Την αμέριστη συμπαράστασή του στον δίκαιο αγώνα επιβίωσης που δίνουν οι γεωργοί, οι κτηνοτρόφοι, οι μελισσοκόμοι και οι
αλιείς της περιοχής, εξέφρασε το Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών. Κατά τη 12η Τακτική Μεικτή Συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου 2026, το Σώμα ενέκρινε ομόφωνα –μετά από συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης ως κατεπείγον– ένα δυναμικό ψήφισμα διαμαρτυρίας κατά των διώξεων που υφίστανται οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα για τις κινητοποιήσεις τους τη διετία 2025-2026.Το ψήφισμα, το οποίο κατατέθηκε από μια ευρεία συμμαχία Αγροτικών Συνεταιρισμών (Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας Λεκάνης Βεγορίτιδας, Γρεβενών, Φλώρινας «Οι Πελαγωνίτες» και Κοζάνης «Τσιαρτσιαμπά»), καταγγέλλει την κλιμάκωση της καταστολής και την προσπάθεια φίμωσης του συνδικαλιστικού τους αγώνα από την κυβέρνηση.
Η θέση και η διαφωνία του «ΑΕΤΟΥ-ΓΡΕΒΕΝΑ»
Στο κείμενο του ψηφίσματος αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι εκατοντάδες παραγωγοί καλούνται για εξηγήσεις «για ποινικά αδικήματα και κυρίως για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών».
Στο σημείο αυτό, ως «ΑΕΤΟΣ», οφείλουμε να διαχωρίσουμε τη θέση μας και να εκφράσουμε ανοιχτά την προσωπική μας διαφωνία. Στηρίζουμε αναφανδόν τον αγώνα επιβίωσης του πρωτογενούς τομέα και θεωρούμε δίκαια τα αιτήματά τους. Ωστόσο, διαφωνούμε κάθετα με τη ρητορική περί "παρακώλυσης συγκοινωνιών". Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία και την απεργία είναι ιερό, αλλά η συγκεκριμένη πρακτική (το κλείσιμο δρόμων) στρέφεται πρακτικά απέναντι στον ίδιο τον πολίτη, ταλαιπωρώντας το κοινωνικό σύνολο που προσπαθεί να μετακινηθεί, να εργαστεί ή να καλύψει επείγουσες ανάγκες. Αντί να πιέζεται το κέντρο λήψης αποφάσεων, με την παρακώλυση των συγκοινωνιών «τιμωρείται» η ίδια η κοινωνία, η οποία κατά τα άλλα καλείται να σταθεί αλληλέγγυα στον αγώνα τους.
Τι αναφέρει το ομόφωνο ψήφισμα
Επιστρέφοντας στο κείμενο που εγκρίθηκε, οι παραγωγοί τονίζουν την αντίφαση της κυβερνητικής πολιτικής, επισημαίνοντας ότι ενώ ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε υποσχεθεί ότι δεν θα υπάρξουν διώξεις, το μπαράζ των κλήσεων συνεχίζεται κανονικά. Κάνουν, δε, λόγο για προκλητικές απαλλαγές κυβερνητικών στελεχών στο «φαγοπότι» του ΟΠΕΚΕΠΕ και για απουσία πολιτικών προσώπων από το εδώλιο για το έγκλημα στα Τέμπη, την ίδια ώρα που οι αγρότες τρομοκρατούνται.
Τα βασικά αιτήματα που συνυπογράφει πλέον ο Δήμος Γρεβενών περιλαμβάνουν:
Τέλος στις Διώξεις: Άμεση παύση των ποινικών διώξεων, αρχειοθέτηση όλων των υποθέσεων και άρση των καταδικαστικών αποφάσεων και των προστίμων που έχουν επιβληθεί (ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση).
Οικονομική Δικαιοσύνη: Άμεση καταβολή όλων των χρωστούμενων ενισχύσεων.
Αναπλήρωση Εισοδήματος: Επιστροφή στους παραγωγούς του 1 δισ. ευρώ που λείπει από τον ΟΠΕΚΕΠΕ την τελευταία εξαετία.
Μείωση Κόστους Παραγωγής: Αφορολόγητο πετρέλαιο στο 1 ευρώ, φθηνά λιπάσματα/φυτοφάρμακα και εγγυημένες τιμές στα προϊόντα.
Στήριξη της Κτηνοτροφίας: Έλεγχος των ζωονόσων με μαζικούς εμβολιασμούς, εφαρμογή μέτρων βιοασφάλειας και ουσιαστική, έμπρακτη στήριξη των κτηνοτρόφων.
Το ψήφισμα καταλήγει με ένα ανοιχτό κάλεσμα προς όλα τα σωματεία, τους φορείς και τον λαό της περιοχής να συνεχίσουν να συμπαραστέκονται στον αγώνα τους, καθώς τα προβλήματα επιβίωσης οξύνονται διαρκώς.









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου