Χωρίς τη λήψη των κατάλληλων μέτρων, η οδήγηση με υψηλές θερμοκρασίες, εκτός από ανθυγιεινή είναι και
επικίνδυνηΤις ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες η χρήση air condition αποτελεί μονόδρομο και ακολουθώντας τον συγκεκριμένο κανόνα εξασφαλίζουμε την εύρυθμη λειτουργία του αλλά και την υγεία μας.
Χωρίς τη λήψη των κατάλληλων μέτρων, η οδήγηση με υψηλές θερμοκρασίες, εκτός από ανθυγιεινή είναι και επικίνδυνη καθώς αυξάνει τα επίπεδα σύγχυσης του οδηγού και μειώνει δραστικά τη συγκέντρωση και κατά συνέπεια τις αντιδράσεις του πίσω από το τιμόνι.
Τα προαναφερόμενα «μέτρα» φυσικά είναι η χρήση του air condition το οποίο υπάρχει ευτυχώς εδώ και δεκαετίες στις καμπίνες των αυτοκινήτων και μπορεί μέσα σε λίγα λεπτά να φέρει τη θερμοκρασία σε ιδανικά επίπεδα.
Είτε στη βασική του έκδοση είτε στην πιο εξελιγμένη και αυτοματοποιημένη, την οποία γνωρίζουμε ως κλιματισμό, το air condition είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και λειτουργία του, ενώ περίπλοκη δεν είναι ούτε η συντήρησή του.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κανόνας που, αν εφαρμοστεί, εξασφαλίζει πιο σωστή και υγιεινή λειτουργία του air condition μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, χωρίς να επηρεάζει επί της ουσίας την άνεση των επιβατών.
Υπάρχουν φορές που τα συστήματα κλιματισμού, ειδικά στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, φέρνουν στην καμπίνα αέρα με έντονη οσμή που θυμίζει εκείνη της μούχλας, ενώ για την ίδια αιτία η συνολική τους απόδοση μπορεί να παρουσιάζεται μειωμένη.
Στην προκειμένη περίπτωση το κακό έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση του «συμπτώματος» και γι΄ αυτό το αποκλειστικά υπεύθυνοι είμαστε εμείς λόγω του τρόπου που χρησιμοποιούμε το air condition.
Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας και αυτό έχει συνέπειες.
Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα και μέσω των αεραγωγών φτάνει στην καμπίνα, μειώνει την θερμοκρασία και άλλων επιφανειών και μερών που βρίσκονται κοντά στο σύστημα κλιματισμού ή αποτελούν μέρος του.
Από την άλλη ο ζεστός κινητήρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας συσσωρεύεται περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη του συστήματος κλιματισμού, η οποία υπάρχει ήδη εκεί λόγω της λειτουργίας του.
Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας.
Παράλληλα, όσα περισσότερα βακτήρια και μύκητες συγκεντρώνονται στο κύκλωμα τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να φράξουν μερικώς και σταδιακά οι δίοδοι του αέρα -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες- και το air condition να παρουσιάσει μειωμένη απόδοση.
Το παραπάνω μπορούμε να το αποφύγουμε ακολουθώντας τον κανόνα των πέντε λεπτών που καλό είναι να εφαρμόζουμε κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το κλιματιστικό του αυτοκίνητο. Ο συγκεκριμένος και ιδιαίτερα απλός στην εφαρμογή κανόνας θέλει τον οδηγό να απενεργοποιεί το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσει στον προορισμό του αφήνοντας όμως τον ανεμιστήρα ανοιχτό, να λειτουργεί κανονικά.
Με αυτόν τον τρόπο, ο θερμότερος αέρας που εισέρχεται στο κύκλωμα απομακρύνει την υγρασία και έτσι απομακρύνει και την πιθανότητα να αναπτυχθούν βακτήρια και μύκητες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας.
Επίσης, ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα αραιώνουν και τα σέρβις που μπορεί να χρειαστούν για το κλιματιστικό, με τον συμπιεστή του να λειτουργεί παράλληλα σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.
Τον συγκεκριμένο κανόνα ακολουθούν και τα τελευταίας γενιάς οικιακά κλιματιστικά, τα οποία, πριν απενεργοποιηθούν εντελώς, λειτουργούν για μερικά λεπτά μόνο τον ανεμιστήρα τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Αναφορικά με την άνεση, κλείνοντας το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας δεν την επηρεάζουμε ουσιαστικά αφού η αύξηση της θερμοκρασίας είναι σταδιακή και δεν θα φτάσει να γίνει δυσάρεστη μέχρι να σταματήσουμε.
Τέλος, δίνουμε στο σώμα μας τον απαραίτητο χρόνο να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην εξωτερική και σημαντικά υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος και να μην «σοκαριστεί» από την ξαφνική και πολύ έντονη διαφορά.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου