Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Ρωτήσαμε το ChatGPT πώς να μην καίει βενζίνη το αυτοκίνητό μας -Τι μας απάντησε



Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει για άλλη μια φορά σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, οι οδηγοί αναζητούν τρόπους για να μειώσουν την κατανάλωση του αυτοκινήτου τους.

«Πονοκέφαλο» έχει προκαλέσει στους οδηγούς η άνοδος της τιμής της βενζίνης κοντά στα 2 ευρώ/λίτρο, απειλώντας να «εκτροχιάσει» τα σχέδιά τους ενόψει του Πάσχα.

Με τις επισκέψεις στην αντλία να έχουν γίνει για ακόμη μια φορά επίπονες, επανέρχεται στο προσκήνιο η κουβέντα για το ποιοι είναι οι ενδεδειγμένοι τρόποι προκειμένου να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι.

Αυτή τη φορά, καταφύγαμε στη λύση του ChatGPT, του δημοφιλούς chatbot τεχνητής νοημοσύνης (AI), το οποίο μπορεί και λύνει τις όποιες απορίες μας.
Συντήρηση του οχήματος

Σύμφωνα με το ChatGPT, το πρώτο που έχουμε να κάνουμε προκειμένου να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου είναι να φροντίζουμε έτσι ώστε το ΙΧ μας να βρίσκεται στη βέλτιση κατάσταση.

Μεταξύ άλλων, μας συστήνει να μην ξεχνάμε την αλλαγή λαδιών, δεδομένου ότι το βρώμικο λάδι όχι μόνο μειώνει τη συνολική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτεί αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

 
 



Παράλληλα, το ChatGPT δίνει, σωστά, έμφαση και στον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Σύμφωνα με έρευνες, μια απώλεια πίεσης της τάξης του 20%, επιβαρύνει την τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κατά περίπου 4%, κάτι το οποίο σε επίπεδο έτους μεταφράζεται σε… πολλά πεταμένα ευρώ στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα

Όπως ορθώς αναφέρει ο… παντογνώστης φίλος μας, δεν αρκεί να οδηγούμε με χαμηλή ταχύτητα. Απαιτείται, επίσης, να αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις απότομες επιταχύνσεις, μιας και οι συγκεκριμένες συνήθειες αυξάνουν τον… φόρτο εργασίας του κινητήρα του ΙΧ μας.
Σωστές ταχύτητες

Σημαντική είναι και η σωστή χρήση των ταχυτήτων στο σασμάν του αυτοκινήτου μας. Σε περίπτωση, λοιπόν, που έχουμε ΙΧ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, πρέπει να κινούμαστε με τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση, με τις λιγότερες δυνατές στροφές του κινητήρα.



Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να οδηγούμε στις… 1.000 σ.α.λ., μιας και κάτι τέτοιο θα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό. Κατά προσέγγιση, στα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα βενζίνης οι ιδανικές στροφές λειτουργίας του μοτέρ είναι από 2.500 έως 3.000 στροφές ανά λεπτό (σ.α.λ.), ενώ για τα τούρμπο και τα diesel κυμαίνεται από 2.000 έως 2.500 σ.α.λ.
Απενεργοποίηση κινητήρα σε μεγάλες στάσεις

Εφόσον γνωρίζουμε ότι θα παραμείνουμε για αρκετή ώρα σε στάση, το ChatGTP προτείνει να σβήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να εξοικονομήσουμε καύσιμο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα μοτέρ που λειτουργεί στο ρελαντί, «καίει» από 0,5 λτ./ώρα και μπορεί να αγγίξει και το 1 λτ./ώρα, εφόσον έχουμε να κάνουμε με έναν κινητήρα υψηλού κυβισμού.
Αποφυγή του υπερβολικού βάρους

«Αφαιρέστε περιττά αντικείμενα από το όχημά σας, καθώς το υπερβολικό βάρος μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου», μας συμβουλεύει χαρακτηριστικά η τεχνητή νοημοσύνη.



Για παράδειγμα, το καλοκαίρι δεν χρειάζεται να κουβαλάμε στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου μας αλυσίδες χιονιού, πέδιλα χιονιού, ή τεράστιες εργαλειοθήκες σε διαδρομές που αυτές δεν θα μας χρειαστούν.
Χρήση του κλιματισμού με σύνεση

Τέλος, το ChatGPT μας υπενθυμίζει να μην κάνουμε άσκοπη χρήση του κλιματισμού. Με την ενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού, ο συμπιεστής ενεργοποιείται-εμπλέκεται επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του μοτέρ μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να φτάνει σε ακραίες περιπτώσεις ακόμα και το 10%.


carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου