Αυτή την εποχή στο νότιο τμήμα του έργου τα έργα είναι ιδιαίτερα προχωρημένα καθώς για τα πρώτα 20 χιλιόμετρα έχουν ενταθεί οι ασφαλτοστρώσεις σε πολλά σημεία του αυτοκινητόδρομου. Πιο συγκεκριμένα στα πρώτα χιλιόμετρα ανά μικρά τμήματα έχουμε διαμόρφωση του δρόμου σε κάποια σημεία πιο προχωρημένα και σε κάποια λιγότερο. Στην περιοχή της Καλαμπάκας έχει ήδη ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός μικρού cut and cover στο 139οχλμ.
Σε αυτό το υποτμήμα μπορεί κάποιος να διακρίνει την παρουσία δεκάδων μηχανημάτων έργων αλλά και την παρουσία παράλληλου οδικού δικτύου ενώ μετά από το 140ο χλμ υπάρχει μεγάλο τμήμα ασφαλτοστρωμένου δρόμου.
Παράλληλα έχει προχωρήσει η κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών κυρίως για κάτω διαβάσεις από σημεία στα οποία ο δρόμος θα διέρχεται υπερυψωμένος. Παράλληλα έχουν γίνει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα σημεία στα οποία ο μελλοντικός αυτοκινητόδρομος διασταυρώνεται με τον υφιστάμενο δρόμο.
Στο τμήμα που ο δρόμος φτάνει στα όρια Θεσσαλίας-Δυτικής Μακεδονίας είναι ορατά τα χωματουργικά έργα που έχουν προχωρήσει κατά τμήματα ενώ και σε αυτή την περιοχή είναι ορατά κάποια τεχνικά.
Στην περιοχή πιο βόρεια και πλησιάζοντας την Εγνατία μπορεί κάποιος να παρατηρήσεις πως στα περισσότερα τμήματα έχει διαμορφωθεί ο δρόμος ενώ έχουν προχωρήσει παράλληλα τα τεχνικά και οι διαμορφώσεις των πρανών πέριξ του μελλοντικού άξονα.
Υπάρχουν μερικά τμήματα στα οποία οι εργασίες διαμόρφωσης του δρόμου είναι σε πιο αρχικά στάδια ενώ σε αυτό το τμήμα δεν έχουν ξεκινήσει οι ασφαλτοστρώσεις. Στο 176ο χιλιόμετρο έχει προχωρήσει και η κατασκευή μιας μικρής διπλής σήραγγας.
Στην περιοχή του Κηπουργειού Γρεβενών όπου θα συνδεθεί ο Ε65 με την Εγνατία Οδό, έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιους μήνες η διαμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου. Σε αυτή τη χρονική στιγμή προχωρούν τα έργα διαμόρφωσης του κόμβου.
Το προφίλ του έργου
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της χωράς και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αφορά στην κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος του Ε65. Όταν ολοκληρωθεί θα συνδέει την Λαμία με τα Γρεβενά με μήκος 182χλμ. Σήμερα ο Ε65 συνδέει την Λαμία με την Καλαμπάκα μέσω Δομοκού, Καρδίτσας και Τρικάλων. Αποτελεί τον τρίτο κάθετο άξονα της χώρας και δεν είναι τυχαίο πως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας τον έχει χαρακτηρίσει “ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας”.
Η κατασκευή του έργου εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ μέλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ η συντήρηση και λειτουργία θα είναι ευθύνη της Κεντρικής Οδού Α.Ε., του παραχωρησιούχου του άξονα του Ε65. Η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σήμερα το μεγαλύτερο (μαζί με τον ΒΟΑΚ) οδικό έργο που χρηματοδοτείται από το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Η χάραξη που επιλέχθηκε είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες καθώς η μεγαλύτερη δεν ξεπερνά τα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:
– Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
– Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
– 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
– Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
– Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
– Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου