«Ο κλάδος δεν είναι καν έτοιμος», δήλωσε ο Άντονι Κατσούρ, διευθύνων σύμβουλος του IAB Tech Lab, μιας εμπορικής ομάδας του κλάδου της διαφημιστικής τεχνολογίας που χρηματοδοτείται και από την Google.
Ο ίδιος εκτιμά πως η Google θα πρέπει να δώσει περισσότερο χρόνο για να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες με τις οποίες θα αντικαταστήσει τα cookies, πριν τα απαγορεύσει πλήρως.
Τα στελέχη της Google δήλωσαν ότι οι προσπάθειές τους για την κατάργηση των cookies περιλάμβαναν εκτεταμένη συνεργασία με το οικοσύστημα του διαδικτύου.
Τα εργαλεία της Google για την αντικατάσταση των cookies έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τη βιομηχανία να επιτύχει τους επιχειρηματικούς στόχους, σεβόμενη παράλληλα την ιδιωτικότητα των καταναλωτών, ανέφεραν τα στελέχη αυτά.
Σίγουρη η Google για τα επόμενα βήματα
«Είμαστε σίγουροι για την ικανότητα του κλάδου να πλοηγηθεί στη μετάβαση», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει τις αλλαγές.
Τα cookies υπάρχουν από τις πρώτες μέρες του διαδικτύου. Οι αλλαγές της Google στοχεύουν στα cookies τρίτων που τοποθετεί η βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων σε ιστότοπους για την παρακολούθηση των χρηστών στο διαδίκτυο.
Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής ρούχων μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να στοχεύσει κάποιον που διαβάζει άρθρα στον ιστότοπο ενός ειδησεογραφικού πρακτορείου, αφού το άτομο αυτό έκανε κλικ στη διαφήμιση ενός ανταγωνιστή σε έναν άλλο ιστότοπο. Οι αλλαγές της Google δεν επηρεάζουν τα είδη των cookies που χρησιμοποιούν οι ιστότοποι για την αποθήκευση βασικών πληροφοριών, όπως τα στοιχεία σύνδεσης.
Αν και οι προσπάθειες της Google θα επηρεάσουν αρχικά ελάχιστους χρήστες του Chrome, αυτό μπορεί μελλοντικά να οδηγήσει στη μείωση των διαφημίσεων σε δισεκατομμύρια χρήστες και την προσαρμογή τους στις συνήθειες περιήγησής τους στο διαδίκτυο.
Οι συνήγοροι των καταναλωτών έχουν υποστηρίξει ότι τα cookies τρίτων παραβιάζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών, επειδή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων πληροφοριών όπως το ιατρικό ιστορικό ενός ατόμου.
Στα τέλη της περασμένης δεκαετίας, τα προγράμματα περιήγησης Firefox της Mozilla και Safari της Apple άρχισαν να θέτουν όρια στα cookies παρακολούθησης λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Η Google ακολούθησε το 2020 με σχέδια, αλλά καθυστέρησε τη διαδικασία αρκετές φορές για να αντιμετωπίσει τα παράπονα από τη διαφημιστική βιομηχανία και τους υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής.
Τα σχέδια της Google αντιμετώπισαν τότε την έντονη αντίσταση των διαφημιστικών εταιρειών που βασίζονται στα cookies για να βοηθήσουν τους διαφημιστές να στοχεύουν πελάτες και να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των δαπανών τους.
Σημειώνεται πως το Chrome αντιπροσωπεύει το 65% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο, γεγονός που τον καθιστά τρεις φορές πιο δημοφιλή από τον Safari, το επόμενο πιο διαδεδομένο πρόγραμμα περιήγησης.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου