ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010

Kατσέλη : Επιχείρηση «καθαρές τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ» - Κανόνες για τη χρονική διάρκεια των προωθητικών ενεργειών προϊόντων εξήγγειλε η υπουργός Οικονομίας

 





Πακέτο μέτρων με σκοπό την διαφάνεια στις συναλλαγές προμηθευτών και λιανέμπορων, την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών και χαμηλότερες τιμες στά ράφια έφερε με αγορανομική διάταξη που υπέγραψε σήμερα η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσελη. Η υπουργός τόνισε ότι στις... προσπάθειες που καταβάλει το υπουργείο για την πάταξη του πληθωρισμού και τη μείωση των πιθανοτήτων σύστασης καρτέλ στην αγορά εντάσσεται και η υπογραφή της σχετικής αγορανομικής διάταξης με την οποία επιβάλλεται η διαφάνεια στις συναλλαγές προμηθευτών και λιανεμπόρων για καθαρές τιμές στο ράφι

Όπως υπογράμμισε η κα Κατσέλη με την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης τίθενται πλέον κανόνες για τη χρονική διάρκεια των προωθητικών ενεργειών, αλλά και για την ορθολογική τιμολόγηση των ανόμοιων προϊόντων – δώρων.

Επιπλέον, απαγορεύονται οι προωθητικές ενέργειες, για προϊόντα των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί όπως και η διαμόρφωση υψηλότερων τιμών ανά μονάδα προϊόντος κατά τη διάθεση με προωθητική ενέργεια, από τις τιμές που εφαρμόζονται κατά τη μεμονωμένη πώληση των ίδιων προϊόντων.

Συγκεκριμένα συμφωνα με τα βασικά σημεία της αγορανομικής διάταξης απαγορεύεται να μπαίνουν σε πρόγραμμα προσφορών προϊόντα που η τιμή τους είχε αυξηθεί κατά το προηγούμενο τρίμηνο πριν την προσφορά.

Ιδιαίτερη σημασία για την διαφάνεια των τιμών και την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών έχει το γεγονός ότι στο εξής σε όλα τα προϊόντα που θα βρίσκονται σε πρόσφορα θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται η «βασική τιμή».

Περιορίζονται τα χρονικά διαστήματα που διαρκεί η προσφορά ενός προϊόντος σε 3 μήνες (όχι συνεχόμενους ) κάθε χρόνο ενώ σε περίπτωση αδιάθετων αποθεμάτων δίδεται παράταση 14 ημερών.

Δεν επιτρέπεται προωθητική ενέργεια να γίνεται πριν από την παροδο ενός μήνα από την προηγούμενη προωθητική ενέργεια ενώ απαγορεύεται η τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης, σε πρόσφορα, να είναι ίση ή μεγαλύτερη από την τιμή πώλησης του προϊόντος χωρίς προωθητική ενέργεια.

Στην περίπτωση που οι «προωθητικές ενέργειες» αφορούν σε επώνυμη και κλειστή συσκευασία (τρόφιμα, ποτά, εδώδιμα, ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα) θα πρέπει:

Το όφελος του καταναλωτή να είναι εμφανές και να προκύπτει άμεσα.

Επί της πινακίδας πώλησης να αναγράφονται υποχρεωτικά η βασική τιμή της μονάδας μέτρησης και της μονάδας συσκευασίας των προϊόντων προ και μετά την προωθητική ενέργεια. Σε περίπτωση που δεν προκύπτει διαφορά τιμής (π.χ. ανόμοιο δώρο), το όφελος για τον καταναλωτή πρέπει να αναφέρεται ρητά.

Προκειμένου για επώνυμες και κλειστές συσκευασίες προϊόντων, που διατίθενται μέσω προωθητικών ενεργειών, απαγορεύεται ρητά η καταστροφή της συσκευασίας και η πώληση του περιεχομένου αυτών ως μεμονωμένα προϊόντα.

Σε περίπτωση που δεν προκύπτει διαφορά τιμής, όταν δηλαδή η πρόσφορα είναι ανόμοιο δώρο τότε θα πρέπει και πάλι να αναφέρεται ρητα το όφελος για τον καταναλωτή, δηλαδή η τιμή του ανόμοιου προϊόντος.

Σε περίπτωση που το ανόμοιο προϊόν –δώρο, δεν πωλείται μεμονωμένα, τότε η αξία του θα προκύπτει από τα τιμολόγια αγοράς του προϊόντος-δώρου της προωθητικής ενέργειας προσαυξημένης με ποσοστό 30% που αντιστοιχεί στο μέσο περιθώριο κέρδους λιανικής.

Επίσης σε περίπτωση που το ανόμοιο δώρο διατίθεται προς πώληση και μεμονωμένα, τότε το δώρο δεν θα πρέπει να είναι κατώτερης ποιότητας και η αξία του δεν θα μπορεί να υπερβαίνει την τιμή πώλησης του προωθούμενου προϊόντος.

Τέλος ειδικά σε ό,τι αφορά τα συσκευασμένα απορρυπαντικά σε σκόνη ή σε υγρό για πλυντήρια ρούχων θα πρέπει στην πινακίδα εκτός από την τιμή πώλησης ανά συσκευασία, να αναγράφουν τα καταστήματα σούπερ μαρκετ επιπλέον τον συνολικό αριθμό πλύσεων ή τον συνολικό αριθμό των μοναδιαίων δόσεων, καθώς και την αξία κάθε πλύσης ή μοναδιαίας δόσης κατά περίπτωση.

Η υπουργός σε μια συνέντευξη, εφ’ όλης της ύλης για τις δράσεις του υπουργείου εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η οικονομία μας θα βγει από τη στενωπό στην οποία βρίσκεται καθώς όλοι μαζί, πολιτεία, πολίτες και επιχειρηματίες καταβάλουμε κοινή προσπάθεια, ενώ σημείωσε ότι «'αν θέλαμε τα μέτρα να έχουν απόδοση στην ανάταξη της οικονομίας και στην εμφάνιση αναπτυξιακών ενδείξεων θα έπρεπε να είχαν ληφθεί πριν από δύο με τρία χρόνια.

Σήμερα πασχίζουμε από τώρα για να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη σε δύο χρόνια».

Η υπουργός υπενθύμισε ότι στόχος είναι η απορροφητικότητα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ να φτάσει στο 15% στο τέλος του έτους, γνωστοποίησε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί σχέδιο αναπτυξιακών παρεμβάσεων για τη Θεσσαλονίκη όπως αυτό που ανακοινώθηκε ήδη για την Δυτική Αθήνα, ανέφερε ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Ιούλιο με στόχο να έχει ψηφιστεί πριν τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και επίσης η υπουργός σημείωσε ότι για τα επόμενα τρία χρόνια θα εξακολουθήσουν να εγκρίνονται χρηματοδοτήσεις με βάση τον παλαιό νόμο, αλλά σταδιακά θα αυξάνονται οι εγκρίσεις από το νέο και θα μειώνονται οι εγκρίσεις με βάση τις διατάξεις αυτού του νόμου που ισχύει σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου