Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Σ. Βούγιας , το α' εξάμηνο του 2010 είχαμε 124 λιγότερους νεκρούς στην άσφαλτο σε σχέση με πέρυσι- μείωση κατά 18,5%-. Τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί, ωστόσο – το αρνητικό νέο – είναι ότι τα ελαφρύτερα τροχαία αυξήθηκαν... Σύμφωνα με τον κ. Βούγια η κίνηση των οχημάτων πανελλαδικά έχει μειωθεί λόγω κρίσης κατά 10%, ενώ οι οδηγοί το σκέφτονται πλέον σοβαρά πριν πατήσουν το γκάζι στα δυσθεώρητα ύψη που έχει φτάσει η βενζίνη. “Το πάτημα του γκαζιού στοιχίζει ζωές και χρήματα” δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων για τον απολογισμό των τροχαίων του ά εξαμήνου του 2010.
Όπως είπε, πρώτη αιτία για θανατοφόρα τροχαία είναι η απόσπαση προσοχής του οδηγού λόγω χρήσης κινητού. Τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία γίνονται μεταξύ 7 και 12 το πρωί κυρίως Σάββατο και Κυριακή. Οι ηλικίες με τους περισσότερους νεκρούς είναι από 25 ως 35 – οι νέοι δηλαδή έχουν το βαρύτερο φόρο αίματος.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βούγιας, το υπουργείο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ομάδες ειδικών θα προχωρήσει σε νέες πρωτοβουλίες και τεχνικές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, από την αστυνόμευση έως τα πρόστιμα, με στόχο να μειωθούν τα ατυχήματα και οι νεκροί και στις αστικές περιοχές.
Όπως είπε για τη μείωση των ποινών, αυτή ενδέχεται να γίνει σε αδικήματα που δεν έχουν θανατηφόρο αποτέλεσμα – πχ. κόκκινος σηματοδότης ή υπερβολική ταχύτητα- αλλά στα πιο ελαφριά πχ. παραβάσεις στο παρκάρισμα. Το κόστος σύμφωνα με το υπουργείο για αυτές τις παραβάσεις κρίνεται υπερβολικό.
Ο στόχος είναι, σε ετήσια βάση, οι νεκροί να μειωθούν κατά 100 και το ποσοστό 18,5% της μείωσης φθάνει ήδη τον αριθμό 125. Υπολογίζεται ότι, αν συνεχισθεί ο ίδιος ρυθμός, ως το τέλος του χρόνου ο στόχος θα καλυφθεί στο υπερδιπλάσιο.
Οι κυριότερες αιτίες τροχαίων
Οι ηλικίες που πλήττονται περισσότερο
Μειώθηκε η ταχύτητα λόγω κρίσης..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου