Όταν σε ανηφόρες – κατηφόρες το πετάλι γίνεται κουραστικό τότε έρχεται η τεχνολογία να συνεισφέρει με
επιπλέον ενέργεια.Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μάκης Νασιάδης, από την Κοζάνη, δίνει μια εικόνα από τους δρόμους του μέλλοντος του όχι και τόσο μακρινού.
Ο Δημήτρης Γκλούμπος, ηλεκτρολόγος μηχανικός και κατασκευαστής e–bike εξηγεί πως έχει μετατρέψει το όραμα για πιο καθαρές πράσινες πόλεις σε πράξη με δυο οχήματα που ήδη κυκλοφορούν και σύντομα θα αντικαταστήσουν τις συμβατικές μετακινήσεις και μεταφορές.
Το bike-1 είναι ένα τετράτροχο ποδήλατο, που λειτουργεί με μπαταρία λιθίου και φορτίζει όπως τα ηλεκτρικά οχήματα. Ένα πολυεργαλείο, για την δουλειά με 7 ταχύτητες, διαθέτει σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, ψηφιακό πλοηγό για την κίνηση στην πόλη, τιμόνι ποδηλάτου, ηλεκτρικά συστήματα φωτισμού, καθρέπτες, και φυσικά δεν υστερεί στην καθ’ οδόν διασκέδαση με ηχεία για μουσική, ανοικτή επικοινωνία και άλλες μικρές διευκολύνσεις.
Το δεύτερο όχημα με όλα τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα, είναι πιο ενισχυμένο και μπορεί να μεταφέρει έως και 180 κιλά φορτίο. Και τα δυο έχουν πετάλια, αλλά λειτουργούν με ηλεκτροκινητήρα. Όποιος το επιθυμεί ή χρειαστεί μπορεί να τα φορτίσει κάνοντας πεντάλ, για να μην “μείνει” στον δρόμο.
Επιπλέον, είναι κλειστά/σκεπαστά για να προστατεύουν από τις καιρικές συνθήκες, μπορεί να τα οδηγήσει ακόμη και κάποιος που δεν ξέρει ποδήλατο, δεν απαιτούν ειδική άδεια οδηγήσεως, αλλά καλό είναι τα e–bike να ασφαλίζονται, όπως επισημαίνει ο κ. Γκλούμπος.
Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους απλούς πολίτες να αντικαταστήσουν την συμβατική ρυπογόνο και ακριβή σε βενζίνες και πετρέλαιο μετακίνησή τους με την νέα αθόρυβη και καθαρή τεχνολογία..
Η τιμή ενός e–bike κυμαίνεται μεταξύ 7.000- 12.000 ευρώ, αλλά σύντομα όταν θα αυξηθεί η ζήτηση και η παραγωγή οι τιμές θα πέσουν αισθητά. Με μια ή δυο μπαταρίες, ανάλογα με το όχημα μπορεί να δώσει αυτονομία κινήσεως έως 100 χλμ., όσο δηλαδή και ένα ηλεκτρικό ΙΧ.
ertnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου