Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

AI for All Δωρεάν προγράμματα κατάρτισης στην Τεχνητή Νοημοσύνη

AI for All Δωρεάν  προγράμματα κατάρτισης στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Κάντε ΚΛΙΚ για ΔΩΡΕΑΝ κατάρτηση

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

ΓΚΟΥΝΤΡΟΜΙΧΟΣ Γ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΓΚΟΥΝΤΡΟΜΙΧΟΣ Γ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

Νέα εποχή στην αγορά αλλαντικών: Έκλεισε μεγάλο deal - Ποια εταιρεία πήρε την ΝΙΚΑΣ

Άναψε το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού 

Άναψε το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.) για μία από τις σημαντικότερες κινήσεις στον κλάδο των τροφίμων. Με την υπ’ αριθ. 895/2025 απόφασή της, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού ενέκρινε ομόφωνα την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την «Α. & Χ. ΥΦΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.» (ΥΦΑΝΤΗΣ) επί της «ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Γ. ΝΙΚΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Β.Ε.Ε.» (ΝΙΚΑΣ), σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011.

 
 

 Οι Όροι της Συμφωνίας και η Νέα Δομή του Ομίλου

Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 100% της ΝΙΚΑΣ από την ΥΦΑΝΤΗΣ, με αντάλλαγμα περίπου 65 εκατ. ευρώ. Η εξαγορά περιλαμβάνει το εργοστάσιο του Αγίου Στεφάνου καθώς και το αναγνωρισμένο brand Εδεσμα.

Με την κίνηση αυτή, ο όμιλος ΥΦΑΝΤΗΣ ενισχύει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό του, το οποίο πλέον περιλαμβάνει τέσσερα ισχυρά σήματα:

  • ΥΦΑΝΤΗΣ

  • Θράκης Γεύσεις

  • ΝΙΚΑΣ

  • Εδεσμα

Ο συνολικός τζίρος του διευρυμένου ομίλου υπερβαίνει τα 280 εκατ. ευρώ.


 Η Έρευνα της Ε.Α. και η Αγορά Αλλαντικών

Η συγκέντρωση αφορά κυρίως τις αγορές επεξεργασμένου κρέατος για κρύα κατανάλωση (αλλαντικά), όπου οι δύο εταιρείες ήταν ανταγωνιστές. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέτασε τις επιπτώσεις σε όλες τις σχετικές αγορές (ανά είδος κρέατος: πουλερικά, χοιρινό, βοδινό, και ανά κανάλι διανομής: λιανική, μαζική εστίαση).


 
 

Η έρευνα έδειξε ότι ο κλάδος των αλλαντικών στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από:

  • Μεγάλη μεταβλητότητα των μεριδίων αγοράς.

  • Έλλειψη σοβαρών εμποδίων εισόδου για νέες επιχειρήσεις.

  • Ύπαρξη πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων έναντι λίγων μεγάλων βιομηχανιών.

  • Σημαντική διαπραγματευτική ισχύς των σούπερ μάρκετ, ειδικά λόγω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label), τα οποία ασκούν ανταγωνιστική πίεση στα επώνυμα brands.

Μερίδια Αγοράς (Λιανική)

  • Αλλαντικά από Πουλερικά: Η νέα οντότητα θα έχει αθροιστικό μερίδιο 30-40%, αλλά υπάρχει τουλάχιστον ένας σημαντικός ανταγωνιστής με παρόμοιο μερίδιο.

  • Αλλαντικά από Χοιρινό: Το αθροιστικό μερίδιο θα είναι άνω του 20-30%, με την προσαύξηση από τη ΝΙΚΑΣ να μην είναι σημαντική. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν συνολικά την πρώτη θέση σε αυτή την αγορά.


Το Συμπέρασμα της Επιτροπής

Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των δεδομένων της έρευνας – την ανταγωνιστική πίεση από τα private label, την ασυμμετρία των μεριδίων, και την ύπαρξη σημαντικών ανταγωνιστών – η Επιτροπή έκρινε ότι η συγκέντρωση δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα ανταγωνισμού ή να οδηγήσει σε δημιουργία/ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της νέας οντότητας σε καμία από τις εξεταζόμενες αγορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου