Όσο μυημένος και αν είναι κανείς στα μυστικά του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι αδύνατον να γνωρίζει κάθε διάταξη που περιλαμβάνεται σε αυτόν, πολλώ δε μάλλον όταν αριθμεί δεκάδες σελίδες.
Επίσης, όσες φορές και αν ανατρέξει κανείς στον πολυσέλιδο ΚΟΚ, είναι αδύνατον να θυμάται όλες τις πινακίδες οδικής σήμανσης που αναφέρονται, και δη αυτές που απαντώνται ελάχιστα στο οδικό δίκτυο.
Ανάμεσα σε αυτές τις πινακίδες μάλλον ξεχωρίζει αυτή που σας παραθέτουμε, η οποία για τους περισσότερους αποτελεί πραγματική σπαζοκεφαλιά. Τι είναι λοιπόν η πινακίδα που βλέπετε στις οθόνες σας;
Αρχικά να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο σήμα ανήκει στην οικογένεια των πινακίδων αναγγελίας κινδύνου (Κ), όπως υποδηλώνει και το τριγωνικό τους σχήμα.
Στο κέντρο της πινακίδας υπάρχει… μισό αυτοκίνητο, αλλά και κάποιες οριζόντιες γραμμές που συνδυαστικά υποδηλώνουν ότι το ΙΧ εισέρχεται σε περιβάλλον που οι συνθήκες ορατότητας είναι μειωμένες.
Η συγκεκριμένη πινακίδα λοιπόν κάνει την εμφάνισή της στους δρόμους όπου μπορεί να παρουσιαστεί κίνδυνος για τους διερχόμενους οδηγούς λόγω ομίχλης στην περιοχή, ώστε αυτοί να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα και αν χρειαστεί να μειώσουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται.
Οδήγηση σε ομίχλη
Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να ενεργοποιήσουμε τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) και το πίσω φως ομίχλης. Σε έντονη ομίχλη μπορούμε να ανάψουμε και τα εμπρός φώτα ομίχλης, αλλά όχι και τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα).
Τα τελευταία τα χρησιμοποιούμε σε συνθήκες απόλυτου σκότους και όχι ομίχλης, καθώς θα την «τονίσουν» στο κοντινό πεδίο ορατότητας και θα δημιουργηθούν κουραστικές και επικίνδυνες αντανακλάσεις.
Χρησιμοποιούμε τακτικά τους υαλοκαθαριστήρες για να απομακρύνουμε τα σταγονίδια, ενώ δεν ξεχνάμε να ενεργοποιήσουμε και το σύστημα κλιματισμού για να μην θαμπώσουν τα τζάμια και το παρμπρίζ.
Οφείλουμε να κινούμαστε με μειωμένη ταχύτητα και κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα, και παρακολουθούμε τις διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, ώστε να μην αποκλίνουμε από την ενδεδειγμένη πορεία μας.
Χρησιμοποιούμε τακτικά τους υαλοκαθαριστήρες για να απομακρύνουμε τα σταγονίδια, ενώ δεν ξεχνάμε να ενεργοποιήσουμε και το σύστημα κλιματισμού για να μην θαμπώσουν τα τζάμια και το παρμπρίζ.
Οφείλουμε να κινούμαστε με μειωμένη ταχύτητα και κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα, και παρακολουθούμε τις διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, ώστε να μην αποκλίνουμε από την ενδεδειγμένη πορεία μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου