Με τόσο βαριά και ψηλά οχήματα η ασφάλεια «έχει πάει περίπατο»

Ορισμένοι στον κόσμο της ασφάλειας των οχημάτων διαφωνούν.

Ο Μίκαελ Μπρουκς, εκτελεστικός διευθυντής του Center for Auto Safety – ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού υπεράσπισης των καταναλωτών – δήλωσε ότι το Cybertruck εγκυμονεί ποικίλες απειλές για τους πεζούς.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Tesla, το μοντέλο Cybertruck Cyberbeast έχει βάρος 3,103 κιλά και μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 2,6 δευτερόλεπτα. Για λόγους σύγκρισης, το Ford F-150 του 2023 ξεκινά από λίγο πάνω από 1.859 κιλά και μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε περίπου 5,5 δευτερόλεπτα.

Ο Μπρούκς δήλωσε ότι οι ακραίες δυνατότητες επιτάχυνσης του Cybertruck, σε συνδυασμό με το βάρος του, σημαίνει ότι οι οδηγοί θα έχουν λιγότερο χρόνο να αντιδράσουν στους πεζούς και οι συγκρούσεις μαζί τους θα είναι πιο θανατηφόρες.

Είπε ότι το Tesla Cybertruck θα είναι επικίνδυνο και για τους επιβάτες άλλων αυτοκινήτων.

«Ακριβώς όπως λέει ο Elon – Αν έχετε μια διαφωνία με ένα άλλο αυτοκίνητο, θα κερδίσετε – εφόσον η νίκη σημαίνει να προκαλέσετε απειλητικές για τη ζωή ζημιές σε άλλους ανθρώπους στο δρόμο», δήλωσε ο Brooks. Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.


Οι θάνατοι πεζών βρίσκονται σε υψηλό 40 ετών

Οι ανησυχίες για την ασφάλεια των οχημάτων έχουν αυξηθεί καθώς οι θάνατοι πεζών συνεχίζουν να ανεβαίνουν, φθάνοντας φέτος σε υψηλό 40 ετών. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν επίσης αυξηθεί, με τους θανάτους από οχήματα ανά εκατομμύριο να αυξάνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια, καθώς μειώθηκαν σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με ανάλυση των New York Times. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εκτιμάται ότι 19.515 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA).

Αυτοί οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν καθώς τα οχήματα ακολουθούν μια τάση της βιομηχανίας κατά την οποία τα αυτοκίνητα, και ιδίως τα φορτηγά, αυξάνουν κάθε χρόνο το βάρος και το μέγεθός τους – ιδίως καθώς μεταβαίνουν σε ηλεκτρικά οχήματα.

Το Cybertruck εντάσσεται σε αυτή τη μόδα.

«Το βάρος του οχήματος στο στόλο μας συνέχισε να αυξάνεται τα τελευταία 20 χρόνια», ανέφερε σε δήλωσή του στο NBC News το Insurance Institute for Highway Safety, ένας ανεξάρτητος οργανισμός που δίνει βαθμολογίες δοκιμών πρόσκρουσης στα νέα οχήματα.


To νέο Tesla εμφανισιακά μπορεί να θυμίζει ψησταριά για αρνί το Πάσχα, όμως οι διαστάσεις του και η ταχύτητα το καθιστούν δυνητικά πολύ πιο επικίνδυνο.
Οι ηλεκτροκινητήρες στις ΗΠΑ αντικαθιστούν το φυσικό αέριο στα μεγάλα SUV

Το Cybertruck έρχεται να προστεθεί σε έναν αυξανόμενο κατάλογο φορτηγών στους δρόμους που έχουν εγκαταλείψει τους κινητήρες φυσικού αερίου για ηλεκτρική ενέργεια με μπαταρία, με ανταγωνιστές από τη Ford και τη Chevrolet μέχρι την νεοσύστατη Rivian να παρουσιάζουν μοντέλα.

«Η ηλεκτροκίνηση οδηγεί την αύξηση του βάρους σε άλλο επίπεδο που θα οδηγήσει σε επικίνδυνα αποτελέσματα», προστίθεται. Το βάρος των μπαταριών που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να προσθέσει εκατοντάδες και μερικές φορές χιλιάδες κιλά στα οχήματα.

Εκτός του ότι αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς, τα βαρύτερα οχήματα θα οδηγήσουν σε περισσότερα θανατηφόρα αποτελέσματα σε συγκρούσεις με άλλα οχήματα, καθώς οι επιβάτες ελαφρύτερων οχημάτων θα συνθλίβονται πιο εύκολα, ανέφερε το ινστιτούτο.

Αν ανησυχήσατε είναι πολύ πιθανό το Cybertrack να μην κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.


Μπορεί να έχει φουτουριστικό ή «Zombie Apocalypse» ωμό σχεδιασμό, όμως είναι πιο πιθανό να βρεθεί εναντίον ανθρώπων, επιβατών και κατοικιδίων, παρά να χτυπήσει…ζόμπι.

in.gr