Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025

ΑΑΔΕ: "Ξεψαχνίζουν" 20 γνωστούς influencers - Παίρνουν έως 10.000 ευρώ για μια ανάρτηση αλλά δηλώνουν ψίχουλα στην εφορία



Μεγάλη επιχείρηση διασταύρωσης στοιχείων βάσει της οποίας έχουν ελεγχθεί 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ και έχουν κληθεί για εξηγήσεις περίπου 800 άτομα.
Στο "μάτι" των ελεγκτών της ΑΑΔΕ βρίσκονται 20 γνωστοί influencers που δραστηριοποιούνται στη χώρα, ο οποίοι χρεώνουν μέχρι και 10.000 ευρώ για μία ανάρτηση.


Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρο Τσάπαλο τα συγκεκριμένα πρόσωπα μπορεί να δηλώνουν εισοδήματα από 10.000 ευρώ έως 30.000 ευρώ , ωστόσο μπορεί να ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.


Παράλληλα, ο Όμηρος Τσάπαλος διευκρίνισε στο Action 24 ότι έχει δημιουργηθεί ειδική ομάδα κρούσης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για το ζήτημα των influencers, ενώ εδώ και εδώ περίπου ένα χρόνο "τρέχει" μια μεγάλη επιχείρηση διασταύρωσης στοιχείων από την Υπηρεσία, βάσει της οποίας έχουν ελεγχθεί 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ και έχουν κληθεί για εξηγήσεις περίπου 800 άτομα.


Αρχικά ο κ. Τσάπαλος δήλωσε πως "πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει μια τεράστια διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ, καθώς 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ ελέγχθηκαν. Οι μαζικοί αυτοί έλεγχοι κατέληξαν σε περίπου 800 άτομα που δηλώνουν πολύ χαμηλά ποσά ως εισοδήματα το χρόνο. Αυτοί παρουσίασαν ότι, βάσει των ηλεκτρονικών συναλλαγών και αγορών που έχουν κάνει, έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια ή και σε κάποιες φορές εκατονταπλάσια από αυτά που έχουν δηλώσει. Δηλαδή να έχει κάποιος 10.000 ευρώ εισόδημα και να σπαταλάει 300-400 χιλιάδες ευρώ το χρόνο."


 
 
Και πρόσθεσε: "Προφανώς θα κληθεί ο καθένας ξεχωριστά να δώσει εξηγήσεις, με την ΑΑΔΕ να βρίσκεται σε διαδικασία επικοινωνίας με αυτούς. Μπορεί οι εξηγήσεις που θα μας φέρουν να είναι πειστικές και να δικαιολογήσουν τα έξοδά τους, περιμένουμε να δούμε. Αυτά αφορούν το 2023, θα ξεκινήσει η ίδια διαδικασία μαζικά και για το 2024 με πιο αυτοματοποιημένο τρόπο, με τη χρήση πιο εξελιγμένων ψηφιακών μεθόδων για να μην χρειαστούν πολλοί μήνες για τα αποτελέσματα, όπως έγινε το 2023" είπε ο κ. Τσάπαλος στο Action24.

"Οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά με τη χρήση αλγορίθμων. Θα τσεκάρουμε τις δαπάνες, τα δηλωθέντα, τις κινήσεις λογαριασμών, όπου επιτρέπεται και δεν χρειάζεται άρση τραπεζικού απορρήτου, προκειμένου όλα αυτά να μπουν σε μια ενιαία πλατφόρμα, να αξιολογηθούν και να βγει ένα πλήθος υποψήφιων προς έλεγχο", πρόσθεσε ο κ. Τσάπαλος, αναφερόμενος στον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι έλεγχοι από εδώ και στο εξής.

Οσον αφορά τη διακίνηση μαύρου χρήματος, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας είπε πως όταν γίνει "μια μεγάλη αγορά με μαύρο χρήμα, τότε χτυπoύν καμπανάκια, και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Πληρώνεις τον φόρο για το ποσό που προσπάθησες να κρύψεις συν 50% πέναλτι, εκτός κι αν μιλάμε για άλλα αδικήματα ποινικής φύσεως, όπως η απόκρυψη ΦΠΑ, όπου τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα".

Για τους influencers και τα εισοδήματά τους από αναρτήσεις διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών στα social media, ο κ. Τσάπαλος είπε πως "υπάρχει μια έρευνα εδώ και αρκετό διάστημα για 20 περιπτώσεις influencers που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Έχουν γίνει εκατοντάδες έλεγχοι. Έχει συσταθεί μια task force, μια ομάδα κρούσης μέσα στην ΑΑΔΕ που κάνει μόνο αυτό. Σκανάρει ουσιαστικά καθημερινά την δραστηριότητα influencers στο διαδίκτυο. Προσοχή, δεν σκανάρουμε απλά πρόσωπα. Δεν γινόμαστε "Μεγάλοι Αδελφοί" του καθενός από εμάς στα social media για να δούμε αν κάνει μπάνιο σε πισίνα ή σε θάλασσα, αν έχει ακριβό αυτοκίνητο.

Όταν υπάρχουν όμως άνθρωποι που κάνουν εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο, διαφημίζουν προϊόντα εξόφθαλμα και κάνουν μια συναλλαγή με μια επιχείρηση που τους δίνει ένα προϊόν και τους λέει "προωθήστε το", εκεί μιλάμε για άλλο επίπεδο έρευνας, εκεί μιλάμε για εμπορική δραστηριότητα που χρήζει ελέγχου. Μάλιστα, όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιβάλουν το εξής: αν εγώ πάω και διαφημίσω ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οφείλω να το πω ότι είναι τοποθέτηση προϊόντος, μια εμπορική συναλλαγή με έναν προμηθευτή, μια εταιρεία. Αν δεν το κάνω, μπαίνω στο στόχαστρο και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Η Κομισιόν ξεκίνησε μεγάλη έρευνα σε όλη την Ευρώπη για influencers που δεν δηλώνουν αυτά που βγάζουν. Μιλάμε για μεγάλες περιπτώσεις, ανθρώπους της showbiz, με εκατομμύρια followers. Ταρίφα δεν υπάρχει γιατί μιλάμε για μαύρα χρήματα. Κινούνται διάφορα ποσά και κοστολόγια. Μπορεί και μια ανάρτηση να χρειαστεί να δώσει 5-10 χιλιάδες ευρώ για να γίνει από έναν μεγάλο influencer. Μιλάμε για πάρα πολλά χρήματα, αυτές οι περιπτώσεις ελέγχονται. Υπάρχουν και σοβαροί influencers που κάνουν κανονικά τη δουλειά τους".


thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου