Ο λόγος για τη βενζίνη E85, η οποία αποκαλείται και «πράσινη» βενζίνη και κατά όγκο αποτελείται από αιθανόλη κατά 85% με το υπόλοιπο 15% να είναι συμβατική βενζίνη. Η αιθανόλη προέρχεται από βιομάζα (σάκχαρα, άμυλο καλλιεργειών και κατάλοιπα ξυλείας) και έτσι θεωρείται ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα η βενζίνη E85 παράγει επίσης λιγότερους ρύπους, όπως είναι τα οξείδια του αζώτου και τα μικροσωματίδια. Συνολικά έναντι των ορυκτών καυσίμων εκτιμάται ότι η χρήση E85 μειώνει συνολικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% -αν ληφθούν υπόψη και οι εκπομπές που ξεκινούν από την άντληση των ορυκτών καυσίμων μέχρι να φτάσουν στο ρεζερβουάρ των οχημάτων.
Στην ανθρακική ουδετερότητα της βιοαιθανόλης υπολογίζεται και η δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα από τον κύκλο ζωής του φυτού που προέρχεται, το οποίο έπειτα απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την καύση της βενζίνης.
Η χρήση της βενζίνης E85 έχει αρχίσει να εξαπλώνεται στην Ευρώπη και αποτελεί δημοφιλές καύσιμο σε χώρες όπου έχουν αναπτύξει και ανάλογες υποδομές, όπως είναι η Γαλλία και η Σουηδία και σε πολύ μικρότερο βαθμό στη Λιθουανία και την Τσεχία.
Με δεδομένα τα οφέλη από τη χρήση της βιοαιθανόλης για το περιβάλλον, η ανάμειξη της βενζίνης με αυτό το καύσιμο αποτελεί απαίτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της προσπάθειας της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης.
Στην Ελλάδα, η βενζίνη που διατίθεται στο εμπόριο είναι η «κλασική» βενζίνη που εμπεριέχει έως και 5% βιοαιθανόλη (Ε5), ενώ τουλάχιστον 15 ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει την E10, όπου η βιοαιθανόλη φτάνει σε ποσοστό έως και το 10%.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα με έτος κατασκευής μετά το 2000 μπορούν να χρησιμοποιήσουν Ε10, χωρίς να κινδυνεύει η υγεία των κινητήρων τους, όμως δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που δεν συνιστούν τη χρήση του σε αυτοκίνητα με έτος κατασκευής πριν από το 2011.
Από την άλλη η βενζίνη E85 δεν είναι συμβατή ούτε σε κινητήρες όπου επιτρέπεται η χρήση της E10 και προορίζεται για αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται ως διπλού καυσίμου (flex-fuel vehicle -FFV).
Τα παραπάνω αυτοκίνητα φέρουν ειδική -συνήθως κίτρινη- σήμανση στην τάπα ανεφοδιασμού τους αλλά και το «E85» μέσα σε κύκλο, όπως ακριβώς γίνεται και για τα αυτοκίνητα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν βενζίνη E5 και E10.
Για την απεξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί σημαντική τη χρήση της βιοαιθανόλης και στον κλάδο των μεταφορών κυρίως για την E10 βενζίνη. Ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία, που να επιβάλλει στα κράτη μέλη τη χρήση της να τη χρησιμοποιούν, πόσο μάλλον για τη χρήση της E85.
Σε κάθε περίπτωση, ειδικά οι οδηγοί της ελληνικής επικράτειας που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τον ανεφοδιασμό τους σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Σίγουρα δεν θα πρέπει να μπουν στον πειρασμό να γεμίσουν με E85, ένας πειρασμός που προκύπτει και από τη σημαντικά χαμηλότερη τιμής της έναντι της «παραδοσιακής» βενζίνης.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου