Τα τελευταία χρόνια, τα self service πρατήρια όπου οι οδηγοί μπορούν να γεμίζουν με καύσιμο τα αυτοκίνητά τους έχουν αυξηθεί, ενώ στα κλασικά πρατήρια παρατηρούμε ότι οι ιδιοκτήτες βγαίνουν από τα αυτοκίνητα για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία.
Όσον αφορά τα self service πρατήρια, η νομοθεσία προβλέπει ότι πρέπει να αναφέρεται το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό στους οδηγούς που εισέρχονται στο πρατήριο, ενώ θα πρέπει σε κάθε αντλία να υπάρχουν γάντια για να μην λερωθούν οι οδηγοί και νερό με χαρτί για να καθαρίσουν σε περίπτωση υπερχείλισης.
Στα κλασικά πρατήρια, που είναι και η πλειοψηφία, δεν επιτρέπεται στους οδηγούς να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους οι ίδιοι, αλλά να πραγματοποιούν την διαδικασία οι υπάλληλοι της επιχείρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα συμβατικά πρατήρια καυσίμων του εξωτερικού μπορεί να μας επιβληθεί πρόστιμο 100 ευρώ εάν πάμε να βάλουμε μόνοι μας καύσιμο, αλλά συνήθως δεν εφαρμόζεται. Κάτι σαν το πρόστιμο για χρήση κινητού τηλεφώνου στα πρατήρια, μόνο που τελικά πρόκειται για μια «ασυνέπεια» αν λάβουμε υπόψη ότι ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών πληρώνει χρησιμοποιώντας το κινητό του τηλέφωνο.
Για να χωρέσει λοιπόν ένα ρεζερβουάρ περισσότερο καύσιμο, θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον αέρα που έχει. Αυτό που κάνουν οι οδηγοί οχημάτων είναι να πιέζουν ένα μικρό κουμπί που υπάρχει στο στόμιο ορισμένων αυτοκινήτων, με σκοπό να απελευθερωθεί ο αέρας και οι αναθυμιάσεις στην ατμόσφαιρα και να μπορέσουν να βάλουν περισσότερο καύσιμο.
Πολλά πρατήρια καυσίμων δεν συνιστούν αυτή την κίνηση, καθώς μπορεί να αυξηθεί ο κίνδυνος σε περίπτωση ατυχήματος, μιας και δεν θα υπάρχει χώρος για να κινηθεί το καύσιμο. Παράλληλα, μπορεί το καύσιμο να χυθεί εκτός στομίου όταν κινούμαστε και να λερωθεί το αυτοκίνητο.
Με αυτό το «κόλπο» όμως, μπορείτε να προσθέσετε έως και 10 λίτρα επιπλέον καύσιμο, ανάλογα με το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντάς σας περισσότερα από 100 χλμ. αυτονομίας. Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε, ότι εάν καταφύγετε σε αυτή την κίνηση, καλό θα είναι να γίνεται μόνο πριν από ένα μεγάλο ταξίδι και ποτέ για καθημερινή χρήση.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου