VOLTEROS

VOLTEROS

Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Η μάχη της κάψουλας του καφέ – Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στην Ελλάδα


Nestlé, Jacobs Douwe Egberts, Beverage World, Coca-Cola Τρία Εψιλον, Segafredo Zanetti Hellas, Kafea Terra ανταγωνίζονται στο κομμάτι της λιανικής του καφέ που αναμένεται να «πιάσει» τα 400 εκατ. ευρώ..

Έλληνας στρέφεται με ραγδαίο ρυθμό στον εσπρέσο και ήδη στην αγορά του καφέ έχουν ξεκινήσει τεκτονικές

αλλαγές. Ακόμα και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλλάζει, με την κάψουλα να διεκδικεί πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Φέτος η αγορά του καφέ στη χώρα μας μόνο στο κομμάτι της λιανικής αναμένεται να «πιάσει» τα 400 εκατ. ευρώ, με τη μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση να παρατηρείται σταθερά τα τελευταία χρόνια στον εσπρέσο, και κυρίως στις κάψουλες, που όπως όλα δείχνουν φέτος θα «πιάσουν» για πρώτη φορά τα 60 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε η NielsenIQ, στο α’ εξάμηνο της χρονιάς η αγορά του καφέ συνολικά αναπτύσσεται με έναν ρυθμό 3,3%, φθάνοντας τα 198,69 εκατ. ευρώ. Σε όγκο η αύξηση είναι 2,6%. Οι μεγαλύτερες υποκατηγορίες σε ζήτηση είναι αυτές του στιγμιαίου καφέ, που αναπτύχθηκε με ρυθμό 0,8% στο α’ εξάμηνο φτάνοντας τα 70,41 εκατ. ευρώ, και του ελληνικού, με αύξηση 0,8% στα 64,86 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί ο καφές φίλτρου, ο οποίος φέτος υποχώρησε 3,8% στο α’ εξάμηνο στα 20,77 εκατ. ευρώ, και η υποκατηγορία του εσπρέσο, ο οποίος παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη (7,9%) φτάνοντας τα 11,96 εκατ. ευρώ σε αλεσμένο ή καρπούς.

Η υποκατηγορία κάψουλες, που μετράται ξεχωριστά, είναι αυτή που συνεχίζει να παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια, καταδεικνύοντας τη στροφή του καταναλωτικού κοινού στην κατ’ οίκον κατανάλωση προς την κάψουλα εσπρέσο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, στο α’ εξάμηνο φέτος οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσιάζουν αύξηση 10%, ξεπερνώντας τα 30 εκατ. ευρώ (σ.σ.: 30,67 εκατ. ευρώ από 27,89 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2023). Μάλιστα η αύξηση αυτή συνδέεται άμεσα με τη ζήτηση και όχι με τις ανατιμήσεις που είχαν προηγηθεί κυρίως τις προηγούμενες χρονιές καθότι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα οι πωλήσεις σε όγκο κατά 10,4%, προσεγγίζοντας πλέον τους 558 τόνους από περίπου 505 χιλ. στο α’ εξάμηνο του 2023.

«Το 2023 καταγράφηκαν αυξήσεις τιμών τόσο στο σύνολο της κατηγορίας του καφέ όσο και σε κάθε segment, επηρεάζοντας τη ζήτηση στο σύνολό της. Εξαίρεση αποτελεί το δυναμικό segment των καψουλών, που συνέχισε να αναπτύσσει τον όγκο του παρά την υψηλή τιμή ανά κιλό και το segment του espresso, ενός μικρού σχετικά segment στην αγορά του σούπερ μάρκετ», σχολιάζει η Αλίκη Παπαδάκη, Senior Sales & Engagement στη NielsenIQ. «Σε YTD Ιουνίου 2024, η μέση τιμή της κατηγορίας καταγράφει αύξηση 0,7%, η οποία οδηγείται από το segment του espresso, καθώς οι υπόλοιποι τύποι καφέ καταγράφουν μικρή μείωση και σημαντική τόνωση των όγκων», προσθέτει.

Σε κάθε περίπτωση, η διαρκώς ανοδική τάση της αγοράς του καφέ, που επιβεβαιώνει και την πεποίθηση ότι «ο Ελληνας στα οικονομικά ζόρια θα κόψει τελευταίο τον καφέ», έχει διευρύνει τη μάχη για μεγαλύτερο μερίδιο όχι μόνο στην εκτός σπιτιού αγορά, που εξακολουθεί να παραμένει η μεγαλύτερη (σε τιμές λιανικής υπολογίζεται ότι η επιτόπια κατανάλωση και το take away φτάνει τα 3,5 δισ. ευρώ), αλλά και στην εντός του σπιτιού, ειδικά από τη στιγμή που το παιχνίδι έχει αλλάξει με τη στροφή προς τον εσπρέσο και κυρίως την κάψουλα, που πλέον έχει εξελιχθεί σε υπολογίσιμη δύναμη.

Ειδικά καθώς, σύμφωνα με μέτρηση που είχε διεξάγει η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ενωσης Καφέ, περισσότεροι από οχτώ στους δέκα (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση, σχεδόν επτά στους δέκα καταναλώνουν πάνω από έναν καφέ ημερησίως και περίπου έξι στους δέκα (56%) επιλέγουν να φτιάχνουν τον καφέ τους στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας τους. Σημειωτέον πως οι Ελληνες καταναλώνουν 40.000 τόνους καφέ τον χρόνο!

Οπως γίνεται λοιπόν αντιληπτό, η αγορά καφέ στη χώρα μας προσφέρει εξαιρετικές προοπτικές για τους εμπλεκόμενους σε αυτήν, οι οποίοι και επιδίδονται σε μια μεγάλη μάχη για να πάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα.

Νίκος Εμμανουηλίδης – Nestlé

Ο… Ελβετός βασιλιάς του καφέ

Η Nestlé έχει αλλάξει όλη την αγορά του καφέ εσπρέσο στην κατ’ οίκον κατανάλωση έπειτα από την τεράστια επιτυχία της θυγατρικής της Nespresso. Το σύστημα κάψουλας καφέ της τελευταίας έχει σχεδόν μονοπωλήσει την αγορά, αναγκάζοντας όλους τους ανταγωνιστές της -μικρούς και μεγάλους- να ακολουθήσουν τα δικά της μέτρα και σταθμά. Το γεγονός δε πως η Nespresso ως αυτόνομη οντότητα έχει δικά της σημεία λιανικής πώλησης, κυρίως τις μπουτίκ της, αποφεύγοντας να μπει στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου και επιχειρώντας να αναπτύξει απευθείας σχέσεις με τους πελάτες-καταναλωτές, την ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα από τον ανταγωνισμό.

Παρ’ όλα αυτά, τα σούπερ μάρκετ αποτελούν μία σημαντική αγορά από την οποία η Nestlé δεν θα μπορούσε να λείψει. Εκεί λοιπόν χρησιμοποιεί ως αιχμή τις κάψουλες Starbucks, έπειτα από το deal ύψους άνω των 7 δισ. δολαρίων που είχε πετύχει το 2018, αποκτώντας τα δικαιώματα του γνωστού σήματος της αμερικανικής αλυσίδας καφέ αποκλειστικά για το λιανεμπόριο και την αγορά της εστίασης.

Εκτοτε, με μία ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική, έχει καταφέρει να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα και στην αγορά της κάψουλας, η οποία είναι και η πλέον ανερχόμενη. Πάντως, συνολικά στην ελληνική αγορά του καφέ, η Nestlé , με έδρα την Ελβετία, είναι «ο βασιλιάς του καφέ», λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει τα μεγαλύτερα μερίδια τόσο στον ελληνικό καφέ μέσω του «Παπαγάλου Λουμίδη», που παράγεται στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, όσο και του στιγμιαίου μέσω του brand Nescafé που έχει συνδεθεί όσο κανείς άλλος καφές με τον φραπέ. Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας συμπληρώνεται με brands όπως τα Nescafé Dolce Gusto, Azera και Buondi. Η Nestlé Ελλάς, υπό τη διοίκηση του διευθύνοντος συμβούλου κ. Νίκου Εμμανουηλίδη, με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, είχε το 2023 κύκλο εργασιών 409 εκατ. ευρώ, αυξημένο σχεδόν κατά 8% σε σχέση με το 2022, ενώ η κερδοφορία της υποχώρησε στα 21,1 εκατ. ευρώ, από 23,1 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.

Γιώργος Σκούρτας – Jacobs Douwe Egberts

Από τους βασικούς ρυθμιστές της αγοράς

Μπορεί το brand Jacobs να το συνδέουν πολλοί κυρίως με την ηγετική θέση που κατέχει στην αγορά του καφέ φίλτρου, εντούτοις τα τελευταία χρόνια «χτίζει» μία σημαντική θέση στη λιανική και στην αγορά του espresso, και δη στις κάψουλες.

Η εταιρεία πίσω από το γνωστό brand JDE (Jacobs Douwe Egberts) μάλιστα διαθέτει μία από τις πιο αναγνωρίσιμες ετικέτες στην αγορά της κάψουλας καφέ, τη L’OR. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως των έντονων προσπαθειών για μεγαλύτερη διείσδυση στην επαγγελματική αγορά, διαθέτει μία σημαντική θέση και στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου, προωθώντας ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη σειρά καφέ, αν και την τελευταία διετία και το brand Jacobs επιχειρεί να επεκτείνει το δικό του κοινό.

Συνολικά, πάντως, η πολυεθνική με έδρα την Ολλανδία αποτελεί επίσης, τρόπον τινά, ρυθμιστή της συνολικής αγοράς του καφέ στη χώρα μας, καθώς έχει ισχυρή θέση σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Από τον ελληνικό καφέ, με τη γνωστή ετικέτα Bravo, ο οποίος συνεχίζει να παράγεται στη χώρα μας, έως τον καφέ φίλτρου, τον στιγμιαίο και τον εσπρέσο, που εισάγεται.

Η πολυεθνική μάλιστα έχει ξεχωριστές εταιρικές οντότητες (και οι δύο ΕΠΕ) για το εργοστάσιο και την εμπορική εταιρεία στην Ελλάδα. Η τελευταία (Jacobs Douwe Egberts Εμπορία Καφέ GR ΕΠΕ), με διαχειριστή τον κ. Γιώργο Σκούρτα, στις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις εμφανίζει κύκλο εργασιών 71,21 εκατ. ευρώ το 2022 και καθαρά κέρδη 1,83 εκατ. ευρώ.

Η Jacobs Douwe Egberts GR ΕΠΕ (πρώην Bravo Greece Βιομηχανία καφέ και τσαγιού) είχε το ίδιο διάστημα κύκλο εργασιών σχεδόν 3 εκατ. ευρώ, συνολική παραγωγή 3.273 τόνους καφέ στο εργοστάσιο των Οινοφύτων και καθαρά κέρδη περίπου 520.000 ευρώ. Διοικητικά αναφέρεται στη βουλγαρική θυγατρική της JDE, η οποία λειτουργεί ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής με περιφερειακό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά, στην πόλη Κόστινμπροντ.

Γιώργος Μακρυγιαννάκης – Beverage World

Διευρύνει τη θέση της στην αγορά μέσω της Lavazza

Από το 2019 που ανέλαβε την αποκλειστική διανομή των προϊόντων Lavazza στην ελληνική αγορά..


Η συνέχεια εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου