Ήταν να μην κάνει την αρχή… Ο Lewis Hamilton ήταν ο θριαμβευτής του Grand Prix Καναδά καθώς πήρε μια μεγάλη νίκη στον 8ο αγώνα του πρωταθλήματος, τη 2η φετινή του και 2η στη σειρά μετά τον αγώνα της... Τουρκίας πριν από 2 εβδομάδες. Το τέλειο 3ήμερο για τη McLaren συμπλήρωσε ο Jeson Button με τη 2η θέση. Στο βάθρο επέστρεψε ο Fernando Alonso με τη Ferrari, ο οποίος τερμάτισε στην 3η θέση. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Mark Webber, Nico Rosberg, Robert Kubica, Sebastien Buemi, Tonio Liuzzi και Adrian Sutil.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid κάτω από έναν όμορφο ήλιο που δεν είχαν δει τις προηγούμενες ημέρες και θερμοκρασία αρκετά υψηλότερη από τις προηγούμενες ημέρες, κάτι που θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την pole και ξεκινώντας καλά έστριψε χωρίς πρόβλημα πρώτος. Ο Alonso προσπάθησε να «χωθεί» και να πάρει τη 2η θέση αλλά ο Vettel με μια ωραία κίνηση του έκοψε τη φόρα και την κράτησε για τον εαυτό του.
Πιο πίσω όμως έγινε χαμός. Οι Massa και Liuzzi στριμώχτηκαν και συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να στριφογυρίζουν στην εξωτερική της δεύτερης στροφής. Λόγω της σύγκρουσής τους και οι δύο αναγκάστηκαν να γυρίσουν στα pit για να αλλάξουν πτέρυγες στα μονοθέσιά τους. Άτυχος ήταν ο Nico Rosberg, μπροστά από τον οποίο έγινε η σύγκρουση και ο οποίος για να την αποφύγει έκοψε πολύ και έχασε πολλές θέσεις.
Ο Michael Schumacher έκανε καλή εκκίνηση και κέρδισε κάποιες θέσεις, όπως και ο Kobayashi από πολύ πιο πίσω. Ο Ιάπωνας ωστόσο δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο καθώς λίγο παρακάτω έχασε τον έλεγχο της Sauber και έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά.
Pit stop
Στους πρώτους γύρους είδαμε τους οδηγούς που ξεκίνησαν με τα μαλακότερα ελαστικά να αντιμετωπίζουν από νωρίς προβλήματα. Ο Mark Webber, ο οποίος εκκίνησε από την 7η θέση λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων προσπέρασε άνετα τον Jenson Button και άρχισε να πλησιάζει ταχύτατα τον Alonso. Το σύνθημα δόθηκε και από τον 6ο κιόλας γύρο τα μονοθέσια άρχισαν να μπαίνουν στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ο Button έκανε την αρχή και ακολούθησαν ταυτόχρονα οι Hamilton και Alonso. Οι μηχανικοί της Ferrari αποδείχτηκαν ελάχιστα ταχύτεροι από τους αντίστοιχους της McLaren και οι δύο οδηγοί βγήκαν δίπλα-δίπλα από το pit lane, με τον Ισπανό να έχει ένα προβάδισμα λίγων εκατοστών, που τον έφερε μπροστά από τον Βρετανό.
Έτσι, στην πρωτοπορία του αγώνα έμειναν οι δύο Red Bull με τον Vettel μπροστά από τον Webber και τον Michael Schumacher να ακολουθεί στην 3η θέση. Όμως και τα σκληρότερα ελαστικά που είχαν τα αυστριακά μονοθέσια δεν αποδείχτηκαν πολύ πιο ανθεκτικά και λίγους γύρους αργότερα μπήκαν και εκείνοι για αλλαγή. Εδώ η Red Bull ακολούθησε διαφορετική στρατηγική για τους οδηγούς της, βάζοντας τα σκληρότερα στον Webber και τα μαλακότερα στον Vettel.
Ύστερα από αυτό, στην πρωτοπορία έμεινε ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso, ο οποίος ήταν ο τελευταίος που δεν είχε μπει για pit stop. Σε εκείνο το σημείο είχαμε μια πολύ ωραία μάχη ανάμεσα στον Michael Schumacher και Robert Kubica, με τους δύο οδηγούς να μάχονται τροχό με τροχό μέσα και… έξω από την πίστα, καθώς στην προσπάθειά τους να μην παραχωρήσουν χώρο ο ένας στον άλλο βρέθηκαν να περνούν πάνω από το γρασίδι ταυτόχρονα. Αυτό στοίχησε όμως στον Γερμανό της Mercedes, ο οποίος αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα pit για να αλλάξει τη σπασμένη του πτέρυγα.
Όταν οι Alonso και Hamilton έφτασαν πίσω από τον Buemi, λίγο προτού ο Ελβετός μπει στα pit, ο Ισπανός έκανε μια κίνηση για να προσπεράσει. Ο Buemi του έκλεισε την πόρτα και ο Hamilton βρήκε την ευκαιρία να «χωθεί» δίπλα στη Ferrari. Ο Alonso κρατήθηκε οριακά μπροστά αλλά μόλις μπήκαν στη μεγάλη ευθεία ο Hamilton κατάφερε στο τέλος της να περάσει και να πάρει την πρωτοπορία από τον Ισπανό. Οι McLaren βρίσκονταν ξανά σε θέση ισχύος και με τον άλλο οδηγό τους, καθώς ο Jenson Button είχε πλέον φτάσει πίσω από τους δύο πρώτους και κρατούσε την 3η θέση, μπροστά από τις Red Bull.
Pit stop ξανά
Η κατάσταση δεν έμεινε ήρεμη για πολύ καθώς στον 27ο κιόλας γύρο ο Lewis Hamilton μπήκε για 2η φορά στα pit για άλλη μία αλλαγή ελαστικών. Αυτό άφησε στην πρωτοπορία τον Fenando Alonso, ο οποίος βρήκε την ευκαιρία να πιέσει πριν από το δικό του pit stop - αλλά καθώς βρήκε στο δρόμο του μία Lotus που τον καθυστέρησε στο 2ο γρήγορο γύρο του βγήκε από τα pit ξανά πίσω από τον Hamilton.
Έτσι, στην πρωτοπορία βρέθηκε ο Mark Webber, ο οποίος ωστόσο ήταν ο μοναδικός από τους πρώτους που δεν είχε βάλει ακόμα τα μαλακότερα ελαστικά και θα έπρεπε να το κάνει σε κάποιο στάδιο το αγώνα. Πίσω του βρίσκονταν οι Hamilton, Alonso,Button και Vettel, με τον Γερμανό της Red Bull να πλησιάζει γοργά και να απειλεί τον Button στην 4η θέση. Πιο πίσω βρίσκονταν οι Buemi, Kubica, Rosberg και Schumacher, με τις Force India να έχουν πέσει πολύ πίσω εκτός βαθμολογούμενης 10άδας.
Το δικό του αγώνα στις πιο πίσω θέσεις έκανε ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος είχε πέσει τελευταίος μετά το συμβάν στην εκκίνηση και προσπαθούσε να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορούσε για να κερδίσει θέσεις. Με μια σειρά από ταχύτερους γύρος στο μέσο του αγώνα βρισκόταν στη 14η θέση, στην προσπάθειά του να βρεθεί τουλάχιστον μέσα στη 10άδα.
Από τον 40ό γύρο ξεκίνησαν τα προβλήματα για τον Mark Webber, του οποίου τα ελαστικά άρχισαν να φθείρονται. Έτσι, οι Hamilton, Alonso, Button και Vettel που ακολουθούσαν έκοβαν σταθερά από τη διαφορά που είχε δημιουργήσει ο Αυστραλός. Ταυτόχρονα, ο Alonso ανέβασε το ρυθμό του και κόλλησε πίσω από τον Hamilton, έτοιμος να εκμεταλλευτεί όποια ευκαιρία παρουσιαστεί.
Στον 50ό γύρο ο Webber είδε τον Lewis Hamilton να τον περνά στο τέλος της ευθείας και να χάνει την πρωτοπορία. Ήταν η στιγμή που ο Αυστραλός έπρεπε να μπει στα pit για να βάλει το τελευταίο σετ ελαστικών, κάτι που έκανε στο τέλος του επόμενου γύρου, πέφτοντας στην 5η θέση και αφήνοντας τους υπόλοιπους 19 γύρους την πίστα στη μάχη των Hamilton και Alonso για τη νίκη. Ο οδηγός της McLaren ωστόσο είχε πάρει μιαν ανάσα 2,5 δευτερολέπτων από τον οδηγό της Ferrari, καθώς όταν πέρασε τον Webber για ένα γύρο είχε τη Red Bull ανάμεσα σε αυτόν και τον Ισπανό.
Κυριαρχία McLaren
Ο Alonso είδε λίγο αργότερα και τον Jenson Button να τον περνά, καθώς ο Πρωταθλητής έφτασε πίσω από τον Ισπανό και εκμεταλλευόμενος το χάσιμο χρόνου από ένα ντουμπλάρισμα κατάφερε να περάσει στη 2η θέση. Ο Button φαινόταν να έχει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση σε εκείνο το σημείο και άρχισε να πλησιάζει τον Hamilton, τραβώντας ταυτόχρονα τον Alonso ο οποίος τον ακολουθούσε κατά πόδας.
Ο Robert Kubica αναγκάστηκε να κάνει άλλο ένα pit stop και έχασε την 6η θέση από τον Rosberg ενώ και ο Michael Schumacher είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του και είδε τον Buemi να τον προσπερνά στα ίσια για την 8η θέση. Πιο πίσω ο Felipe Massa κατάφερνε να φτάσει τελικά στη 10η θέση και τον 1 βαθμό που αυτή αντιπροσωπεύει. Όταν όμως ο Βραζιλιάνος έφτασε πίσω από τον Schumacher και προσπάθησε να περάσει είχε επαφή με τη Mercedes του Γερμανού και έσπασε την εμπρός πτέρυγα, κάτι που τον ανάγκασε να μπει άλλη μία φορά στα pit και να χάσει το βαθμό.
Στους υπόλοιπους γύρους μέχρι το τέλος ο Michael Schumacher έχασε άλλη μία θέση από τον Tonio Liuzzi, με τον Ιταλό της Force India να πάιρνει τους 2 βαθμούς της 9ης θέσης. Ο Γερμανός 7 φορές πρωταθλητής δεν πήρε ούτε το βαθμό της 10ης θέσης καθώς ο Sutil κατάφερε κι εκείνος να τον περάσει στον τελευταίο γύρο. Ο Robert Kubica με μια σειρά από γρήγορους γύρους προσπάθησε να φτάσει τον Nico Rosberg αλλά δεν υπήρχε αρκετός χρόνος.
Έτσι, η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον πανευτυχή Lewis Hamilton, ο οποίος πήρε τη 2η νίκη του στη σειρά μετά την Τουρκία, και με τον Jenson Button να συμπληρώνει το ιδανικό 1-2 για τη McLaren. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari πήρε την 3η θέση και ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Mark Webber, Nico Rosberg, Robert Kubica, Sebastien Buemi, Tonio Liuzzi και Adrian Sutil.
Μετά τον αγώνα του Καναδά οι οδηγοί της McLaren κατέλαβαν την κορυφή στο βαθμολογικό πίνακα. Ο Lewis Hamilton πέρασε στην πρώτη θέση με 109 βαθμούς ενώ ο Jenson Button είναι δεύτερος με 106. Ο Mark Webber έπεσε στην 3η θέση με 103 βαθμούς και ο Fernando Alonso είναι 4ος με 94 βαθμούς, μπροστά από τον Sebastian Vettel που έχει 90. Στους κατασκευαστές η McLaren αρχίζει να απομακρύνεται καθώς έχει φτάσει στους 215 βαθμούς με τη Red Bull στους 193 και τη Ferrari στους 161 βαθμούς.
Το πρόγραμμα της Formula 1 συνεχίζεται με το Grand Prix Ευρώπης στους δρόμους της Βαλένθιας, το 3ήμερο 25-27 Ιουνίου.
Αποτελέσματα
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. | |
1 | L. Hamilton | MCLAREN | Νικητής | 2 | ||
2 | J. Button | MCLAREN | 2.2 | 2 | ||
3 | F. Alonso | FERRARI | 9.2 | 6.9 | 2 | |
4 | S. Vettel | RED BULL | 37.8 | 28.6 | 2 | |
5 | M. Webber | RED BULL | 39.2 | 1.4 | 2 | |
6 | N. Rosberg | MERCEDES | 56.0 | 16.7 | 2 | |
7 | R. Kubica | RENAULT | 57.3 | 1.2 | 3 | |
8 | S. Buemi | TORO ROSSO | 1L | 1L | 3 | |
9 | V. Liuzzi | FORCE INDIA | 1L | 4.1 | 2 | |
10 | A. Sutil | FORCE INDIA | 1L | 1.3 | 2 | |
11 | M. Schumacher | MERCEDES | 1L | 0.7 | 3 | |
12 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1L | 1.8 | 2 | |
13 | N. Hulkenberg | WILLIAMS | 1L | 0.7 | 4 | |
14 | R. Barrichello | WILLIAMS | 1L | 1.1 | 3 | |
15 | F. Massa | FERRARI | 1L | 7.4 | 3 | |
16 | H. Kovalainen | LOTUS | 2L | 1L | 3 | |
17 | V. Petrov | RENAULT | 2L | 0.5 | 4 | |
18 | K. Chandhok | HRT | 4L | 2L | 2 | |
19 | L. di Grassi | VIRGIN | 5L | 1L | 2 | |
20 | T. Glock | VIRGIN | 20L | 15L | 5 | |
21 | J. Trulli | LOTUS | 28L | 8L | 5 | |
22 | P. de la Rosa | SAUBER | 40L | 12L | 2 | |
23 | B. Senna | HRT | 57L | 17L | 1 | |
24 | K. Kobayashi | SAUBER | 69L | 12L | 2 |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου