ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τις μεταφορές...

http://www.apn.gr/wp-content/uploads/2008/05/fortiga_ethniki.jpg



Το "άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων", έπιασε στα χέρια της η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αρχής γενομένης από την απελευθέρωση των οδικών και εμπορευματικών μεταφορών, δηλαδή από τον κλάδο των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.Όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας, εντός του Μαϊου...
αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο αναρτάται στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την πάγια τακτική της κυβέρνησης, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι και όποιος άλλος θέλει να καταθέσουν τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις τους και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη βουλή.
Με το νομοσχέδιο, το οποίο αποτελείται από συνολικά 15 άρθρα, προωθείται ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον, που χρονολογείται από 1976, γεγονός που σημαίνει ότι επί περίπου 35 χρόνια ισχύει το ίδιο Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει :

- Απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί μπορεί, υπό κάποιες προϋποθέσεις, να διεκδικήσει άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης, ΦΔΧ, καθώς, όπως είπε ο υπουργός για τη χορήγηση της άδειας δεν θα λαμβάνεται υπόψη η σκοπιμότητα, αλλά η νομιμότητα.

- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές.

- Κατάργηση των ορίων του κομίστρου, το οποίο θα καθορίζεται πλέον μεταξύ του μισθωτή και του μεταφορέα.

- Οργάνωση των μεταφορέων στη μορφή επιχειρήσεων. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικοποιημένες, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 9.000 ευρώ και επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει.

- Κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

- Στάθμιση της αξίας των υφιστάμενων αδειών.

- Ενιοποίηση των μεταφορών, δηλαδή καταργείται ο διαχωρισμός διεθνών και εθνικών μεταφορών.

- Σύσταση εθνικού ηλεκτρονικού μητρώου μεταφορικών εταιριών.

- Δημιουργία Κωδικού Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα είναι ένα τέλος,(έσοδο για το κράτος) που θα διατίθεται για έργα υποδομών στο μεταφορικό έργο.

- Υποχρεωτική ασφάλιση των εμπορευμάτων από τον μεταφορέα.

- Περιβαλλοντικά κριτήρια, καθώς οι κινητήρες θα πρέπει να είναι τουλάχιστον euro 4 και πάνω.

- Σύσταση Εθνικής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας με το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα σε εθνικούς μεταφορείς να αναλαμβάνουν έργο και στο εξωτερικό και αντίστροφα στους διεθνείς μεταφορείς να εργάζονται και σε εθνικό επίπεδο. Οι νεοεισερχόμενοι στο επάγγελμα θα πρέπει να είναι αξιόπιστοι, να έχουν κάποια οικονομική επιφάνεια, να έχουν επαγγελματική κατάρτιση και φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ένταξή τους σε κάποια εταιρία. Επίσης οι άδειες που θα τους χορηγηθούν δεν μπορούν να πουληθούν για τουλάχιστον την επόμενη 5ετία.

Για τους υπάρχοντες μεταφορείς θα υπάρξει μια πενταετής περίοδος προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας τόνισε με έμφαση ότι η Πολιτεία παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη ενταχθεί στο συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά παράλληλα θα στηρίξει και αυτούς που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό.

Σύμφωνα με τον υπουργό ΥΜΔ ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών είναι από τους πλέον σημαντικούς και νευραλγικούς, καθώς έχει ετήσιο τζίρο περίπου 17,5 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ. Στο χώρο αυτό υπάρχουν 33.000 αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, απασχολεί πάνω από 110.000 πολίτες και συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση.

Ο υπουργός εξήρε τη στάση που κράτησαν οι φορείς των επαγγελματιών του συγκεκριμένου κλάδου, στη διάρκεια του διαλόγου με το υπουργείο που κράτησε περίπου δύο μήνες, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν και αντιδράσεις καθώς θίγονται συμφέροντα.

Προς άρση του καμποτάζ

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι αποφάσεις της κυβέρνησης και για την άρση του καμποτάζ. Στην συνεδρίαση των μελών του ΣΕΤΕ, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Αντζελα Γκερέκου υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις για το θέμα αυτό θα ληφθούν το συντομότερο δυνατόν και όποτε το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Παράλληλα, η υφυπουργός προανήγγειλε τις άμεσες πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας στον τομέα του τουρισμού, που θα τεθούν σε ισχύ το προσεχές διάστημα. Στο νομοθετικό επίπεδο αναμένεται η κατάθεση εντός των επόμενων ημερών του νομοσχεδίου για τον αγροτουρισμό και του νομοσχεδίου για τον ιαματικό τουρισμό.

Παράλληλα, νομοθετικές παρεμβάσεις αναμένεται να γίνουν άμεσα και στα θέματα των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των κάμπινγκ αλλά και των χιονοδρομικών κέντρων.

Σε ό,τι αφορά στα επενδυτικά προγράμματα, έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες που αφορούν στα προγράμματα του ΕΣΠΑ και ήδη είναι έτοιμος ο οδηγός πράξης για την εφαρμογή του προγράμματος Πράσινος Τουρισμός.

Παράλληλα, η υφυπουργός, απευθυνόμενη στους επιχειρηματίες του τουρισμού, στάθηκε στο ειδικό χωροταξικό για τον Τουρισμό και έκανε αναφορά στην παραθεριστική κατοικία. Συγκεκριμένα, προανήγγειλε τη δημιουργία επιτροπής στο πλαίσιο του υπουργείου με τη συμμετοχή του ΣΕΤΕ και άλλων τουριστικών φορέων, με στόχο την κατάρτιση ολοκληρωμένης πρότασης προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

*** Στο μεταξύ, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, μετά τη συνεργασία που είχε με τον πρωθυπουργό δήλωσε ότι τους επόμενους δύο μήνες θα δρομολογηθούν οι κανονισμοί για την Κάρτα του Πολίτη, ενώ στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο θα παρουσιαστεί και ο χάρτης του προγράμματος «Καλλικράτης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου