Καθοριστικό ρόλο στην ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και στην αποτροπή τέλεσης ατυχημάτων διαδραματίζουν οι φωτεινοί σηματοδότες που παίρνουν θέση στο οδικό δίκτυο της χώρας μας.
Άπαντες γνωρίζουμε, ότι με το πράσινο φως συνεχίζουμε κανονικά την πορεία μας, και με το κόκκινο υποχρεούμαστε να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας, ενώ σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούμε με τον ερυθρό σηματοδότη ο ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 60 ημέρες.
Το γεγονός, μάλιστα, ότι η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη συνδέεται με την τέλεση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, έκανε τους νομοθέτες να τη συμπεριλάβουν στις περιπτώσεις επικίνδυνης οδήγησης (παρ. 1 του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα), με τον παραβάτη να κινδυνεύει μέχρι και με ισόβια κάθειρξη, αν προκαλέσει θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.
Παρόλο, ωστόσο, που όλοι γνωρίζουμε ότι στο πράσινο φανάρι «προχωράμε» και στο κόκκινο σταματάμε, υπάρχουν πολλοί που συνεχίζουν να έχουν απορίες σχετικά με το τι προβλέπεται να κάνουν όταν αντικρίσουν το πορτοκαλί.
Ειδικότερα, μια μεγάλη μερίδα οδηγών θεωρεί ότι το πορτοκαλί φανάρι αποτελεί απλά μια ειδοποίηση ότι ακολουθεί κόκκινο και ως εκ τούτου μπορούν να περάσουν ελεύθερα τη διασταύρωση.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική. Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1. του Άρθρου 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία των οχημάτων», σε πορτοκαλί φανάρι, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, εξαιρουμένης της περίπτωσης που δεν μπορεί να το πράξει αυτό με ασφάλεια -για παράδειγμα αν ακολουθεί από πίσω του όχημα με μεγάλη ταχύτητα, και το απότομο φρενάρισμα ενέχει τον κίνδυνο να προκληθεί σύγκρουση μεταξύ των δύο οχημάτων.
Η παραβίαση του πορτοκαλί σηματοδότη επισύρει πρόστιμο ύψους 80 ευρώ -σημαντικά μικρότερο από αυτό (700 ευρώ) που προβλέπεται σε περίπτωση παραβίασης του κόκκινου.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου