ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Μεσογειακή διατροφή κατά της Κρητικής – Βγήκαν τα “μαχαίρια” στην Κρήτη!


 







Από την Κρήτη στην Κορώνη και από εκεί στην... UΝΕSCΟ. Τι κοινό μπορεί να έχουν δύο διαφορετικές περιοχές της ελληνικής περιφέρειας και ο Εκπαιδευτικός και Πολιτιστικός Οργανισμός του ΟΗΕ; Και πώς θα μπορούσε ο... ντάκος να προκαλέσει διπλωματικό επεισόδιο με άλλες χώρες της Μεσογείου;..
Σύμφωνα με το "Βήμα" ολα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία της UΝΕSCΟ να καθιερώσει διεθνώς την ορολογία «μεσογειακή διατροφή», με βάση τις συνήθειες των λαών της Μεσογείου. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δήλωσε τη συνδρομή του στην όλη προσπάθεια, θεωρώντας ότι προβάλλει τις ελληνικές συνήθειες στο τραπέζι και τα προϊόντα της ελληνικής γης.

Στην πορεία η Κορώνη επελέγη από την UΝΕSCΟ ως τυπικό δείγμα ελληνικής πόλης και κοινότητας για τη συμμετοχή σε αυτόν τον όρο, όμως όλοι λογάριαζαν δίχως τους... Κρητικούς.Αλλο κρητική και άλλο... μεσογειακή. Αυτό διατείνονται παράγοντες της Κρήτης, με αφορμή τη συζήτηση για την ορολογία «μεσογειακή διατροφή». Η ιδέα αρχικά προωθήθηκε από την Ισπανία και την Ιταλία, και στη συνέχεια στην προσπάθεια εντάχθηκε και η Ελλάδα.

Η κίνηση όμως δεν βρήκε σύμφωνες όλες τις πλευρές, αφού αρκετοί παράγοντες της Κρήτης θεωρούν ότι η διατροφή του τόπου τους θα έπρεπε να αναφέρεται ξεχωριστά.

«Η κρητική διατροφή δεν πρέπει να “καπελώνεται” από τον όρο “μεσογειακή”» δήλωσε στην εφημερίδα το «Βήμα» ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου κ. Νικήτας Δολαψάκης. Εξηγεί ότι «η ίδια η φιλοσοφία της κρητικής διατροφής είναι κάτι διαφορετικό από αυτήν των υπόλοιπων χωρών της Μεσογείου» και τονίζει ότι «δεν γίνεται να θεωρούμε όμοια και συγκρίσιμα είδη την ιταλική πίτσα ή τα μαροκινά φαγητά με τη διατροφή της Κρήτης,η οποία εξάλλου είναι και επιστημονικά αποδεδειγμένα η καλύτερη στον κόσμο». Το θέμα έχει και πολιτική χροιά καθώς, σύμφωνα με τον κ. Δολαψάκη, «οι ενέργειες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προ διμήνου, που βοήθησαν να προχωρήσει η διαδικασία αναγνώρισης της μεσογειακής διατροφής από την UΝΕSCΟ, θεωρούμε ότι ήταν ατυχείς».

Εμποροι και επαγγελματίες της Κρήτης δηλώνουν αποφασισμένοι να εντείνουν τις αντιδράσεις τους και τονίζουν ότι έχουν απευθυνθεί ακόμη και στο πρωθυπουργικό γραφείο για το ζήτημα! «Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε όσο μπορούμε αυτή την ξεχωριστή διατροφή μας και σε σχέση με τον τουρισμό, με εξειδικευμένα μαγαζιά που πωλούν αυθεντικά κρητικά προϊόντα,αλλά και σε συνεργασία με ξενοδοχεία στην Κρήτη,ώστε τα γεύματά τους να προκύπτουν αποκλειστικά από τον κρητικό τρόπο διατροφής και οι ξένοι επισκέπτες να γνωρίζουν την ιδιαίτερη κουλτούρα του φαγητού μας» λέει ο κ. Δολαψάκης, τονίζοντας πάντως ότι δεν τίθεται κανένα θέμα διαμάχης με την Κορώνη, που επελέγη από την UΝΕSCΟ.

Από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού το όλο ζήτημα αποδίδεται σε παρεξήγηση. Και αυτό επειδή εκείνο που αφορά τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία της UΝΕSCΟ δεν είναι η ποιότητα και το είδος των προϊόντων της κάθε περιοχής, αλλά η πολιτιστική και κοινωνιολογική πλευρά της διατροφής. Για παράδειγμα, το πώς το φαγητό συνοδεύει διάφορες εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής κάθε περιοχής, όπως τους γάμους, τα γλέντια, ή ακόμη και τον τρύγο. Ετσι θα αναδειχθεί και ως πολιτιστική κληρονομιά της Μεσογείου. Από ελληνικής πλευράς λοιπόν επελέγη η μικρή κοινότητα της Κορώνης ώστε να μελετηθούν όλα εκείνα τα ήθη και τα έθιμα που συνδέονται με το φαγητό και τη διατροφή των κατοίκων, ενώ από τις υπόλοιπες χώρες είναι το Σεφσαουέν του Μαρόκο, το Σιλέντο της Ιταλίας και η Σορία της Ισπανίας.

Η κυρία Παναγιώτα Ανδριανοπούλου , από τη Διεύθυνση Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπ. Πολιτισμού, σημειώνει ότι «η UΝΕSCΟ δεν εξετάζει τι φαγητά περιλαμβάνει η κάθε διατροφή και δεν κρίνει ποια είναι η πιο αποδοτική για τον άνθρωπο. Εξετάζει το θέμα “φαγητό” καθαρά από πολιτιστικής πλευράς». Τονίζει επίσης ότι ακόμη και αν κατοχυρωθεί ο όρος «μεσογειακή διατροφή» από την UΝΕSCΟ, «δεν θα υπάρξει οικονομικό όφελος για κανέναν.Ούτε η UΝΕSCΟ δίνει κάποια επιδότηση σε τρόφιμα και προϊόντα ούτε και μπορεί κάποιος να τη χρησιμοποιήσει για να προσελκύσει πελατεία στα προϊόντα του». Αποδίδει μάλιστα σε παρεξήγηση την αντίδραση του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου, σημειώνοντας και ότι «όποιος και να διαμαρτύρεται από τη συμπαθέστατη Κρήτη, δεν έχει έρθει σε επαφή μαζί μας, την αρμόδια υπηρεσία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου