ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

Αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος: Δούλευε στα McDonald’s και «αρνείται» να δώσει φιλοδώρημα για 3 πράγματα



Μια από τις πρώτες δουλειές του Σαμ Ντόγκεν ήταν στα McDonald's όπου έψηνε μπιφτέκια για 4 δολάρια την ώρα με τον διευθυντή να του φωνάζει ότι δεν ήταν αρκετά γρήγορος - Πλέον δίνει τιμοκατάλογο για το ύψος των tips που θεωρεί δίκαια και δηλώνει ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να μην αφήσει και καθόλου φιλοδώρημα«Σήμερα, είμαι αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος. Αλλά δεν έχω ξεχάσει ποτέ πόσο σκληρές είναι οι δουλειές των υπηρεσιών και θέλω να είμαι γενναιόδωρος παρότι επιδιώκω να διατηρήσω την περιουσία μου. Τελευταία, όμως, έχω παρατηρήσει ότι το φιλοδώρημα δεν είναι πλέον μια εθελοντική εκδήλωση ευγνωμοσύνης. Έχει γίνει μια ενσωματωμένη προσδοκία – και μάλιστα ακριβή».

Ο Σαμ Ντόγκεν δηλώνει συγγραφέας και συνεργάζεται ως freelance με διάφορα media μεταξύ των οποίων και το CNBC από όπου και η… κατάθεση ψυχής για το που αρνείται να δώσει φιλοδώρημα.
1. Σε σημείο πώλησης όπου δεν παρέχεται υπηρεσία

«Ας υποθέσουμε ότι πηγαίνετε στο εμπορικό κέντρο και αγοράζετε ένα γλυκό που εμφανίζεται στον μπροστινό πάγκο. Ο υπάλληλος χρησιμοποιεί μια λαβίδα για να τοποθετήσει το γλυκό σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, πληκτρολογεί το κόστος στο ηλεκτρονικό περίπτερο και σας το γυρίζει».


«Βλέπετε τις προεπιλεγμένες επιλογές φιλοδωρήματος 15%, 20%, 25% ή καθόλου φιλοδώρημα. Συνήθως πατάω το κουμπί χωρίς φιλοδώρημα ή προσαρμόζω το ποσοστό σε αυτό που θεωρώ πιο λογικό», δήλωσε στο CNBC.


 
 

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

«Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ, εκτός αν έχω αναπτύξει προσωπική σχέση με τον υπάλληλο ή αν σου φτιάχνει τη διάθεση κάθε πρωί».

2. Παραλαμβάνοντας μια παραγγελία για φαγητό απ’ έξω

«Μια από τις πιο αμήχανες καταστάσεις φιλοδωρήματος είναι όταν φτάνετε σε ένα εστιατόριο πριν να είναι έτοιμη η παραγγελία σας to-go. Καθώς κάθεστε ή στέκεστε περιμένοντας, μπορεί να κάνετε κάποια κουβεντούλα με το άτομο που εργάζεται εκεί».



«Όταν τελικά έρχεται ο λογαριασμός, υπάρχει μια επιταγή με τη λέξη «φιλοδώρημα» κάτω από το συνολικό ποσό. Τι κάνετε;»

«Σπάνια διστάζω να περάσω μια οριζόντια γραμμή στο πεδίο του φιλοδωρήματος. Δεδομένου ότι δεν παρασχέθηκε καμία υπηρεσία, δεν χρειάζεται να δοθεί φιλοδώρημα. Δεν θα έπρεπε να δίνω φιλοδώρημα σε έναν υπάλληλο επειδή απλώς επειδή με χαιρέτησε».

«Τώρα, αν φτάσω νωρίς στο εστιατόριο και ο μπάρμαν με καλωσορίζει να καθίσω, μου βάζει ένα ποτήρι νερό και μου σερβίρει ψωμί με βούτυρο, ένα μικρό φιλοδώρημα είναι σωστό».

3. Πληρώνοντας έναν τεχνίτη για επισκευές στο σπίτι

«Όταν ένας υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, εργολάβος ή τεχνίτης έρχεται στο σπίτι μου για να φτιάξει κάτι, παρόλο που παρέχει μια υπηρεσία, δεν δίνω φιλοδώρημα».

«Οι τεχνίτες συχνά χρεώνουν ένα ελάχιστο ποσό επίσκεψης και ένα ωρομίσθιο. Ανάλογα με το πού ζείτε, η ωριαία αμοιβή μπορεί να είναι εκατοντάδες δολάρια. Όταν σας παρέχουν τον λογαριασμό, δεν υπάρχει ούτε στοιχείο για το πού να δώσετε φιλοδώρημα. Μπορεί επίσης να είναι αμήχανο και για τα δύο μέρη να ανταλλάσσουν μετρητά σε όρους φιλοδωρήματος».

«Φυσικά, αν ο υδραυλικός μου φτιάξει με επιτυχία μια διαρροή που με ενοχλούσε για χρόνια, αφήνω ένα γενναιόδωρο φιλοδώρημα»!

Πόσο πρέπει να είναι το φιλοδώρημα

«Ο γενικός μου κανόνας είναι ότι όσο περισσότερο εκτιμώ την υπηρεσία, τόσο περισσότερα θα δώσω ως φιλοδώρημα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να μην αφήσω φιλοδώρημα σε κάποιον που παρέχει κακή εξυπηρέτηση, είναι προσβλητικός ή μου φέρεται άσχημα».


«Εδώ είναι τα γενικά ποσοστά φιλοδωρήματος που χρησιμοποιώ»:10%: (μεγάλη αναμονή, ξέχασα μια παραγγελία)
15%: Βασικό επίπεδο (καλή εξυπηρέτηση, τίποτα το ασυνήθιστο)
20%: Εξαιρετική εξυπηρέτηση (ο πάροχος υπηρεσιών ή/και το κατάστημα με έκανε να νιώσω καλά που ήρθα)
25%: Εξαιρετική εξυπηρέτηση (υπερέβησαν τα εσκαμμένα, όπως ότι έφτιαξαν μια ειδική τούρτα για τα γενέθλιά μου, με έβαλαν μέσα την τελευταία στιγμή, μου πρόσφεραν ένα ποτό ή ένα πιάτο)
30%: Όταν ένα αγαπημένο κατάστημα έχει περάσει δύσκολες στιγμές ή έχει υποστεί βανδαλισμούς ή διαρρήξεις
Οι καλύτερες εναλλακτικές λύσεις για το φιλοδώρημα

«Η συμβουλή μου για τις περιπτώσεις που απλά δεν έχετε την πολυτέλεια να δώσετε φιλοδώρημα ή να δώσετε όσα αναμένονται, είναι να συστήσετε το άτομο ή την επιχείρηση σε άλλους. Όσο περισσότερους ανθρώπους ενημερώσετε γι’ αυτό, τόσο το καλύτερο».

«Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε μια επιχείρηση είναι να αφήσετε μια θετική κριτική στο διαδίκτυο. Όσο πιο λαμπρή είναι η κριτική, τόσο περισσότερη δουλειά θα λάβει το άτομο ή η επιχείρηση. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε την εκτίμησή σας χωρίς να σπάσετε την τράπεζα».

newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου