Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αναζήτηση

To Φροντιστήριο των ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ στα Γρεβενά

Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014

Τροπολογία – «Δώρο γάμου» σε Πήγασο-ΔΟΛ-Mega

Στον ύπνο έπιασαν οι βαρόνοι των media διαφημιστές, δημοσιογράφους και εργαζομένους στα ΜΜΕ επιβάλλοντας τη δική τους ατζέντα

στην τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την «Κύρωση της Σύμβασης δωρεάς μεταξύ της 1ης υγειονομικής περιφέρειας Αττικής, του γενικού ογκολογικού νοσοκομείου Κηφισιάς «Άγιοι Ανάργυροι» και του Συλλόγου Φίλων Γενικού Νοσοκομείου Κηφισιάς «Άγιοι Ανάργυροι» και φέρει την υπογραφή των κ. Γκίκα Χαρδούβελη, Βρούτση, Σταμάτη και Βορίδη. Η τροπολογία, η οποία αποτελεί casus belli για τους διαφημιστές, τους δημοσιογράφους και τους τεχνικούς, μέλλει να καταργήσει μια σειρά από κεκτημένα και οφίτσια παραχωρώντας τα πάντα στους μεγαλοκαρχαρίες των media, εν όψει και της έναρξης της διαδικασίας συγχωνεύσεων, του κουρέματος των δανείων τους και των συνεργιών μεταξύ τους. Ήδη οι εκπρόσωποι της διαφημιστικής αγοράς προγραμματίζουν συναντήσεις με στελέχη της κυβέρνησης την ίδια ώρα που τα μέλη των Δ.Σ. των Ενώσεων στα ΜΜΕ θα συζητήσουν το θέμα στις 7 το απόγευμα από την πλευρά του δημοσιογραφικού κλάδου.

Σύμφωνα με την τροπολογία, που μυρίζει έμπνευση Ε.Βενιζέλου, και αναμένεται να τεθεί αύριο σε ψηφοφορία σε εμβόλιμη συνεδρίαση στο θερινό τμήμα της Βουλής, «επιχειρείται η αναδιαμόρφωση του ραδιοτηλεοπτικού χάρτη της χώρας ενώ ταυτόχρονα θίγονται εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα ΜΜΕ».

Η τροπολογία των 22 σελίδων κατατέθηκε νύχτα της περασμένης Παρασκευής στο θερινό τμήμα της Βουλής και μέσα σε 10 παραγράφους, ανοίγει το δρόμο για τη συγχώνευση ΔΟΛ-Πήγασου.

Ακόμη σε ότι αφορά τη μετέπειτα λειτουργία των ραδιοφωνικών σταθμών, έρχονται δύο σημαντικές αλλαγές. Όπως αναφέρει το άρθρο 2 - παράγραφος 6, της τροπολογίας, «η προβλεπόμενη από την διάταξη του άρθρου 17 του ν. 4208/2013 προθεσμία για την έκδοση προκήρυξης με αντικείμενο την χορήγηση ραδιοφωνικών αδειών, παρατείνεται από την λήξη της μέχρι τις 31.12.2014». Ενώ στο δεύτερο εδάφιο: «Από την δημοσίευση του παρόντος και μέχρι την χορήγηση αδειών ραδιοφωνικών σταθμών κατά τις διατάξεις του ν. 3592/2007, οι ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί που λειτουργούν νόμιμα, δύνανται να μεταβάλουν άπαξ τον χαρακτήρα του προγράμματός τους σε μη ενημερωτικό, με υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους που κατατίθεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) και συνοδεύεται από συνοπτική παρουσίαση του πρώτου εβδομαδιαίου προγράμματος με τον νέο τους χαρακτήρα. Η μεταβολή ισχύει από την αρχή του ημερολογιακού μήνα, που ακολουθεί την κατάθεση της υπεύθυνης δήλωσης».

Με άλλα λόγια, η προκήρυξη των νέων ραδιοφωνικών αδειών, μεταφέρεται εκ νέου, για το 2015, ενώ μέχρι την λήξη της προθεσμίας, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ενημερωτικού περιεχομένου, μπορούν μέσω δήλωσής τους στο ΕΣΡ, να αλλάξουν την φυσιογνωμία τους.

Όσον αφορά στις συμπράξεις μεταξύ ενημερωτικών και μη ενημερωτικών μέσων, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών, για μείωση οικονομικού κόστους, όπως αναφέρει η σχετική τροποποίηση, «κατ’ εξαίρεση, και πάντοτε με την επιφύλαξη του ν 3959/2011, επιτρέπονται συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων (ενημερωτικών ή μη) της αυτής μορφής (τηλεόραση ή ραδιόφωνο) που συμβάλλουν στην μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω της από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσω, μέσων παραγωγής και τεχνικού εξοπλισμού, ή σχετικά με την διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, την συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός μέσα, εφόσον δεν έχουν ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή την νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού».

Συνοπτικά με την τροπολογία αυτή, αλλάζει η νομοθεσία, ως εξής:

-Καταργούνται τα όρια της δεσπόζουσας θέσης ενημερωτικών Μέσων αν το θελήσουν, όπως και την απόκτηση μη ενημερωτικών Μέσων.

-Καταργούνται οι επιστροφές στη διαφήμιση όπως ακριβώς ζητούσαν από το 2012 οι εκδότες.

-Απαλλάσσονται από το αγγελιόσημο οι διαφημίσεις για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ενώ απελευθερώνονται οι διαφημίσεις των "προϊόντων" των ΜΜΕ στα κανάλια τους, παρατείνεται επ’ αόριστον το προσωρινό καθεστώς νομιμότητας των ιδιωτικών καναλιών. (σ.σ. Το τελευταίο τους χαρίζει ώρες για τηλεμάρκετινγκ…)

Στο Άρθρο 1

- Από την 1-1-2015 ισχύει ριζική αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς και καθιέρωσης της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζομένων από τα ΜΜΕ που καταχωρούν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις. Μέσα από αυτή τη ρύθμιση καταργείται κάθε δυνατότητα παροχής πίστωσης, δωρεάν χρόνου ή οποιασδήποτε άλλης επιβράβευσης σε διαφημιστική εταιρεία ή εταιρία που μεσολαβεί για την πραγματοποίηση διαφημιστικής προβολής.

Με αυτή την τροποποίηση καταργείται η επιβάρυνση των Μέσων για την πληρωμή των διαφημιστικών εταιριών, οι οποίες πλέον θα έχουν να κάνουν αποκλειστικά και μόνο με τον διαφημιζόμενο και απαγορεύεται να λαμβάνουν οποιαδήποτε παροχή, χρηματική ή σε είδος ή ακόμα και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση ή άλλη έμμεση ή άμεση αμοιβή από το Μέσο.

- Μεταβολή του τρόπου υπολογισμού του αγγελιοσήμου, προκειμένου αυτό να υπολογίζεται επί της πραγματικής τιμής που τιμολογείται από το Μέσο στο διαφημιζόμενο, όπως ισχύει για τις λοιπές επιβαρύνσεις.

Πλέον, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι θα υπολογίζονται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή θα προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης, η οποία δεν μπορεί, σε ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ ΜΜΕ να υπερβαίνει το 80%.

- και δωράκι στην... Digea, καθώς προβλέπεται πλέον ότι τα μηνύματα για την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή με πρόγραμμα που εγκρίνει ο Γ.Γ. Επικοινωνιών, ΔΕΝ αποτελούν διαφήμιση και απαλλάσσονται του αγγελιοσήμου, κάθε φόρου ή άλλης επιβάρυνσης καθώς τονίζεται ρητά ότι εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και αποτελεί υποχρέωση των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τροπολογία προβλέπει αυστηρότατες κυρώσεις σε όσους δεν την τηρούν, με πρόστιμο που ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ για εφημερίδες και έντυπα και με πρόστιμο ύψους έως και πέντε φορές επί της τιμής της διαπιστωμένης παράβασης για διαφημιζόμενους ή διαφημιστές.

Στο Άρθρο 2 ρυθμίζονται θέματα σύμπραξης, συγχώνευσης μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών ΜΜΕ (ενημερωτικών ή μη): «που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω της από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνικού εξοπλισμού, ή σχετικά με τη διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, τη συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός Μέσα, εφόσον δεν έχουν ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού».

Ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος της διαδικασίας συγχώνευσης που βρίσκεται στην τελική ευθεία, ανάμεσα στον Πήγασο και τον ΔΟΛ και μάλιστα σε τέτοιο ποσοστό που προκύπτουν ρυθμίσεις, ακόμα και για το προσωπικό που θα απασχολείται στις επιχειρήσεις των Media, καθώς πλέον θα επιτρέπεται και με το... νόμο η ανταλλαγή ή χρησιμοποίηση από κοινού, υπαλλήλων, διευθυντικών στελεχών, απασχολούμενο δυναμικό, εξοπλισμό, τεχνικές και άλλες διευκολύνσεις, να χρησιμοποιούν κοινές πηγές περιεχομένου.


Antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου