Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου η αναπροσαρμογή του κομίστρου (πρώτη μετά από 10 χρόνια) κρίθηκε απολύτως αναγκαία, καθώς το λειτουργικό κόστος έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Η συμφωνία της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Συγκεκριμένα, μετά από διαπραγματεύσεις, η διοίκηση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών κατέληξε σε συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 0,10 λεπτά, δηλαδή 9% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β΄7141/20/12/2023 που δημοσιεύτηκε.
Ζωνικό σύστημα κομίστρου
Σύμφωνα με την απόφαση «καθορίζεται το κόμιστρο για τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 (Α’ 268).
Οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.».
2. Αντικαθίσταται η παρ. 1 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Β/οικ.69088/4971/15/2015 (Β’ 2498) υπουργικής απόφασης ως εξής:
«1. Οι τιμές του κομίστρου στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών Ρόδου “ΡΟΔΑ” με βάση τους χιλιομετρικούς συντελεστές κομίστρου, ανά χιλιόμετρο και επιβάτη, όπως αυτοί καθορίστηκαν με την υπό στοιχεία Β-58841/5546/31-12-2010 (Β’ 2165) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών γραμμών που εκμεταλλεύονται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ διαμορφώνονται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 (Α’ 268).
Β. Διανομαρχιακών γραμμών
Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,0812€. Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τον παραπάνω χιλιομετρικό συντελεστή αποτελεί
την εισφορά του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 (Α’ 268).
Γ. Αστικές επιβατικές γραμμές
Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,96 € και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,93 €.».
3. Η παρ. 6 του άρθρου 6 της υπό στοιχεία Β/οικ.69088/4971/15/2015 (Β’ 2498) υπουργικής απόφασης αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,76 € και του μειωμένου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 €.».
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου