Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

Τα tech-free ξενοδοχεία ίσως είναι το μέλλον του ταξιδιού


Ίσως ήρθε η στιγμή τι σημαίνει πραγματική πολυτέλεια.
Οffline is the new luxury, λένε στο εξωτερικό και τελευταία δε θα μπορούσαμε να ταυτιστούμε περισσότερο. 
Δε χρειάζεται να πούμε πολλά, αρκεί να σκεφτεί κανείς τι του απομένει να κάνει από υποχρεώσεις αφήνοντας το smartphone του στην άκρη. Σε αυτήν την tech-free πεποίθηση συνηγορεί και μία αμερικανική μελέτη από το 2018, στην οποία συμμετείχαν 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, οι περισσότεροι ελέγχουν το τηλέφωνό τους κατά μέσο όρο 80 φορές την ημέρα ή μία φορά κάθε 12 λεπτά, ενώ βρίσκονται σε διακοπές. Ορισμένοι μάλιστα ελέγχουν το τσεκάρουν περισσότερες από 300 φορές κάθε μέρα.


 
 

Μια ακόμη έρευνα που διεξήχθη την ίδια χρονιά και με το ίδιο εύρος δείγματος διαπίστωσε ότι το 43% των αμερικανών ενηλίκων κατά τη διάρκεια των διακοπών του δυσκολεύεται να αποσυνδεθεί εντελώς από τη δουλειά του. Αυτό ήταν, φυσικά, πριν από την πανδημία, η οποία - χάρη στην επικράτηση εφαρμογών όπως το Zoom και το Slack - επιδείνωσε σημαντικά την κατάσταση.

Την ίδια περίοδο βέβαια, γύρω στο 2018, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις άρχισαν να συνειδητοποιούν το εν λόγω πρόβλημα και να αναγνωρίζουν την εξάρτησή μας από την τεχνολογία ως πρόβλημα. Το Wyndham Grand για παράδειγμα, ήταν από τους πρώτους, παρατηρώντας ότι οι πελάτες του έφερναν μαζί τους κατά μέσο όρο 12 (!) συσκευές ανά οικογένεια, σε ένα ταξίδι.


Στο μεταξύ, κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν, ποτέ άλλοτε δε θα διανοούμασταν να σπαταλήσουμε χρόνο στο τηλέφωνό μας αντί να βουτήξουμε κατευθείαν στην πισίνα και να απολαύσουμε κάθε λεπτό των διακοπών μας [...] Αλλά σήμερα, ενήλικες και παιδιά είναι τόσο κολλημένοι στις συσκευές τους που αναγκαστήκαμε να προσθέσουμε περισσότερες καρέκλες στην πισίνα για να φιλοξενήσουμε όλο το swiping στην πισίνα" ", δήλωσε τότε η Lisa Checchio, Chief Marketing Officer της Wyndham. Αυτό ενέπνευσε την εταιρεία να εφαρμόσει 'ζώνες χωρίς τηλέφωνα' στις πισίνες και τα εστιατόρια σε αρκετές από τα ξενοδοχεία της στις ΗΠΑ, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να προσφέρει ειδικά προνόμια και διάφορες εκπτώσεις σε όσους τιμούσαν την πολιτική απαγόρευσης των τηλεφώνων.

>Διάβασε ακόμη: Ταξίδια για να κάνεις μόνος

Κάπως έτσι, φτάσαμε αισίως στο 2023, όπου το "χωρίς τεχνολογία" είναι πλέον ένα στοιχείο που σε πολλά αξιόλογα θέρετρα θεωρείται και προωθείται ως μία από τις ανέσεις τους για τους απανταχού επισκέπτες. Το Sheldon Chalet, για παράδειγμα, δε διαθέτει τηλεοράσεις, τηλέφωνα - εκτός από το τηλεφωνικό σύστημα έκτακτης ανάγκης - ή wifi σε ολόκληρη την έκτασή του. Αυτό, κατά την ιδιοκτήτριά του Marne Sheldon, οφείλεται κυρίως στην απομακρυσμένη θέση του στην Αλάσκα που έτσι κι αλλιώς, δεν έχει σήμα.



"Χτίζοντας εδώ, είχαμε από την αρχή την έμπνευση να δώσουμε στους ανθρώπους την ευκαιρία να αποσυνδεθούν από την πολυάσχολη ζωή τους και να κάνουν πραγματικά διακοπές", λέει η Sheldon. "Στην αρχή όλοι πάντα ανησυχούν ότι θα χάσουν κάτι ή [δε] μπορούν να φανταστούν ότι δε θα μπορούν να δημοσιεύσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάτι για την εμπειρία που βιώνουν. Μόλις φτάσουν, πάντα το λατρεύουν. Τους δίνει πραγματικά την ευκαιρία να χαλαρώσουν, να σκεφτούν και να ξεκουραστούν. Το να κάθονται και να κοιτάζουν τις βουνοκορφές, να διαβάζουν ένα βιβλίο στην αιώρα, να απολαμβάνουν το φαγητό χωρίς να διορθώνουν τα χρώματα μιας φωτογραφίας για να την ποστάρουν ή να στέλνουν μήνυμα σε κάποιον για να του πουν γι' αυτό είναι πραγματικά κάτι που θα έπρεπε πραγματικά να κάνουμε πιο συχνά", εξήγησε η Marne Sheldon.


Δε χρειάζεται βέβαια, να ταξιδέψει κανείς 4.400 μίλια μέχρι την Αλάσκα για να βρεθεί σε ένα ξενοδοχείο χωρίς τεχνολογία. Το Wylder Hope Valley στην Καλιφόρνια δεν προσφέρει ούτε τηλεόραση ούτε wifi, με εξαίρεση τους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου όπου υπάρχει. Οι προσφορές του - οι οποίες περιλαμβάνουν σάουνες με ξύλα, ενοικιάσεις ποδηλάτων, πεζοπορίες με ξεναγό, παιχνίδια στο γκαζόν, ενοικιάσεις χιονοπέδιλων κ.ά. - έχουν σκοπό να ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να απολαύσουν την ύπαιθρο. Καμία από τις άλλες ιδιοκτησίες της Wylder δε διαθέτει τηλέφωνο. Το Eastwind επίσης, ένα μπουτίκ ξενοδοχείο που βρίσκεται στο Windham της Νέας Υόρκης, υπερηφανεύεται για την έλλειψη τεχνολογίας. "Επίτηδες, δεν υπάρχουν τηλεοράσεις για να ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες να είναι παρόντες με τους αγαπημένους τους", αναφέρει η συνιδρύτρια Julija Stoliarova. Όπως και στο Wylder Hope Valley, οι επισκέπτες στο Eastwind ενθαρρύνονται να αφεθούν πραγματικά στην εμπειρία του θέρετρου και τη γύρω περιοχή.
Τα ξενοδοχεία του μέλλοντος

Αξίζει να σημειωθεί πως ακόμα και οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι υιοθετούν μία προσέγγιση χωρίς τεχνολογία. Το Rosewood Little Dix Bay έχει αποκλείσει τις τηλεοράσεις από τα δωμάτιά του - "για να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην εγγενή αξία του να περνάς με προσοχή χρόνο στη φύση" - ενώ πρόσφατα λάνσαρε μια νέα συλλογή προσαρμοσμένων παιχνιδιών, σχεδιασμένη για να βοηθήσει τους επισκέπτες να ανακαλύψουν εκ νέου την τέχνη της διαπροσωπικής σύνδεσης.

>Διάβασε ακόμη: Διακοπές σαν του James Bond στη Σαρδηνία

Σαφέστατα, είναι πολύ νωρίς να αποφανθεί κανείς αν τα tech-free ξενοδοχεία αποτελούν το μέλλον της φιλοξενίας - αν μάλιστα έπρεπε οπωσδήποτε να δώσουμε μία απάντηση στο ερώτημα αυτήν τη στιγμή, θα ήταν αρνητική. "[Είναι] μια ενδιαφέρουσα τάση, αλλά πολύ απίθανο να γίνει ο κανόνας. Ο κύριος λόγος είναι ότι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες εσόδων για τα ξενοδοχεία είναι τα επαγγελματικά ταξίδια. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν και είναι αρκετά προφανές ότι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δε θα μείνουν ποτέ σε ξενοδοχεία που δεν προσφέρουν internet ή άλλα τεχνολογικά καταλύματα", επισημαίνει ο Tim White, CEO και ιδρυτής της MilePro.

Τα παραπάνω ωστόσο, δε σημαίνουν ότι δε θα δούμε περισσότερα παραδείγματα στο μέλλον. Εξάλλου, το γεγονός ότι τόσοι πολλοί ενήλικοι στις ΗΠΑ θεωρούν σχεδόν αδύνατο να αποσυνδεθούν, δε σημαίνει ότι δεν έχουν καμία επιθυμία να το κάνουν. Τα καλά νέα για όλους μας είναι ότι αν (και όταν) η επιθυμία αρχίσει να υπερνικά την ανάγκη, οι επιλογές θα είναι πολλές.

esquire.com.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου