Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024

Το κόλπο για να καίμε περισσότερες θερμίδες όταν περπατάμε




Η νέα έρευνα ενισχύει τις γνώσεις για τα οφέλη της υγείας από σύντομους περιπάτους και την ταχεία άνοδο σκαλοπατιών,
ιδιαίτερα για άτομα που κάνουν καθιστική ζωή.Οι ερευνητές δίνουν μια νέα συμβουλή σε όσους θέλουν να κάψουν περισσότερες θερμίδες, ενώ περπατούν: αντί να περπατούν σταθερά από την αρχή μέχρι το τέλος, να κάνουν στάσεις.


Το παραπάνω προέκυψε από μια μελέτη σε εθελοντές, στους οποίους μετρήθηκαν οι απαιτήσεις οξυγόνου και ενέργειας κατά τη διάρκεια σύντομων περιπάτων σε σύγκριση με πιο μεγάλες βόλτες.

 
 


Οι δοκιμές στους συμμετέχοντες έδειξαν ότι το περπάτημα ή το ανέβασμα σκάλας σε διαστήματα 10 έως 30 δευτερολέπτων απαιτεί 20% έως 60% περισσότερο οξυγόνο- το οποίο χρησιμοποιείται ως ένδειξη της κατανάλωσης ενέργειας- σε σύγκριση με το να διανύει κανείς την ίδια απόσταση σε ένα συνεχές χρονικό διάστημα, κυρίως επειδή το σώμα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά μετά από μερικά λεπτά κίνησης.


"Όταν περπατάμε για σύντομα διαστήματα, χρησιμοποιούμε περισσότερη ενέργεια και καταναλώνουμε περισσότερο οξυγόνο για να καλύψουμε την ίδια απόσταση", δήλωσε ο Φραντσέσκο Λουτσιάνο, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου και πρώτος συγγραφέας της μελέτης. "Είναι σαν να έχεις ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει περισσότερο καύσιμο στα πρώτα χιλιόμετρα απ’ ό,τι μετά", όπως μεταδίδει ο Guardian. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στα Proceedings of the Royal Society B.

Για να μάθουν περισσότερα για τις ενεργειακές ανάγκες διαφορετικών περιπάτων, οι επιστήμονες μελέτησαν 10 υγιείς εθελοντές, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια άσκησης σε αναρριχητή σκαλοπατιών και σε διάδρομο. Οι ασκήσεις κάλυπταν τρεις διαφορετικές ταχύτητες και διαστήματα που διαρκούσαν από 10 δευτερόλεπτα έως τέσσερα λεπτά.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών άσκησης, οι ερευνητές κατέγραψαν πόσο οξυγόνο κατανάλωνε κάθε άτομο και υπολόγισαν τις μεταβολικές απαιτήσεις για κάθε τύπο άσκησης. Διαπίστωσαν ότι απαιτείται περισσότερη ενέργεια στην αρχή κάθε βόλτας, προκειμένου το σώμα να ξεκινήσει και να "ζεσταθεί", σε σύγκριση με αργότερα, όταν το σώμα είναι ήδη σε κίνηση.

"Όταν ξεκινάμε να περπατάμε, μπορεί να έχουμε κάποια σταθερά κόστη στην αρχή", είπε ο Λουτσιάνο. "Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο χρειάζεται καύσιμο για να βάλει μπροστά τον κινητήρα ή για να βγει από το γκαράζ. Βρήκαμε ότι όταν ξεκινάμε από ακινησία, καταναλώνεται σημαντική ποσότητα οξυγόνου μόνο για να αρχίσουμε να περπατάμε. Αυτή η κατανάλωση γίνεται ανεξάρτητα από το αν περπατάμε για 10 ή 30 δευτερόλεπτα, επομένως αναλογικά επιβαρύνει περισσότερο τα μικρότερα διαστήματα".


Οι μετρήσεις των συμμετεχόντων στις συσκευές άσκησης έδειξαν επίσης ότι στα πρώτα στάδια ενός περιπάτου οι άνθρωποι είναι λιγότερο αποδοτικοί στη μετατροπή του οξυγόνου και της ενέργειας σε αποτελεσματική κίνηση, αλλά αυτό βελτιώνεται καθώς βρίσκουν τον ρυθμό τους.

Η έρευνα ενισχύει τις γνώσεις για τα οφέλη της υγείας από σύντομους περιπάτους και την ταχεία άνοδο σκαλοπατιών, ιδιαίτερα για άτομα που κάνουν καθιστική ζωή, και μπορεί να εξηγήσει τις βελτιώσεις στη φυσική κατάσταση που προκύπτουν από τα δημοφιλή "exercise snacks". Πρόκειται για σύντομα ξεσπάσματα δραστηριότητας, τα οποία συχνά διαρκούν όχι περισσότερο από δύο λεπτά.

Πέρα από τις επιπτώσεις για υγιή άτομα, η έρευνα θα βοηθήσει στο σχεδιασμό προγραμμάτων αποκατάστασης και στην παροχή συμβουλών άσκησης σε άτομα με περιορισμένη κινητικότητα, όπως άτομα με παχυσαρκία και όσους έχουν υποστεί εγκεφαλικά επεισόδια.

 thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου