ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Ελαιόλαδο: Πώς φτάνουμε να το πληρώνουμε «χρυσό» – Η διαδρομή από τον παραγωγό μέχρι το ράφι του σούπερ μάρκετ

 

Το ελαιόλαδο έχει γίνει απλησίαστο για τους καταναλωτές με το είδος πια να θεωρείται… πολυτελείας καθώς η τιμή του «καλπάζει», έχοντας τριπλασιαστεί μέσα σε

τρία χρόνια.

Πώς όμως διαμορφώνεται η τιμή από το χωράφι μέχρι το ράφι;

Στο OPEN παρουσιάστηκε αναλυτικά η διαδρομή από τον παραγωγό μέχρι το σούπερ μάρκετ αλλά και το καθαρό κέρδος για αγρότες, μεσάζοντες και φυσικά τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου.

Έτσι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ η τιμή για μία ποσότητα 5 λίτρων ελαιολάδου διαμορφώνεται ως εξής:


 
 

41,5 ευρώ πώληση από τον παραγωγό (8,3 ευρώ ανά λίτρο)

0,25 ευρώ για το φιλτράρισμα (περίπου 0,5% του αρχικού κόστους)

1,5 ευρώ για το δοχείο, 0,45 λεπτά για το καπάκι, 0,5 ευρώ για το ειδικό χαρτόνι με κυψέλες

1,3 κόστος μεταφοράς

3 ευρώ κέρδος για τον μεταποιητή

6,3 ευρώ ΦΠΑ

14,4 ευρώ κέρδος του λιανέμπορου

Έτσι, φτάνει στα 69,2 ευρώ η τελική τιμή διάθεσης στο ράφι!


 
 

Παράλληλα όπως ειπώθηκε στην εκπομπή η τιμή του λαδιού αναμένεται να ανέβει περισσότερο λόγω της κλιματικής αλλαγής, αλλά και της ζήτησης από το εξωτερικό…

Όπως είπε ο παραγωγός Μανώλης Αναγνωστάκης σχολιάζοντας τα 14,4 ευρώ που κερδίζει το σούπερ μάρκετ, «εμείς κερδίζουμε 2, 3, 4 ευρώ το πολύ στην σημερινή τιμή του ελαιόλαδου, ο παραγωγός εισπράττει ανά λίτρο ελαιόλαδου από 8,3-9 ευρώ, μέσο όρο 8,6 ευρώ ανά λίτρο» και «ο τυποποιητής πουλάει το 5λιτρο για παράδοση στην Αθήνα 48-50 ευρώ».

«Ο τρόπος που λειτουργούν οι αλυσίδες στην Ευρώπη δεν έχει καμία σχέση με τις ελληνικές», σημείωσε ο ίδιος. 

«Μία γερμανική αλυσίδα π.χ. θα στείλει τους ανθρώπους της να κάνουν έρευνα, στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία… επιλέγουν έναν τυποποιητή που κρίνουν ως σοβαρό, πάνε απευθείας σε αυτόν, συνήθως από Οκτώβριο ως Δεκέμβριο. Και λένε “για το επόμενο έτος χρειάζομαι π.χ. 2, 3, 4, 5 εκατομμύρια μπουκάλια του ενός λίτρου, ή του μισού λίτρου”. Ο τυποποιητής που ακούει για 5 εκατομμύρια μπουκάλια “κατεβαίνει” ακόμη και στο 0,01 ευρώ κέρδος ανά μπουκάλι. Γιατί έχει μπροστά του γιγάντια εταιρεία, εγγυημένη πληρωμή, τακτές παραδόσεις κτλ…».


topontiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου