πώς ένας Νόλε θα έπρεπε να κερδίζει περισσότερα λεφτά εκτός κορτ, επιστρατεύοντας ως επιχείρημα και το γεγονός ότι δεν το όνομά του δεν συμπεριλήφθηκε στο Top-50 του Forbes για τα σπορ.
Τα deals δεν σταματούν βέβαια ποτέ. Όσο περνούν τα χρόνια, ο… ολίγον αντιστάρ Νόβακ Τζόκοβιτς τόσο στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς τις Big Business εκτός των κορτ, προετοιμάζοντας την επόμενη μέρα της ζωής του χωρίς το… τένις, καθώς νομοτελειακά αυτή η ώρα δεν θα αργήσει πάρα πολύ.
Η startup και τα προϊόντα-έκπληξη
Μια από τις πιο πρόσφατες επενδύσεις του Σέρβου σταρ θεωρείται αυτή στην αυστριακή startup Waterdrop, η οποία είναι ταυτόχρονα και χορηγός του.
Ο Τζόκοβιτς φέρεται μάλιστα να επένδυσε μερικά εκατομμύρια στην συγκεκριμένη εταιρεία μέσα στο 2023 (αν και κάποια χρήματα του τα «επιστρέφει»).
Πρόκειται για μια Βιεννέζικη DrinkTech scale-up, η οποία πριν από έναν χρόνο είχε συγκεντρώσει το ποσό των 60 εκατ. ευρώ σε έναν μόνο γύρο χρηματοδότησης και εν συνεχεία άντλησε μια «επταψήφια επένδυση» από εκείνον, που συμφώνησε ταυτόχρονα να λειτουργεί και ως πρεσβευτής της.
Η Waterdrop δραστηριοποιείται από το 2016 στην αγορά των ποτών, αλλά αναπτύσσει μεταξύ άλλων ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικό προϊόν: ένα καπάκι μπουκαλιού που καθαρίζει το νερό.
Παράλληλα δεν χρησιμοποιεί πλαστικό στις συσκευασίες και παρέχει μια ειδική εφαρμογή η οποία παρακολουθεί την κατανάλωση νερού του χρήστη της.
Παρουσίασε δε το Microlyte, ένα νέο προϊόν στον κλάδο των αθλητικών ποτών. Έναν αναβράζοντα κύβο ροφήματος, εμπλουτισμένο με πέντε ηλεκτρολύτες και εννέα βιταμίνες!
Νωρίτερα, το 2022, ο Year-end NO1 τενίστας για φέτος, αν και αντιεμβολιαστής, είχε εξαγοράσει με τη σύζυγό του το 80% της δανέζικης εταιρείας βιοτεχνολογίας QuantBioRes, η οποία ανέπτυξε τότε μια νέα ιατρική θεραπεία κατά του COVID 19.
Τα πρώτα του βήματα στο επιχειρείν έκανε με την οικογενειακή εταιρεία Family Sport Group, με επενδύσεις στον τομέα της τροφοδοσίας (catering), την αλυσίδα μπαρ και εστιατορίων με την επωνυμία Novak Cafe σε τέσσερεις πόλεις της πατρίδας του, την εξαγορά της παραγωγής ενός σερβικού τυριού με πρώτη ύλη το γάλα γαϊδούρας, στη διοργάνωση αθλητικών events, στο real estate, την ψυχαγωγία κ.ά.
Στις επιχειρηματικές αποτυχίες του χρεώνονται το brand υγιεινής διατροφής Djokolife και το άνοιγμα ενός vegan restaurant στο Μόντε Κάρλο, του Eqvita. Από τους συνεταιρισμούς του ξεχωρίζει η συνεπένδυσή του με τον ράπερ Jay-Z σε μια άλλη startup που ασχολείται με το fitness.
Κάποτε, ο Νόλε εξασφάλιζε πρόσθετα έσοδα από εμφανίσεις σε εκδηλώσεις και τηλεοπτικά προγράμματα, όπως π.χ. η παρουσία του στο Φεστιβάλ τραγουδιού του Σαν Ρέμο…
Οι επενδύσεις και το… γκαράζ του
Ο πολυεκατομμυριούχος σταρ του τένις δεν άργησε να οικοδομήσει μια «οικονομική αυτοκρατορία» αποτελούμενη από υπερπολυτελή διαμερίσματα (σε Μόντε Κάρλο, Μαϊάμι, Μανχάταν κ.λπ.) και επίγεια, εναέρια ή θαλάσσια μέσα μεταφοράς, με πανάκριβα μοντέλα στο γκαράζ του (Bentley GT Continental, Mercedes Benz S500, Aston Martin DB9, Audi R8, Tesla Model X, BMW M55D, Fiat 500, δύο Peugeot 508 Sport και E-208), ή την… μαρίνα του, όπως το luxury yacht τύπου Manhattan 60, αξίας 2,5 εκατ. δολ., που λέγεται ότι τελικά πούλησε.
Σε όλα αυτά τα πλούτη, ο Τζόκοβιτς έχει να αντιπαραβάλλει την πλούσια φιλανθρωπική δράση του, με την οικονομική ενίσχυση πλήθους ιδρυμάτων σε πολλά μέρη του πλανήτη!
newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου