Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

Γιατί τρώμε ποπ κορν στον κινηματογράφο;


Η ιστορία του ποπ κορν χρονολογείται πριν από περίπου 10.000 χρόνια στη Μεσοαμερική, το σημερινό Μεξικό, όπου η καλλιέργεια του καλαμποκιού «εξημερώθηκε» για πρώτη φορά.Ο κόσμος είναι ένα εξαιρετικό μέρος. Δεν περνάει μέρα που να μη μας δίνει έναν ή δύο λόγους για να καθίσουμε στον καναπέ με μια σακούλα ποπ κορν και να απολαύσουμε μια σειρά η μια αγαπημένη ταινία.

Η λαϊκή παράδοση ορισμένων ομάδων αυτοχθόνων Αμερικανών διηγείται ιστορίες για τα πνεύματα που κατοικούν στην καρδιά των κόκκων καλαμποκιού. Αυτά τα «καλόκαρδα πλάσματα» ζουν χαρούμενα, ευτυχισμένα και γεμάτα από μοναξιά, αλλά θυμώνουν τρομερά όταν νιώθουν ζέστη.

Οι επιχειρηματίες των κινηματογραφικών αιθουσών κατανόησαν ότι το να πάρουν θέση ενάντια στο ποπ κορν ήταν χαμένη μάχη

Οποιοδήποτε είδος θερμότητας τα αναστατώνει. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία στα σπίτια τους, τόσο πιο πολύ θυμώνουν- μπορεί να θυμώσουν τόσο πολύ που να ξεσπάσουν σε οργή, να κουνήσουν βίαια τους τοίχους των κόκκων στους οποίους κατοικούν σε ένδειξη διαμαρτυρίας και να ανατινάξουν τα ίδια τους τα σπίτια. Έτσι φτιάχνεται το ποπ κορν.

Kαρότσια ανάμεσα στα πλήθη

Η ιστορία του ποπ κορν ξεκινά πριν από περίπου 10.000 χρόνια στη Μεσοαμερική, το σημερινό Μεξικό, όπου «εξημερώθηκε» για πρώτη φορά η καλλιέργεια του καλαμποκιού. Τα αρχαιότερα στάχυα ποπ κορν που έχουν βρεθεί ποτέ βρέθηκαν στη σπηλιά Νυχτερίδα του δυτικού κεντρικού Νέου Μεξικού το 1948 και το 1950- είναι ηλικίας περίπου 5.600 ετών. Κόκκοι ποπ κορν ηλικίας σχεδόν 1.000 ετών βρέθηκαν σε τάφους στην ανατολική ακτή του Περού- είναι τόσο καλοδιατηρημένοι που θα μπορούσαν να «εκτοξευτούν» ακόμη και σήμερα.

Διαπίστωσαν ότι αν άφηναν τους πλανόδιους πωλητές να στήνουν το μαγαζί τους στο λόμπι του κινηματογράφου και εισέπρατταν προμήθεια από τις πωλήσεις αντί να βλέπουν τους πελάτες να τους κοροϊδεύουν, θα είχαν οικονομικό κέρδος

Πρέπει να ξεκινήσουμε με τη σπουδαιότητα της καλλιέργειας του καλαμποκιού στην Αμερική. Όταν μια τροφή είναι τόσο καλά προσαρμοσμένη στο περιβάλλον και είναι σε αφθονία και οικονομική, είναι πανεύκολο να εμφανιστεί οπουδήποτε σε οποιαδήποτε κατάσταση και πλαίσιο για κατανάλωση και να γίνει πηγή θρεπτικών συστατικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Στις περιοχές όπου η καλλιέργειά του ήταν σημαντική, το καλαμπόκι ήταν ο υδατάνθρακας γύρω από τον οποίο περιστρέφονταν τα παραδοσιακά βιβλία μαγειρικής.

Αλλά η ραγδαία ανάπτυξη του ως σνακ με τη μορφή ποπ κορν ξεκίνησε τη δεκαετία του 1890 με τους πωλητές δρόμων που έσπρωχναν καρότσια ανάμεσα στα πλήθη των λαϊκών αγορών, των πάρκων, των εκθέσεων και των αθλητικών εκδηλώσεων, και η δημοτικότητα του εκτοξεύτηκε με τη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ στις δεκαετίες του 1920 και του 1930.

Τι κρύβετε μέσα στο παλτό σας;

 
 

Την εποχή εκείνη απαγορευόταν να τρώει κανείς οτιδήποτε στα θέατρα, τα οποία ήταν χλιδάτοι, ταπετσαρισμένοι και επενδεδυμένοι χώροι για εκλεπτυσμένους θεατές. Ωστόσο, με την έλευση των ταινιών με ήχο το 1927, που επέτρεψε την απόλαυση ταινιών χωρίς να χρειάζεται να ξέρει κανείς να διαβάζει υπότιτλους, και στη συνέχεια με την έναρξη της Μεγάλης Ύφεσης μετά το χρηματιστηριακό κραχ του 1929, που άφησε μεγάλες μάζες ανθρώπων άνεργες, ο κινηματογράφος έγινε μια προσιτή επιλογή μαζικής ψυχαγωγίας για το σύνολο του κοινού.


Το να περάσει κανείς μια ολόκληρη ώρα με άδειο στομάχι γινόταν δύσκολος αγώνας και οι θεατές αγόραζαν σακούλες ποπ κορν για πέντε ή δέκα λεπτά από πλανόδιους πωλητές πριν από την είσοδο στην αίθουσα και τις έβαζαν κρυφά μέσα κάτω από το παλτό τους.

Σύντομα, οι επιχειρηματίες των κινηματογραφικών αιθουσών κατανόησαν ότι το να πάρουν θέση ενάντια στο ποπ κορν ήταν χαμένη μάχη. Διαπίστωσαν ότι αν άφηναν τους πλανόδιους πωλητές να στήνουν το μαγαζί τους στο λόμπι του κινηματογράφου και εισέπρατταν προμήθεια από τις πωλήσεις αντί να βλέπουν τους πελάτες να τους κοροϊδεύουν, θα είχαν οικονομικό κέρδος.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου