Το ποσό που δίνει κάθε χρόνο η Google έχει τριπλασιαστεί από το 2014, κατέθεσε σύμφωνα με το Bloomberg News ο Πράμπακαρ Ραγκάβαν, αρμόδιος για θέματα αναζήτησης και διαφήμισης.
Τα έσοδα της Google από διαφημίσεις που προβάλλονται στα αποτελέσματα αναζήτησης έφτασαν το 2021 τα 146,4 δισ. δολάρια, είπε ο Ραγκάβαν. Οι πληρωμές σε τρίτους για την προεπιλεγμένη μηχανή ήταν το μεγαλύτερο έξοδο του τμήματος αναζήτησης.
Η Google είχε αντιταχθεί στη δημοσιοποίηση των ποσών που προσφέρει σε τρίτους
Τα δισεκατομμύρια που μοιράζει η Google για να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά είναι βασικό σημείο της αγωγής που κατέθεσε εναντίον της το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης.
Η δίκη της υπόθεσης παρακολουθείται στενά από άλλους γίγαντες της τεχνολογίας.
«Η Google πληρώνει κάθε χρόνο δισεκατομμύρια δολάρια σε διανομείς –συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστών δημοφιλών συσκευών όπως η Apple, η LG, η Motorola και η Samsung· μεγάλων αμερικανικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας όπως η AT&T, η T-Mobile και η Verizon· και εταιρειών που αναπτύσσουν browser όπως το Mozilla, η Opera και η UCweb- για να εξασφαλίσει θέση προεπιλογής για τη μηχανή αναζήτησής της και, σε πολλές περιπτώσεις, για να απαγορεύει ρητά στους αντισυμβαλλομένους να συνεργάζονται με ανταγωνιστές της Google» γράφει το κείμενο της αγωγής που υπέβαλε το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Η Google, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι οι επίμαχες πληρωμές είναι νόμιμες και ότι όποιος χρήστης το επιθυμεί μπορεί να αλλάξει την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης με λίγα κλικ.
Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο η DuckDuckGo, δημιουργός της ομώνυμης εναλλακτικής μηχανής αναζήτησης, η οποία υποστηρίζει ότι η αλλαγή προεπιλεγμένης μηχανής απαιτεί υπερβολικά πολλά βήματα.
Η Google είχε αντιταχθεί στη δημοσιοποίηση των ποσών που προσφέρει σε τρίτους, υποστηρίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα έβλαπτε τη σύναψη νέων συμβολαίων στο μέλλον. Το δικαστήριο όμως έκρινε ότι τα νούμερα έπρεπε να αποκαλυφθούν.
Η αγωγή κατά της Google υποβλήθηκε από το υπουργείο Δικαιοσύνης επί προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ, όμως σε μια σπάνια επίδειξη διακομματικής συναίνεσης η σημερινή κυβέρνηση Μπάιντεν συνέχισε την προσπάθεια και μάλιστα κατέθεσε νέα αγωγή για τις online διαφημίσεις φέτος τον Ιανουάριο.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου