Μολονότι η διαδικασία του ανεφοδιασμού είναι γνώριμη σε όλους, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών αγνοεί βασικούς κανόνες με αποτέλεσμα να σκορπά έως και 10 ευρώ κάθε φορά που περνά την πύλη ενός πρατηρίου καυσίμου.
Πιο συγκεκριμένα οι περισσότεροι οδηγοί παραβλέπουν τον κανόνα που θέλει τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών να πραγματοποιείται απαρέγκλιτα κάθε φορά που ανεφοδιάζεται ένα όχημα.
Κι αυτό γιατί ένα ελαστικό το οποίο δεν διαθέτει την προβλεπόμενη πίεση, δημιουργεί πολλά και σοβαρά προβλήματα, αυξάνοντας εκτός των άλλων και την κατανάλωση καυσίμου.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), κάθε μείωση 1% στην πίεση των ελαστικών επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,3%. Όταν η απώλεια της πίεσης ανέρχεται σε 10%, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 2%, ενώ σε περίπτωση που η απώλεια αγγίζει το 20%, τότε η επιβάρυνση της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το 4%.
Ως ποσοστό το τελευταίο μπορεί να φαντάζει μικρό, αλλά αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες, χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία «καίγονται» άσκοπα εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.
Για του λόγου το αληθές, εφόσον ένα αυτοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τότε η επιβάρυνση που προκύπτει από τη χαμηλή πίεση των ελαστικών είναι 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Στην παραπάνω απώλεια θα πρέπει κανείς να συνυπολογίζει την επιτάχυνση της φθοράς ενός ελαστικού που δεν διαθέτει την ενδεδειγμένη πίεση και φυσικά τους κινδύνους που προκύπτουν σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.
Ένα ελαστικό που δεν «πατάει» σωστά στην άσφαλτο αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος και καθιστά ποιον δύσκολο τον έλεγχό του.
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα επισκεφθείτε ένα βενζινάδικο μην παραβλέψετε να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας, εξασφαλίζοντας άνεση, ασφάλεια και οικονομία στις μετακινήσεις σας.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου