Οι ακραίες κλιματολογικά συνθήκες που επικρατούν κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού στη χώρα μας επαναφέρουν στο προσκήνιο της επικαιρότητα το ερώτημα αν τις θερμότερες ώρες της ημέρας, η ποσότητα του καυσίμου με την οποία ανεφοδιάζουμε το αυτοκίνητό μας είναι μικρότερη από εκείνη που πληρώνουμε.
Μια νέα έρευνα του Consumer Report έρχεται να δώσει εμπεριστατωμένες απαντήσεις, αξιοποιώντας στοιχεία και μετρήσεις που συγκέντρωσε από πρατήρια καυσίμων.
Σύμφωνα με το Consumer Report, λοιπόν, παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα φυλάσσονται σε υπόγειες δεξαμενές, γεγονός που διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν έντονες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, είναι πολύ πιθανόν αν επισκεφθούμε ένα πρατήριο κατά τις μεσημβρινές ώρες τελικά να προμηθευτούμε μικρότερη ποσότητα βενζίνης ή diesel.
Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της θέρμανσης στο ανώτερο κύκλωμα παροχής καυσίμου, κοινώς της αντλίας, η οποία είναι πιθανόν να μεταβάλλει και τη θερμοκρασία του καυσίμου που διέρχεται ή παραμένει από αυτό.
Επίσης, το καύσιμο συνήθως θερμαίνεται υπερβολικά κατά τη μεταφορά του, καθώς τα βυτιοφόρα είναι πλήρως εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και στις υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσα να αυξάνεται η θερμοκρασία και στη βενζίνη ή το diesel που μεταφέρουν.
Το Consumer Report εντόπισε αποκλίσεις στην ογκομέτρηση που προχώρησε συγκρίνοντας τον ίδιο τύπο καυσίμου σε διαφορετικές θερμοκρασίες, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι για κάθε 9 βαθμούς Κελσίου, ο όγκος αυξάνεται κατά 1%, χωρίς φυσικά να αυξάνεται και η ενεργειακή του πυκνότητα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο καταναλωτής θα προμηθευτεί λιγότερο καύσιμο από εκείνο που θα πληρώσει, βγαίνοντας μακροχρόνια ζημιωμένος. Επιλέγοντας τις πρωινές ώρες, ο κίνδυνος αυτός περιορίζεται και μάλιστα σημαντικά, καθώς έχει μεσολαβήσει ένα αρκετά μεγάλο διάστημα, στο οποίο οι θερμοκρασίες βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ακόμα, λοιπόν, και στην περίπτωση που το συγκεκριμένο πρατήριο έχει ανεφοδιαστεί το προηγούμενο μεσημέρι, το καύσιμο θα έχει προλάβει να αποβάλλει το θερμικό του φορτίο και να επιστρέψει σε φυσιολογικές θερμοκρασίες πριν φτάσει στην αντλία και από εκεί στο αυτοκίνητό μας.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου