Στα άκρα έχει φτάσει πλέον η σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων, οι οποίοι συνεχίζουν την απεργία τους παρά την επιστράτευση στην οποία προχώρησε προχθές το βράδυ η κυβέρνηση. Την ίδια ώρα η κατάσταση στην αγορά παραμένει χαώδης και η επιστράτευση προχωράει με ρυθμό χελώνας...
Οι συνδικαλιστές αποφάσισαν χθες να συνεχίσουν την απεργία .
Είναι πλέον σαφές ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο των συνδικαλιστών, οι οποίοι παρά τη συνάντηση που έγινε- σε καλό κλίμα, όπως οι ίδιοι ανέφερανμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων φοβήθηκαν χθες να πάρουν απόφαση για λήξη της απεργίας υπό τον φόβο των αντιδράσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που αρνούνται το άνοιγμα του επαγγέλματος.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών έλεγαν χθες ότι η επίταξη συνεχίζεται κανονικά. Και εκεί στηρίζονται προκειμένου να αρχίσει η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα και προϊόντα. Η αισιοδοξία μετά το χθεσινό αδιέξοδο έχει χαθεί και η αίσθηση είναι ότι είναι πολύ δύσκολο και σήμερα στη γενική συνέλευση να σταματήσουν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και βυτιοφόρων την απεργία.
Περισσότερο από 4 ώρες, χωρίς όμως να υπάρξει συμφωνία, κράτησε η συνάντηση μεταξύ του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, του υφυπουργού Νίκου Σηφουνάκη και του γενικού γραμματέα Χάρη Τσιόκα με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων. Οι τελευταίοι έφτασαν στο κτίριο του υπουργείου Υποδομών στη Χαριλάου Τρικούπη, όπου τους περίμενε ο κ. Ρέππας, με τα υπουργικά αυτοκίνητα του υφυπουργού και του γενικού γραμματέα.
Μετά την επίταξη ήταν πλέον σαφές στους συνδικαλιστές ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να παγώσει αφού οι δεσμεύσεις απέναντι στην τρόικα είναι δεδομένες. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ήθελαν να αποσπάσουν μία δέσμευση ώστε να μπορέσουν να την παρουσιάσουν ως επιτυχία στους συνάδελφους τους και να μιλήσουν για λήξη της απεργίας.
Το μεγάλο αγκάθι είναι η αποζημίωση των αδειών. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν οι συνδικαλιστές των βυτιοφορέων επειδή οι άδειες των βυτιοφόρων είναι οι ακριβότερες. Η κυβέρνηση αντιπροτείνει μία επιπλέον άδεια στους μεταφορείς για καθεμία υφιστάμενη προκειμένου να αυξηθεί η αξία της άδειας, η οποία θα προσμετράται στο μετοχικό κεφάλαιο των νέων μεταφορικών εταιρειών. Από την κυβέρνηση, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, συζητούν ακόμη και τη φορολογική απόσβεση των αδειών σε βάθος χρόνου- και πέρα από την τριετία. Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δεν έδειξαν να συγκινούνται από αυτή την πρόταση και προτιμούν να αποζημιωθούν ανάλογα με το ποσό που κατέβαλαν για να αγοράσουν την άδεια.
Ο κ. Ρέππας είχε συνεχή επικοινωνία με το Μέγαρο Μαξίμου και η εντολή ήταν να εξαντληθεί ο διάλογος παρά την επιστράτευση, χωρίς όμως να κάνει βήμα πίσω στην ψήφιση του νομοσχεδίου. Η πρόταση του κ. Ρέππα είναι να διεξαχθεί ένας παράλληλος διάλογος ώστε να γίνουν οι όποιες επιμέρους διορθώσεις, να επιτευχθεί η ομαλή ένταξη όλων στο νέο καθεστώς και να εξεταστεί το θέμα των φορολογικών απαλλαγών.
Τα επιμέρους αιτήματα των εκπροσώπων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που τέθηκαν χθες στο τραπέζι των συζητήσεων είναι να υπάρξει πραγματικό τριετές μεταβατικό στάδιο που θα αρχίσει αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, να μην ισχύσει η τελευταία μείωση της αξίας της άδειας κατά 35% και να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους περίπου 5.500 ιδιοκτήτες που μπήκαν στον κλάδο την τελευταία πενταετία.
«Είναι άνθρωποι με συνέπεια και ήθος», είπε ο κ. Ρέππας αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης, στην οποία συμμετείχαν 9 πρόεδροι και 9 γενικοί γραμματείς. Οι συνδικαλιστές υπό το βάρος των πιέσεων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων που ήταν συγκεντρωμένοι έξω από το υπουργείο και οι οποίοι αντιδρούν στο άνοιγμα του επαγγέλματος προτίμησαν να θέσουν το ζήτημα στη σημερινή γενική συνέλευση των προέδρων των σωματείων προκειμένου να θα σταματήσουν ή όχι τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
«Οι απεργοί να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους εργαζόμενους»
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ τα προβλήματα που προκαλεί στον τουρισμό, τη βιομηχανική παραγωγή και τη γεωργία η έλλειψη καυσίμων όσο περνούν οι ώρες. Στη Χαλκιδική, την Πιερία και τη Θάσο έχουν εγκλωβιστεί χιλιάδες τουρίστες, ενώ οι μετακινήσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο, με αποτέλεσμα να προκαλούνται μεγάλες οικονομικές απώλειες στις επιχειρήσεις και στις ξενοδοχειακές μονάδες. Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) με ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι η συνεχιζόμενη απεργία «οδηγεί σε παύση της λειτουργίας όλων των μεταποιητικών επιχειρήσεων, λόγω αδυναμίας προμήθειας καυσίμων και πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ζημιές ανυπολόγιστης αξίας, τόσο σε οικονομικό επίπεδο αποτελέσματος όσο και σε επίπεδο αξιοπιστίας». Καλεί δε τους απεργούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι και στους εργαζόμενους που θα χάσουν τη δουλειά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου